|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag undrar vilka torkarmekanismer som passar en 535i ifrån 91? Har fått för mig att det var något speciellt med en av torkarna på denna, eller kan jag köpa en ifrån vilken e34 som helst? Är nåmligen så att en av torkararmarna tar i undersidan av huven just nu. tack på förhand. | |
| Om den är böjd som en båge istället för rak så kan du kanske bara böja tillbaka den igen? föv tror jag alla E34 har likadana torkar armar. | |
|
Vad jag vet så finns det två olika varianter. Dels den vanliga och så en med en extra motor som trycker torkaren mot rutan, sitter bl.a på M5. Det går att använda den med extra tryckmotor på en vanlig bil men vill man använda den extra tryckmotorn så måste man ha ett extra relä som kopplas in under baksätet. Det är inte heller säkert att alla har framdraget extra el till tryckmotorn och till reläet. Mackan |
|
|
Det är alltså den vänstra torkaren som trycks mot rutan. Man ser också att infästningen av torkararmen är lite annorlunda. Torkararmen skruvas med en stor insexa( tror jag det var) istället för som vanligt med en mutter. Det är ju ett standard fel att högra torkaren tar i undersidan av huven. Det är bussningen som slits så att torkaren börjar glappa upp och ned. Jag gjorde en fuling på min fd. E34 som hade ett väldigt glapp på den högra torkaren. Satte ett buntband på undersidan av plåten där torkaraxeln går igenom, på så vis pressades torkaren ner och tog inte i huven. Mackan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.