AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
950

Brummande ljud och starka vibrationer vad är fel?

Ca
76
Calle-balle
525i touring -06
Hej
Har lite problem med min 535a. Den har börjat låta som bara den bakifrån. Ett starkt brummande ljud och starka vibrationer i bak. När man gasar är det inte så farligt men om man ligger över 80 och släpper gasen och motorbromsar eller om man kopplar ur så känns det som att hela bakaxeln ska flyga av. Har också märkt att det minskar när man svänger och igår när jag låg o körde på motorvägen slutade det plötsligt men kom tillbaka efter nån mil. Nu har det blivit så illa att jag inte vågar köra bilen. Jag har bytt olja i bakaxeln till en tjockare och även hissat upp bilen och letat efter fel men hittar ingenting. Känner inga glapp i hjullager eller så. Va lite inne på drivknut men som den beter sig nu så tycker jag att man borde kunna känna något glapp i den isf och det kan jag inte känna.
Någon som har nån ide?
Mvh Calle
Ca
76
Calle-balle
525i touring -06
Ingen som har en idé?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Stödlagret på kardanstången eller dess upphängning kanske.
Ca
76
Calle-balle
525i touring -06
Ok där har vi något jag inte kikat på. Hur ser jag om det är dåligt?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det verkar ju vara rejäla vibrationer, så är det stödlagret så glappar det i gummiupphängningen om du tar tag och rucklar på kardanstången. pos.6: Länk
Kolla efter glapp även i harduskivan, pos 2.
Det kan ju även vara någon bussning till slutväxeln som gett upp:Länk
Ca
76
Calle-balle
525i touring -06
Ja det var ju ett tag sen det började brumma men nu är det outhärdligt så jag tycker ju att det ska va lätt att hitta felet när jag hissat upp den. Ska kolla de grejerna du skrev om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.