AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.569

Sänkning Z4

Fo
37
Fonz
Z4 3.0 Roadster
Är på G att införskaffa sänkning till min bil, har tittat på H&R:s sänkningssats
till Z4. Sänkningen ska bli c:a 35mm . Min fråga är nu om någon har gjort denna sänkningen och har ngn bild att dela med sig. Jag har i 18" fälgar, har ni denna storleken oxå på fälgen hade det varit optimalt...

tack på förhand
ZA
27
ZACC
Z4 3.0i -03
Jag har ett H&R kit som satt på min bil, bytte till Eibach för bilen var för låg.
Jag bor lite offside och sista biten på grusvägen är inte precis så slät och fin som man skulle önska. Vill du köpa H&R kitet så är det bara o hojta till. Har inga bilder som jag kan lägga upp just nu tyvärr. Finns gott om H&R sänkta bilar på bla garaget Länk

Z
Ki
257
Kineto
BMW Z4 3.0i (2005)
BMW Z3 M Coupé (2001)
H&Rs 35mm sänkningssats brukar med tiden "sätta sig" så att sänkningen i slutänden hamnar på betydligt mer än angivet, ofta ca. 50-55 mm.
Fo
37
Fonz
Z4 3.0 Roadster
Tackar... Det var tyvärr det jag var rädd för... :(
Fo
37
Fonz
Z4 3.0 Roadster
ZACC:

Hur är eibach sänkningen?? är du nöjd med den?
ZA
27
ZACC
Z4 3.0i -03
Japp, Eibach funkar bättre än H&R för mig iaf. Den är fortfarande låg men användbar på ett bättre sätt.

Z
Ek
62
Eklöf
Z4 Coupe 3.o si
Här kommer bild på min z4 med hr sänknsats
Ek
62
Eklöf
Z4 Coupe 3.o si
KOLLA PÅ LÄNKEN
Länk
Missade den i tid svar
Eklöf; Riktigt fin bil - bilen såg de facto ut som ett höghus innan sänkningssatsen! =)

Själv kör jag också på H&R och var, till en början, inte alls nöjd med sänkningen men efter ett tag "satte sig" sänkningssatsen och nu är det riktigt bra stuk på bilen.

MEN; 50-55 mm är det då inte tal om. Jag har en sänkningssats om 30 mm runt om vilket den nu också ligger på - i början var det cirka 25 mm varför en "sättning" om max 5-10 mm är att beräkna med.
Ki
257
Kineto
BMW Z4 3.0i (2005)
BMW Z3 M Coupé (2001)
@ tvesovla
Med tanke på att sänkningssatsen för Z3 (som du kör) är 30mm och den för Z4 är 35mm kan man utgå från att det handlar om helt olika fjädrar. Därför skulle jag vara försiktig med att dra slutsatser utifrån erfarenheter från en Z3. Själv vill jag bara upplysa om att jag känner till väldigt många Z4-förare som kör med just H&Rs sänkningssats och som säger att dessa fjädrar faktiskt har satt sig så mycket som 50-55mm. Se det som ren information...
Okej, då har vi helt olika uppgifter. Kul.

Två av mina vänner (vilka för övrigt kör z4), har använt sig av 35 mm;s satsen från H&R och de upplever att sänkningen inte riktigt är 35 mm från början, utan snarare 25-30. Efter ett tag upplever de att sänkningssatsen sätter sig en aning - dock inga 55 mm... Se det som ren information... =P
Ki
257
Kineto
BMW Z4 3.0i (2005)
BMW Z3 M Coupé (2001)
Mer information (för att öka förvirringen ytterligare): På min egen Z4 har jag monterat en Bilstein B12 väghållningssats, som också innehåller sänkningsfjädrar från H&R. Denna sänker bilen uppskattningsvis de angivna 35mm, dock är det viktigt att veta att dessa fjädrar inte är samma som i H&Rs sänkningssats...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.