|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag har tänkt att sänka min vinterbil (e36 coupe 320) (325 motor) med ett fjäder kitt. Hur mycket har ni sänkt och hur tycker ni att det blir? Vill inte ha den tok låg utan bara lite lägre så att det duger till lite buskörning. Helst ganska billigt.. Vill även veta hur mycket ni har sänkt och se bilder på det. mvh tobias | |
|
40/20 kanske kan vara lämpligt för din del? Ganska vanlig sänkning så det borde gå att fixa billigt. Bild på min som var sänkt 30/15: Länk |
|
|
Ska den köras på vintern är det ju ingen god idé att sänka för mycket då det kommer bli en plogbil snöiga dagar :-) Själv skulle jag nog skippa att sänka en bil man endast kör på vintern då bra markfrigång är skönt att ha på vintern...och i dom flesta fall så sätter man ju på mindre fälgar på vintern än man har på sommaren och gör bara där att man minskar markfrigången. Vill man nu sänka iaf så skulle jag nog köra på en ganska liten sänkning...typ 30/10 eller alt max 40/15. Hade själv ställt in min gamla e36 på ca 60/35(coilivers)...och den skulle jag inte vilja köra på vintern. |
|
|
bilen kommer även att rulla som bruksis på sommaren. och till lite konbanekörning och sådana stolligheter (inget seriöst men ändå) Vad rekomenderar ni för tillvärkare som har typ 40/20 eller liknande. Då fram spoilern redan är sunkig och i fel färg så gör det inget med lite snö. + att i skarabodg så finns det inte mycket snö på vägarna. |
|
|
Pratade med ett företag och han tyckte att en 60/40 sänkning skulle vara bra och han trodde att det gick att köra det med orginal dämpare några år iafl. Hur ser bilen ut med det på? Hur blir väghållningen? mvh |
|
|
Jag har kört 320 e36 med 60/40 sänkning. å de va inga problems. då vare bara orginalstöt ifram inge läppar å sånt. jag vet inte hur din ser ut heller. Beror ju på om du ska ut i skogen och härja eller om du glider i stan. Tjingeling |
|
| Har du bild på det? | |
| NEJ TYVÄRR BILEN SÅLD. | |
|
Visst funkar det med 60/40... Men tycker att i längden är det jobbigt,för man måste jämt tänka på hur/var man kör,oavsett om man kör med M-paket eller ej. Sen när man tex kör med vinterdäck som i dom flesta fall är av ganska små tum så blir det väldigt lågt. Men som sagt,det där är så personligt. Jag tyckte det va jättekul ett tag,men efter ett par månader blev man lite less i bland när man va tvungen att smyga över var å varannan ojämnhet. Här har du en bild på min gamla e36 som hade dryga 60/40 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.