AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.400

Var sitter antennen? E39 -03 525i touring M

xe
123
xenonfire
BMW E61 525DA-M -10
Hej.
Har en liten fundering över vart antennen till mobiltelefonen sitter?
Kabeln sitter i bak på vänster sida och försvinner sedan ut igenom chassiplåten rakt bakåt under vänster baklampa.
Sitter den en antenn i kofångaren??

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Min sitter på taket.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har ingen närbild men här Länk kan du se att den sitter på taket på touringen medan den på sedanen sitter högst upp på bakrutan

___
//Ulf
xe
123
xenonfire
BMW E61 525DA-M -10
Programmer, tack för bilderna!!!

Om jag har en antennkabel som kommer från GSM telefonen i mittkonsollen och som går bak till vänster sida på bilen.
Där är den sedan delad med en kontakt och fortsätter sedan ut igenom plåten under baklyktan.
Frågan är om den är dragen upp till taket fast någon glömde borra hål och montera antenn då jag saknar antennen på taket.
Detta verkar allt skumt.

Har BMW fuskat eller finns det antenner som inte syns, ingen som vet?
jh
16
jhgpl
520IT-01
Min antenn till radion sitter med slingor inuti vänster bakruta, kan det vara så att antennen till mobiltelefonen är integrerad i den samma? Jag har inte sett till något annat alternativ på min bil, och har inte heller någon synlig antenn på tak eller bakruta.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

jhgpl: har du inbyggd telefon i din bil? Om inte så har du ingen antenn på taket.

___
//Ulf
Det förekommer antenn integrerad i stötfångaren. I själva glasrutan sitter bara mottagarantenner för radio, TV, fjärrnyckel osv, inga GSM (sändare) antenner sitter inne bland antenn/värmetrådar.
GSM-antennennen brukar sitta högst upp på rutan på t.ex E39 sedan, eller på taget i form av litet spröt eller en hajfena osv.

FP
xe
123
xenonfire
BMW E61 525DA-M -10
Folke, tack för info.

Då verkar det som om det sitter en stackars antenn i stötfångaren i bak på bilen. Då får det bli att borra hål i taket på min -03:a
Måste ju ha bra mottagning i bilen.

Tack alla för all info.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.