AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.934

byte av gasdämpare i baklucka - E39 touring

Mr
15
Mr.M.Johansson
BMW 528IA Touring - 97
Jag har sökt lite i forumet men inte hittat svar på denna fråga, hoppas att det är någon som vet detta.....

Jag är alltså ute efter att demontera gasdämparna i bakluckan på en E39 touring. Man är förmodligen tvungen att ha något jädra special verktyg för att lyckas med detta men går det att lura till det på något sätt så man får bort dom ändå?

Dämparna till rutan sitter infällda innanför innertaket, dessvärre så sitter dom infällda imellan två plåtar (över och under) så även om man plockar ner innnerklädseln ifrån taket så kommer jag inte åt att lossa dom i bak-kant

Är det någon som vet hur dom sitter fästa där och/eller om man kan få bort dom utan att åka till BMW, eller är det bara att ta med sig mössan i handen och ställa sig på tröskeln till BMW verkstaden och be om hjälp?

Tack på förhand
Mvh:Martin Johansson
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Leta vidare, det finns trådar om det. Inre fästet går att snäppa lös med ett långt verktyg från sin kula.
Mr
15
Mr.M.Johansson
BMW 528IA Touring - 97
Jag har som sagt letat men jag har väl förmodligen inte sökt efter rätt sökord då.....

Är det någon som vet om en bef. tråd samt hur man hittar denna, alternativt någon som kan copy-past in svaret här?

Tack för svar
/Martin
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Länk
Mr
15
Mr.M.Johansson
BMW 528IA Touring - 97
Tack så jättemycket för hjälpen!!!
Då är det bara att åka hem och bända bort den lilla jäkeln ;-)

Mvh:Martin Johansson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.