AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
676

Knirrigt o knarrigt inne i min e34:an

mc
201
mcan
535i Touring -11
540iA -95
Tjenare. Min 540 knirrar och knarrar en massa när man åker över gupp o dyl. Det är skinnklädsel i den och det kan säker vara det som knarrar men en kompis sa att det kanske är dörrarna (låsen) som inte stänger tillräckligt.

Är det någon som har haft en knirrande bil och fixat det som kan tala om hur man gör, och hur mycket jobb det är?
Transocean
Min blev så där efter jag bytte original-velouren mot skinninredning. Nu kan det ju inte vara skinnet i sig som låter utan stolarna som måste glappa nånstans.
Transocean
Jag utgår alltså ifrån att du inte menar framvagnsklonk? Framvagnen kan klonka en del men det vet du väl? När det gäller dörrar så har jag läst på forumet om "glappa" bakdörrar som kan klonka, dessa fixas om jag husker rätt t ex med eltejp runt låstappen.
mc
201
mcan
535i Touring -11
540iA -95
Skinn kan ju knirra mot skinn eller plast och det är ett sånt ljud. Inget klonk, angående dörrarna så tänkte jag mer att det kanske är så att om de inte stänger helt så skaver skinnet på utsidan sätena mot insidan av dörren då den inte sitter helt stilla.

Eller finns det kanske något medel man kan smörja in skinnet med så det blir tyst?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.