|
|
|
|---|---|
|
Har ett jobbigt problem med min bil (525tds -95). Höger bakdörr har gått i baklås... Började med att C-låset fungerade lite sporadiskt på denna dörr. Dock gick det alltid att låsa upp manuellt med låsknoppen inifrån. Nu funkar inte det heller, när man drar upp låsknoppen så fjädrar den bara ner igen. Har under några veckor testat olika varianter: - Lyft dörrhandtaget samtidigt som man drar i låsknoppen - Lyft dörrhandtaget samtidigt som jag låser och låser upp med C-låset - Ovanstående båda men samtidigt drar även i handtaget på insidan - Kopplat bort batteriet för att få C-låset att släppa Verkar vara svårt att få bort dörrklädseln oskadd när dörren är stängd tycker jag. Går det att på nått sätt komma åt låset med rutan nedvevad? Andra förslag på vad som kan göras? | |
|
Länk //Roffa |
|
Lu 204 BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90 BMW 540iM -93(5vxl) BMW 635csi(?) m60 6vxl -76 |
Jag hade samma problem med min E34, och även där faktiskt höger bakdörr. Det gick inte så långt att det inte gick att låsa upp manuellt, men det var lite trögt. Och centrallåset gick inte lita på. Jag tog bort dörrsidan och det visade sig att staget från handtaget man öppnar dörren invädigt kärvade lite. Jag smörjde upp det och "gicklade" lite fram och tillbaka så att handtaget alltid drogs tillbaka ordentligt och gick lätt, och då försvann problemet. __________________________ M62B44 = Bäst |
|
Tusen tack för tipsen! I mitt fall misstänker jag att det är samma problem som är beskrivet i mekartipset, att c-lås motorn skurit ihop totalt eller fastnat på nåt sätt. Hade tidigare en E36 där inte heller C-lås funkade i höger bakdörr. Där var dock motorn frisk och det kom helt enkelt inte fram spänning i kablaget. I det fallet var det inga som helst problem att låsa upp manuellt..... Får se om jag vågar mig på dörrsidan själv eller om jag ska överlåta till min kompis som mekat mycket inredning. Det brukar gå sönder så mycket detaljer när jag ska meka inredning :-( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.