|
|
|
|---|---|
|
Detta gäller en E46 323 CI -00 Skulle ut i bilen ida och de var för första gången fastfrusen i listen, ryckte till lite så att de släppte. Ssedan då jag skulle stänga ville inte dörren gå i "klaffen" så ja stängde igen den några gånger tills den satt på plats och rutan åkte upp. låste med fjärren och gick in. nu på kvällen så skulle jag in i bilen igen, låste upp me fjärren. drog i handtaget, o inget hände. gick runt, öppnade passagerar dörren.. provade öppan förardörren innifrån, inget hände. tinade upp låset med låsolja och använde nyckel till att låsa/öppna, de hjälpte inte heller. körde ner rutan och prvade pressa ut dörren men de gick inte heller. använder man handtaget innifrån låter det vid låsmekanismen. det är inget motstånd i yttre handtaget. har ej haft nå bekymmer med handtagen/ låsen tidigare. någon som varit med om samma sak? kan det vara något som gått sönder? någon som har tips? tack på förhand nadaclue | |
|
Den är sönder. Bara att köpa ny. Hände mig för någon vecka sedan när jag var och tankade. Inte så ovanligt fel. Går att byta själv, men jag lämnade in bilen på verkstad. Fick betala 1688 kr för att få det fixat. Handtaget kostar bara 300 kr (ej lackat) hos bmw. Bilen vart klart samma dag som jag lämna in den. |
|
| Samma fel som många andra har/haft med sina Beemers, ja hade in min för nån vecka sen o bytte låskista m.m. 3600kr. BMW är inte så bra på dörrar verkar det som. | |
|
verkar vara låskistan som är trasig. någon som har koll på vad en sådan kostar? vet någon hur man dyrkar upp dörren, dvs använder ståltråd eller dyl. ? |
|
|
Jag hade samma problem med båda dörrarna igår exakt samma... Lägg in den på ett varmt garage så kommer det att funka efter 4-5 timmar... Mina handtag funkar nu... |
|
| jag kopplade in en kupévärmare i bilen och efter några timmar så gick det galant att öppna dörren. coupéer är inte byggda för norrländska klimat | |
|
Har EXAKT samma problem! Det hände nu ikväll!! Var tvungen att gå ut från passagerardörren. Är det säkert att det bara är att tina upp den? |
|
| de räckte för mig.. tur var ju att jag precis dragit kablage för motor o kupé värmare dagen innan. Kan ju var värt ett försök o prova o värma upp den. | |
|
Ok, för problemet nu är att jag lyckades dra igen dörren och trycka ner låsknappen inifrån bilen. Nu går det inte att öppna dörren varken inifrån eller utifrån. Men tror du att det kan vara någonting som frusit fast i dörren? När man drar i hantagen inne och ute för att försöka öppna den händer liksom ingenting! |
|
|
låter precis som de var för mig.. var uppe i kalix, norrbotten en lördag. jag drog igen förardörren o fick inte upp den sen. jag provade o låsa och låsa upp med fjärren, de funkade, hördes att de rördes i vid låskistan, även knappen åkte upp och ner. men när ja drog i både utvändiga och inre handtaget så öppnades inte dörren. var inget motstånd när man drog i handtaget, jämförde med passagerarsidan. pga de inte var något motstånd i handtagen så trodde jag att anslutningen till låskistan hade släppt. så ja provade "fiska" med en ståltråd, givetvis utan fiskelycka. kände hur plånboken fick vingar, skulle ner till gävle dan efter. men jag kunde inget göra. tänkte lämna in bilen till bmw när vi kommit ner till gävle. dan efter så stoppa ja i motorvärmarsladden så man hade en varm bil då man skulle börja köra ner. 3 timmar senare var de packat och klart. kravlade mig över från passagerarsidan och ställde in stolen. kände hur de sved i bakfickan när man satt o kolla på de chromade handtaget, kunde inte låta bli o prova igen. o då öppnade dörrjävlen som jag hade stått och bråkat med i en halv dag innan. kände lättnad och rikedom. så 900kr var ett billigt pris o köpa kablage och slangvärmare för att koppla in MoK uttag. så var de för mig. nu står bilen i garaget och väntar på tö väder. |
|
| Detta händer mig varje dag...Hur ska jag gör för att bli kvitt detta problem helt o hållet???? | |
| inte alltid man har möjlighet att köra kupévärmaren. coupé modellerna är nog inte tänkta för nordiska vintrar. man får ha 40m skarvkabel liggandes i skuffen så man kan koppla in den då man e iväg nånstans ;) | |
|
Dörren gick att öppna igen vid plusgrader! Dock samma fel igen, direkt vid minus... :( Vad ska man göra för att få detta fixat? |
|
| jag har haft detta problem i 2 år .jag köpte ny låskista och monterade själv en hel kvälls jobb .1 år senare händer samma sak låskistan fryser. jag kan öppna dörren men inte stänga . dörren flyger bara ut när jag stänger .ringer bmw dom säger att det är kondens igen i kistan får ej en ny på garantin (sundströms bil i kramfors).tar kontakt med en mek som monterar ut kistan och smörjer kistan med ett speciellt fett (wurth)var fabrikatet minns jag. har ej haft problem sen dess mitt råd är köp inte en ny kista den gammla går att fixa med rätt smörjmedel och några timmars jobb per dörr | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.