|
|
|
|---|---|
|
Letar förgäves efter vinterhjul till min M5a E39 00a, provade nån 17"fälg men den passa inte det var då ifs ingen orginal 17" men passar orginal bmw 17 på m5an ? har hittat några fina vinterhjul men till E60 karossen Passar dom då ? Nån som vet någe? | |
|
Jag kör med M-parallelleker style 66 Länk och det funkar bra. Det var dessa som BMW själva angav som vinterfälgar för M5 E39. 8x17" med 235/45 runt om. ___ //Ulf |
|
|
E60-fälgarnas navhål är för litet (ø72,5) E39 har ø74 på styrningen. Det som kan passa är icke OEM-fälgar som brukar ha lösa centrumringar som medger båda diametrarna. Om man har någon vän som jobbar på mekanisk verkstad så går det ju även fint att bearbeta upp hålen på E60-fälgar. 17" är väl troligen minsta dimensionen för M5 (?) Man får då se upp med eftermarknadsfälgar så att de inte tar i bromsoket eller så p.g.a mer gods. |
|
|
Gör som jag köp en extra uppsättning originalfälgar och kör sen med 245/45-18" vinterhjul. Det blir snyggt och även bra komfort samt helt ok grepp vid halka. Gillar fordon med fart |
|
fredde 7 |
Lyckans er som ska åka M5 på vintern:( Själv får man åka gammal hunk. Men o andra sidan desto lyckligare M5 till våren som sluppit blivit våldtagen av vårt svenska salt och grus:) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.