|
|
|
|---|---|
|
vill kunna koppla in Ipod interface i bilen men min radio stöder inte det. tänkte då ta radion ifrån en nyare -02 och uppåt. men min radio hade en kabel extra, sitter i mitten på radion baktill har inte upptäckt nån funktion som försvinner utan den inkopplad. sen är det olika antennanslutningar men det går ju ordna. annars stämmer allting. nån som bytt eller vet vad den kabeln är till för? | |
|
Den är till för att kunna sköta radion från ratten. Multifunktionsratt. Bara att lägga åt sidan vid byte av radio till en icke original. Sedan behöver du en "adapter" kan man säga. Till för att den nya radion ska passa i hålet. Sök på nätet för att hitta en sådan eller fråga på din Bmw-verkstad. De har nog ingen , men de kanske vet var. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
Min egen erfarenhet säger att BMW inte kan hjälpa till med sånt eftersom det inte tillhör originaltillbehören. Jag beställde min adapter på ett radiovaruhus och gick på 99 spänn. Vet ej var de fick tag på den, men jag har hittat en liknande adapter på www.brl.se för 289 :- Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
det är inte till för att styra från ratten, sen ska jag inte koppla in en vanlig stereo jag ska ha en exakt likadan BMW orginal fast från en -02 eller nyare för dom stöder Ipod anslutning. då är frågan om det går byta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.