|
|
|
|---|---|
|
Jag har stora bekymmer med min ratt i min e34.. det är en vanlig 4-ekrad historia med luftkudde... jag är såpass lång att då jag svänger o inte kopplar så kommer mitt knä ivägen mellan dörrsidan och ratten... finns det någon "snygg" ratt som passar för mitt endamål ? Har kollat lite på m-rattarna hos e39 men vet ej ifall dessa är något bättre eller passar mot luftkuddens kontakt ... | |
|
En m-ratt borde väl vara det bästa då omkretsen är mindre. Men jag förstår inte hur ratten är ivägen bara när du svänger, den är väl rund och är på samma ställe hela tiden. För det är väl inget styre du har : ) Mvh //Peter |
|
| Okej då.. om jag säger såhär... den är för stor hela vägen runt.. men är verkligen m-ratten mindre??? | |
| nog nu.. VILKA rattar har mindre diameter än bmw orginal ratt (4-ekrad) | |
Lu 204 BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90 BMW 540iM -93(5vxl) BMW 635csi(?) m60 6vxl -76 |
Jag hade samma dilemma och förstår vad du menar. Ratten är ju rund men inte helt i center så det blir ju mer och mindre plats mellan dörr och ratt vid olika rattutslag. Jag gjorde som så att jag köpte en OMP ratt och nav och monterade. Tror den är 13 eller 12" så den är ganska liten. Det fungerar om du inte behöver/vill ha någon originalratt med airbag. __________________________ M62B44 = Bäst |
| Kolla under din ratt så borde du ha en spak som du drar ner sedan kan du dra ratten rakt ut den kommer då en bra bit högre, om det inte räcker å är du nog extremt lång. | |
| urhm.. host harkel.. ratten är längst ut.. och JA.. jag är över 2m lång.. =) | |
| ingen som har svar på vilka rattar som passar i andra bmw modeller.. ex e46/e39 osv som passar i e34. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.