|
|
|
|---|---|
|
tja, har ett problem med dovt ljud från framvagnen. Misstänkte att det var vänster hjullager men idag och 1880:- kronor senare så uppstår samma problem igen vid ca 60-70 kmh upp till ja typ till max så brummar hela coupen fast jag bytt lagret. Är det någon som har en aning om vad det kan vara, jag gråter redan blod då jag förstått att jag har bytt ett friskt lager och inte får några cash tillbaka. tack/// john silva | |
Lu 204 BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90 BMW 540iM -93(5vxl) BMW 635csi(?) m60 6vxl -76 |
Svårt att säga något när jag inte vet hur det låter, men ett brummande från framvagnen vid vissa motorvarv vid belastning till exempel kan vara en motorkudde. Men som sagt vet jag inte hur det låter i din bil, så jag kan inte säga säkert. Finns ju sätt att kontrollera kudden, tex att ge full gas på 2an vid 3000 rpm och sen snabbt släppa gasen igen vid 4000. Det borde dunka till lite när du släpper gasen om det är vänstra kudden och högra om det dunkar till vid snabbt gaspådrag. Om jag inte misstar mig, kan vara tvärtom också. hehe. __________________________ M62B44 = Bäst |
|
Jag har liknande problem med min 528, från 40km/h och upp så brummar/sjunger det det tystnar när jag svänger höger. Jag bytte höger hjullager med det hjälpte inte. Bytte till vinterdäck idag och det ändrade inte heller något. Men nu när jag tänker så har den faktiskt vibrerat från motorn mera än normalt så kanske de sku kunna vara en motorkudde som orskar oljudet, måste kolla.... /// Kristian |
|
|
Hej, kolla först: är det hastighetsrelaterat, eller motorrelaterat (rpm). Försök lokalisera sidan... låter det mer när du svänger åt ett visst håll? Möjliga orsaker * bromsköld mot skiva. * bromsok (ligger an fel och vibrerar) * servopumpen (långsökt, men det visade sig att nivån på servooljan var så låg, så det lät som en vibration i framvagnen) * p-ände * stab-stag (lodrätta stag som slits inom 15K mil på e39) Lycka till. "... If you think things are under control, then you're not driving fast enough..." (Mario Andretti) |
|
|
Hej Jag har exakt samma problem som "tipsaren" har, och det är definitivt hastighetsrelaterat, inte rpm relaterat. Det börjar brumma när man kör över 45-50 km/h och brummar ingenting vid högersväng. Har också byt däck utan skillnad. Har nyligen fyllt på servoolja då den började säga ifrån lite, kan man tro att det är relaterat då jag körde ett tag utan att fylla på servooljan som jag borde? Hur gick det för dig "tipsaren"? ---------------------- Länk |
|
| Hej, Tipsaren och jag har exakt samma problem. Det vore ju trevligt om det bara var nått som ligger på vid oket. Är bara så kallt att fixa med sånt nu. Mitt kommer inte från motorn ivarjefall. Det kommer från hjulen, och det försvinner när jag svänger höger med. Men shit vad svårt det är att säga från vilket hjul det är. Mina skivor är bytta så det kommer inte från dem. Får kolla servooljan med. | |
|
Jag bytte vänster hjullager och då minskade ljudet ordentligt, lagret var helslut. Men ljudet är fortfarande kvar i farter över 80km/h men men inte lika krafigt som tidigare. Tror inte det är något problem med motorkuddarna. fyllde också på servooljan så den säkert var ok. /// Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.