AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.155

ojämt tomgång, hemsk att köra!

Ba
34
Bauser
520td Touring -01
Hej.
Min bror har en 525d 2001 (e39).
Bilen börja med o gå ryckigt som vågor o blurra från 2:an och uppåt.
Var på bmw och han provkörde o kolla med datorn o sa troligen är lmm trasig. Han fick inget fel i datorn.
MEn vi tog en lmm från en 530d och stoppa i men de gick inte då heller o satte den andra i 530d o den funka där så det är ju helt klart att den funkar.
Men nu blir bilen värre o värre. Nu är de så att tomgång så skakar motorn oroligt mycket och den går hemskt på alla växlar o vill inte bara blörrar o hackar hela tiden. eftersom det itne visade något i datorn på bmw verkstaden så verkar de som man måste prova sig fram för o veta vad det är för fel?? detta känns dyrt:(
Kan andra verkstäder med andra datorer upptäcka fel? Sett i forumet att många snackar om trasig kamaxelgivare?? kan det vara den som spökar??
Men detta kom sakta under en liten tid sedan på 1 vecka har den blivigt helt oduglig bilen i princip:(

Tacksam för svar o hjälp.
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Om felet blivit värre sedan du var på bmw så finns den sannolikt en felkod där nu. Åk till bmw och läs av igen.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ibland ger inte kam och vevaxelgivare felkoder av nån anledning, har för mig att dieslarna oftast inte går att starta när vevaxelgivaren lägger av, men ingen 100 % säkerhet kan vara olika. en givare kan ju funka dåligt eller inte alls. Lågt bränsletryck fram till filter mm finns det givare för som ger felkoder på tex.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ba
34
Bauser
520td Touring -01
kankse är bäst o göra de. Men den gick ju skit innan då med känns ju som de borde ge utslag då med isf:s
Men får åka o se vad de säger men de sa att vi skulle byta lmm men tur att vi inte gjorde de.
Ba
34
Bauser
520td Touring -01
Det var en gång bror kom in o bilen tine starta alls höll på 2 min sen starta den. Som sagt det känns som det är något med vevaxelgivaren eller kam?? antar det är 2 olika?? ingen expert på bilar men lärt mig mycket från forumen=)
tack för svaren!

/emil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.