AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.965

Lackbehandling eller?

Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Hej, funderar på att lackbeh min nya 120d cab. Hört om Permashine, är det bättre än typ mr cap? Och finns det i Sthlmstrakten? Synpunkter om lackbeh öht?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Ditec.

www.nrcenter.se nästan på hemmaplan också :)
As
11.615
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Länk Länk

Jag haver erfarenhet utav 10 år som kund att det slår det mesta.
Mvh
Asken
Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Tack för svar. Det lutar nog åt Ditec men mr Cap gjorde ett jättebra jobb med min 330Ci cab 04 när jag misshandla den med en mikrofibertvättsvamp som visade sig vara infekterad och gav makrorepor på min nya bemmari! Har hört om Permashine men det verkar inte finnas här på våra breddgrader?
As
11.615
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag haver nyttjat permashine på min dåvarande SAAB 900 Aero 16v utav 1990 års modell. Den medelst det lilla turboaggregatet och den jättelika bakspoilern. Lackeringen på den prima bakspoilern sprack efter ett tag.
Vad det beror på låter jag vara osagt, däremot vet jag vad Ditec går för.
Mvh
Asken
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Kom till oss Ingemar, vore kul att få lägga ditec på en riktig bil för en gångs skull. :)
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Föresten, vem handlande du bilen av i Danderyd?
Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Köpte den av Herman så klart! Hur så? Förresten var håller du hus då jonasjonas?
fredde 7
Cab ingemar:Jag tror det kvittar vilket fabrikat av de du räknat upp du använder, det viktigaste är vem som gör jobbet, hur många timmar han/hon lägger ned på bilen.
Att ngn lack skulle spricka på grund av ett eller annat lackskydd är nonsens.
Mitt råd är att du köper ett kvalitetsvax och umgås lite med bilen en tid,blir både billigare roligare och bättre.

Angående Ditec har jag inte mer erfarenhet än att man hävdade (på den lokala firman) att deras lackskydd bestod av en härdare och en bas, och om man tog en dl av varje och rörde ihop så skulle det bli lika hårt som kemisk metall över natten:-------) Vad säger ni Ditecare om det? falsk marknadsföring eller?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Finns Görla industriområde i Norrtälje. Länk

Jag jobbade på BMW Danderyd tidigare med bl.a. Herman.
Resultatet handlar som sagts flera gånger innan mest om den som håller i maskinen dock vad gäller hållbarheten delar många med mig uppfattningen att Ditec håller utlovade 18 månader mellan återbehandlingarna medan t.ex Mr Cap är marginellt bättre än ett bra vax , notera dock att detta gäller "vardagsbilar" vet ju inte om din cab blir "åka-till-glasskiosken-i-solen-bil" eller vardgas bil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.