|
|
|
|---|---|
|
Hej. Min bror har en 525d 2001 (e39). Bilen börja med o gå ryckigt som vågor o blurra från 2:an och uppåt. Var på bmw och han provkörde o kolla med datorn o sa troligen är lmm trasig. Han fick inget fel i datorn. MEn vi tog en lmm från en 530d och stoppa i men de gick inte då heller o satte den andra i 530d o den funka där så det är ju helt klart att den funkar. Men nu blir bilen värre o värre. Nu är de så att tomgång så skakar motorn oroligt mycket och den går hemskt på alla växlar o vill inte bara blörrar o hackar hela tiden. eftersom det itne visade något i datorn på bmw verkstaden så verkar de som man måste prova sig fram för o veta vad det är för fel?? detta känns dyrt:( Kan andra verkstäder med andra datorer upptäcka fel? Sett i forumet att många snackar om trasig kamaxelgivare?? kan det vara den som spökar?? Men detta kom sakta under en liten tid sedan på 1 vecka har den blivigt helt oduglig bilen i princip:( Tacksam för svar o hjälp. | |
|
Om felet blivit värre sedan du var på bmw så finns den sannolikt en felkod där nu. Åk till bmw och läs av igen. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ibland ger inte kam och vevaxelgivare felkoder av nån anledning, har för mig att dieslarna oftast inte går att starta när vevaxelgivaren lägger av, men ingen 100 % säkerhet kan vara olika. en givare kan ju funka dåligt eller inte alls. Lågt bränsletryck fram till filter mm finns det givare för som ger felkoder på tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
kankse är bäst o göra de. Men den gick ju skit innan då med känns ju som de borde ge utslag då med isf:s Men får åka o se vad de säger men de sa att vi skulle byta lmm men tur att vi inte gjorde de. |
|
|
Det var en gång bror kom in o bilen tine starta alls höll på 2 min sen starta den. Som sagt det känns som det är något med vevaxelgivaren eller kam?? antar det är 2 olika?? ingen expert på bilar men lärt mig mycket från forumen=) tack för svaren! /emil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.