|
|
|
|---|---|
|
Som sagt i rubriken så behöver jag ställa om klocka på färddatorn i instrument panelen. Hur gör man det? Har tyvärr ingen instr. bok. | |
|
Vrid om nycklen till läge 1 eller 2. Vrid den högra pinnen (mellan varvräknaren och tempmätaren) till höger eller vänster beroende om du vill justera fram eller bak. När du är färdig, tryck in pinnen för att välja mellan 12/24 timmar. Presto! Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Tackar!!! | |
| jag försökte vrida den men det går ju inte att vrida på den...är du helt säker ,Jasko76? | |
|
På min fungerar det så som Jasko76 beskriver. Motståndet är ganska stort, men sen kommer ett klick som bekräftelse på att man gjort rätt. :-) Färddatorn måste vara inställd på att visa klockan. Det fungerar inte om den bara visas på stereon. |
|
|
Ställde om min klocka för tre timmar sen och det fungerar enligt ovan. Fast jag testade inte att vrida knappen till vänster så jag fick dra fram 23 timmar :-) Fast efter ett tag tickar det på snabbare så det gick ändå rätt fort |
|
| Ja det funkade, det var bara att jag var lite rädd att dra för mkt, tack till er alihoppa!!! | |
|
ps. köp en instruktiosnbok på bmw, kostar småpengar. Alternativt gå på enskrot och köp en ännu billigare. Alltid bra att ha tillhands. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.