|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så att jag tappat bort min enda nyckel till min 518, och den har varit borta ett halvår nu så jag har tappat hoppet om att hitta den. Jag har hört med bmw och dom har fått mitt chassinr men det gick inte det heller, komme rinte riktigt ihåg vad dom sa men det gick inte att få fram iaf, så vad gör man? Jaga hr lyckats tagit mig in i kupénmen tändningslåset då? bryta upp går det? | |
|
Ja de är väl bara o åka på skroten o ta lås/tändningslås från en annan bil o sätta i? Beemer 4 Life! |
|
| Jo dte är lite vad jag har tänkt på, men går det att få loss gamla låset och rattlås, när den är låst så att säga? | |
|
Ja du bra fråga. vet faktist inte men va har du för val då? är bara o se att de lossnar. annars får du väl sno en hel rattstång på skroten så du kan byta hela alltet. Beemer 4 Life! |
|
|
Plocka loss dörrlåset och gå till en Låssmed de kan göra en ny nyckel efter låset. Jag har låtit göra en nyckel efter ett lås engång och det var inte speciellt dyrt (120kr) det är väl iofs ca 7-8 år sedan. Lars |
|
| Ahh det ska jag prova med! måste ju få fart på den enda bakhjulsdrivna bilen nu när snön kommit :) | |
|
Det ska gå att ta fram en ny nyckel hos bmw. Jag har gjort det två gånger. En av gångerna var det till och med till min mors bil. Men det är ju bra om man vet att låsen aldrig är bytta tidigare. / \ / \ /Stefan lOO=00=OO1 ///// \\\\\ ========================== |
|
|
Exakt...det SKA gå att beställa hem extranyckel hos bmw...se till att komma i kontakt med RÄTT person bakom disken bara Jag har själv gjort det...till en bil av samma årsmodell som din Däremot...som sagt...om tändningslåset skulle vara bytt...kan man inte veta...kanske lite långsökt att försöka spåra den infon från tidigare ägare Men jag menar...vad kostar en sådan nyckel...70-80..tjaa..max 100 dineros...jag hittar inte det där kvittot just nu...annars hade jag kunnat säga exakt Det är ju en chansning...inga stora pengar...tänk vad mycket enklare det blir om du får tag på en passande nyckel...ist för att behöva byta hela t.låset Mvh Ferenc |
|
|
Jag var i kontakt med lunds bil och trim i avesta, och dom skickade iväg en beställning till bmw, men dom fick till svar att det inte gick att få en ny, kommer inte riktigt ihåg varför. Kanske skulle testa med bmw nån annanstans. Jag är dock ganska säker på att tändningslåset inte är bytt då den nyckeln jag hade var rejält sliten. |
|
|
Hmm.. Jag känner inte till avesta...lunds bil o trim...är det en aukt bmw? Om nej...gå själv in på närmsta aukt. bmw-handlare/verkstad Om ja...gå till en annan aukt. bmw!! Tänk på att om reservdelsmannen skulle bete sig och uppträda...vet inte riktigt hur jag ska förklara...misstänksamt mot dig Så är det pga de vill försäkra sig om att de inte lämnar ut extranycklar som hamnar i orätta händer....även om det handlar om gamla, billiga bilar Mao. se till att du kan styrka/intyga att det verkligen är du som är bilens ägare...ta med dig de papper du har...regbevis, besprotokoll, kvitton, s.bok mm. Ju mer säker du är på att t.låset ej är bytt....desto större idè att lägga tid/energi på att få tag på en nyckel Mvh Ferenc |
|
| Hehe, ja det är egentligen inte jag som står på bilen utan tjejen, kanske var det som ställde till det, för det var bara jag som var dit, men det sa dom inget om, Aja får skicka iväg tjejen till bmw då :) antingen det eller ta med dörrlås till låssmed nåt va det ska väl fungera :) | |
|
Jamen du..där har du ju svaret på frågan :) Inne på bmw har de ju direktuppkoppling mot fordonsregistret hos vägverket..i sina datorer Och då kommer in en snubbe som vill beställa extranyckel..till en bil vars ägare är ngn kvinnlig............liiiiiiiiiiiiite misstänkt..eller hur :) Att de inte säger ngt beror på att de inte vill vara otrevliga mot folk...en otrevlig attityd funkar bara inte när man jobbar bakom disken inom ett serviceyrke Klart killen inne på bmw kunde informerat dig eller iaf sagt något...men han kanske lika gärna trodde att du hade för avsikt att stjäla bilen............. Och nej..jag tycker inte du ska skicka dit tjejen själv Ni ska gå in på bmw båda två..och bara för säkerhets skull...kan du gott ta med papperna på bilen också..så kan du vara säker på att få ut den där nyckeln Lycka till...hoppas det går bra! Mvh Ferenc |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.