|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad för modell av dieselvärmare man ska köpa och vad det kostar? Har en BMW 320d -03 | |
|
Kan du skruva lite själv och har tid och intresse att leta lite delar själv så går det att få billigt!! Jag fick tag i en webasto thermo top c, på 5.2kw till min 320d och gav 2.800:- totalt för allt! Ska du köpa nytt så är det runt 13-14000 vill jag minnas! Mitt hittade jag på bildelsbasen, och kompletterade med ett tidur via Ebay... Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Hej Rickad! Tack för ditt svar... Tyvärr är jag lat. Men kan dock skruva lite iaf...Men har av erfarenhet lärt mig att köpa beg och billigt blir dyrt i längden? Så därför la ju ut en fråga här för att samla in så mycket info så möjligt innan jag bestämmer mig... Alla råd är goda. Har lärt mig att se och lyssa på flera alternativ. Mvh//Tommy |
|
|
Thermotop C är ju den som monteras enligt BMWs monteringsanvisningar och även jag skaffade ett beggat kit, via ebay.de och monterade själv. Slutnotan hamnade nånstans runt 4000:- efter komplettering med lite monteringsmateriel. Är du ute efter helt nya grejer kan du fynda detta på ebay.de till ungefär halva priset jmf. med det du får betala av handlare i Sverige och som Rickard nämner. Frågade den lokale installatören för skojs skull vad de tog för enbart installationen och det var någonstans runt 5000:- vill jag minnas, beroende på bilmodell förstås! / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.