AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.573

Företagsvärlden fokuserar bara på en sak...

Länk

Giriga månntro??
Om du menar tjäna pengar så var det väl tanken för Ingemar Hjelmstierna också...
Länk

/Udo Dirkelsniff
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En flera veckor gammal nyhet men ok. Du tycker alltså att det är ok att plagiera BMW fälgar och sedan sälja dem för egen vinning?

//Lövet
ursäkta jag fick det till att han hade sålt kopierade fälgar.. alltså inte gjort dem själv.
då kom ju saken i ett annat läge ;)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Förstår inte riktigt igentligen..?
Visst förstår jag att det inte är okej att sälja kopierade saker om det finns patent på det.
Men det säljs ju kopior på fälgar i var å varannan fälg butik nu förtiden..så vad är skillnaden i detta fall?

Kanske jag som e dum nu bara :-) "men frågar man inte så man ingenting veta" :-)
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Haas: bara för att många andra gör det så är det inte ok. =)

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Som jag har förstått det har han sålt fälgarna som BMW original. De har alltså varit helt identiska, inga replikor.

Är dock inte 100% säker på detta

//Lövet
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om man noterar det såsom står i Herr Wimheds sunda länkning(tack för denna!) samt haver studerat enbart en aningens medvetandepsykologi så äro en del utav sanningen kanhända detta.

Såsom Herr kopiator uttalar sig om prima firma BMW äro så han fungerar själv.

Det firma BMW haver såsom ansvar, icke Hr kopiator äro att de såsom köper ting avsedda att fungera för denna automobil haver en funktionalitet såsom skola räcka längre än runt hörnet. Alltså äro original reservdelar en funktionalitet. Samt om det icke hålles rent ikring, då haver ju namnet icke kvalitet såsom den skola hava.

Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.