|
|
|
|---|---|
|
Jag säljer just nu fyra stycken bmw m3 e46 skivor på blocket, och det bara dräller in mejl med frågor om dom passar på olika BMW modeller. Nu är det en kille som undrar om dom passar på en 330 -05, kan det fungera? En kännsla är att hans broms-ok är för små, eller? Eller är det någon som har erfarenhet om det kan passa på andra bmw modeller utan större problem, så tackar jag för era svar! | |
|
Du knappar in reservdelsnumret här så får du upp samtliga kompatibla fordon. Länk The way we see the problem is the problem. |
|
|
Om de ska passa, så innebär det att de måste fixa en adapterplatta för Ok:en, tror även han måste köpa M3 OK om det ska va nån anledning, för annars har man för liten yta som beläggen bettar på, och eventuellt så måste han ha nån sorts spacer, eller kanske rent av köpa andra fälgar, för de kan bygga ut mkt mer än vad hans original skivor gör.. Speciellt bak.. MVH |
|
|
Länk Där har du måtten på en 330 E46:a, om det är den e-serien han har. Samma diameter, men 3 mm tjockare skiva på M3 (325x28 mm enligt ETK). Kan bli något tight i oket men det kanske går. Övriga mått är bara att mäta och jämföra om det passar. |
|
|
Länk Fel länk i förra inlägget. |
|
|
Cstadig: har kikat lite på dina skivor.. är dom svarvade? hur många mil har dom vart me? får ju va lite lönt om man ska byta:) mvh// anders |
|
| Någon som har koll på originalpriserna hos bmw på fram och bakskivorna? | |
| Nypris för skivorna runt om ska ligga på runt 7800:- här på BMW AUTO 7H i Borås. | |
|
Det är ju bara att mäta tjockleken på skivorna då får man ju svar på hur många mm som är kvar, miltal är eg ointressant då det beror HUR dom är körda med.... Har för mig att min måttet är 25.8 el 26.8 mm rätta mig om jag har fel... Om dessa är svarvade så är det lätt att mäta då det inte finns ngn kant som normalt blir vid slitage... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.