|
|
|
|---|---|
|
Har problem när jag ska koppla upp min laptop mot bilen å kabeln är med r232 anslutning som jag har konverterat om till usb eftersom jag inte har seriell, men det verkar inte funka fullt ut jag får bara felmeddelande å programmet stängs ner . vissa grejor går att göra som att läsa av varvtal å tempen på inluften å sånt... Är det nån som har nått bra förslag va det kan vara? Tack på förhand No turbo skit only real power | |
|
Vi kan testa med min PC och interface någon dag. Kan vara lite lurigt när man kör Windows med USB till serial interface. Ibland kan det även vara så att bilen inte vill svara. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
USBadapter funkar väl 1 av 50 försök ungefär, Carsoft är inte avpassat för att köra mot USB pot/adapter. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso: För mig så fungerar numera USB-adaptern i 10 fall av 10. Problemet ligger inte i själva adaptern. Det är Windows som ställer till det (som vanligt). ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Fast faktum är att vissa USB>RS232 adaptrar rent hårdvarumässigt inte emulerar en RS232 (COM-port) fullt ut, och detta kan inte Windows lastas för. USB-porten kan bara lämna sina 5V och data ut/in, medan kretsen i adaptern (nästan alltid en FT3232 tillsammans med en MAX232) inte alltid lämnar alla handskakningssignaler korrekt, utan bara RX/TX osv. Dessutom inte med +/- 10-15V sving som standarden ursprungligen säger, utan med en lägre nivå. Vissa utrustningar som ansluts på denna COM-porten struntar fullkomligt i detta och funkar alldeles utmärkt medan andra inte funkar bra alls. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.