|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bmw 318i - 89 som vägrar att starta ! Funkade för ett tag sen men nu har skiten stått två månader o den startar fan inte . Har bytt ALLT i bilen (bensinpumpen, fördelarlock, rotor, luftmassemätare, bränslefilter, slangar m.m.m.m.m.m.) Inget fel på startmotor eller generator heller, mycket kräma i batteriet, inga säkringar eller relän är söndriga ... Har inte direkt tillgång till att felsöka bilen nu på helgerna :/ Så vad kan det vara för fel ?? Förstår f-n inte varför den inte vill starta ... :/ Och bensin kommer de fram till injektorerna ... Tacksam för ALLA svar :D - Love Me 0r Hate Me, It's Still An 0bsession - | |
|
Har du säkert redan kollat men får den gnista? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Tjena! Antar att du har en M40B18 motor då? Jag har en del reservdelar i garaget till den så är det nåt du behöver så kanske jag kan bistå med det. Vi bor ju i samma stad så hör av dig om du vill ha hjälp. / J |
|
| Motorn går bara runt ? Ingen tendens till att tända ? om de kommer bensin så kolla gnista från tändspolen | |
| Stod inte att du bytt tänddelarna (stift och kablar) men antar att du gjort det? Annars kan det vara bra att göra. | |
|
Kolla tändspolen! Kolla de tre reläen som sitter framför föraren i motorutrymmet bakom den svarta plastkåpan mot torpedväggen, det mittersta av dem är huvudrelät och kan krångla. En klassiker är att bilen dör under färd och startar upp igen lite senare. När bilen är igång kan man knacka på det och då kommer bilen att reagera, på så vis vet du om du har glapp. I annat fall får du felsöka och se om det är de (dem) som är problemet, pröva med andra från någon annan bil (som fungerar) genom att skifta så får du på snabbast sätt svar. |
|
|
Tack till er alla som har svarat :) Japp har kollat det mesta i bilen, men ska kolla kablarna på tändspolen o fördelaren, så inte nån sitter löst eller inte sitter alls . Haha :P - Love Me 0r Hate Me, It's Still An 0bsession - |
|
| jag hade ett liknande problem med min föredetta e30, glapp i kablaget som ger spridarna ström, startade när den hade lust, kanske nåt att kolla??? | |
|
Kollat alla relä? Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
|
Dum fråga, men har du kollat så kamremmen är hel och kamaxeln går runt? M40-motorerna har en förmåga att 'tappa tänder' på kamremmen så att vevaxeldrevet bara slirar på remmen. |
|
| precis exakt de hände mig fast på m20 motor, så lagom kul å renovera den toppen:( | |
|
Tack för alla inlägg :) Skall riva ner HELA motorn igen :P Så jag ska allt få igång den :D - Love Me 0r Hate Me, It's Still An 0bsession - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.