|
|
|
|---|---|
|
Jag har intensivrengöring med strålkastarspolning. När jag spolar kommer inget från huvmunstyckena vare sig jag kör normal spolning eller intensiv. Trodde först att det var munstyckena som var igensatta, men detta är kollat. Jag hör spolarmotorn gå igång, men detta kan ju vara strålkastarmotorn (för det är väl separata motorer?) Någon som vet om det är olika säkringar till motorerna eller vad det är som kan tänkas vara fel? | |
|
Ingen som varit med om detta fenomen? Jag har nu uteslutit igensatta munstycken, verkar som om motorn inte går. Sitter några motstånd på vägen fram, kan det vara dessa som spökar? Hur ser man om ett sådant är kasst? Mvh/Elproffset :-) |
|
|
spolarmotorerna sitter gömda bakom höger innerskärm. Om du plockar bort höger framhjul och lossar innerskärmen så kommer allt i dager. då ser du om motorerna går och om det finns spänning. Jag har råkat ut för att slangarna blivit slappa i anslutningen, förmodligen av den starka spolarvätskan som vi har i sverige. Symtomen var att vätskan läckte ut under bilen och att jag fick dåligt tryck! OBS! Strålkastarspolaren skall bara aktiveras var 5:te spolning! Mvh, Steaman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.