|
|
|
|---|---|
Peter |
tjoho igår köpte jag mig en begagnad bak-diff från en 325ix, släpade hem klumpen och noterade att det inte gick att vrida runt ingånde axel från kardan... åtminstone inte för hand.. hmmm hur testar man enklast om grejerna är i gott skick?.. för när man väl har den på bilen lär man ju inte märka att det går trögt... jaja dum fråga kanske men det är en månads garanti på diffen så om det finns några tips eller referenser så är jag tacksam för det.. diffen ska ha gått ca 13000mil och har suttit på en 325ix 2d -87, snackade med en polare om detta och han påstod att man ska kunna vrida runt axel för han på en lös diff.... hmmm ?!!?.... mvh Peter |
Grusse |
Jag kan vrida runt min M3 bakaxel för hand, samma sak med 325 diffklump som jag har liggande. |
| Du har fått tag på en visko diff. Alla iX har det, kanske funkar annorlunda. Jag vet inte, men någon får gärna förklara hur de fungerar. | |
Peter |
jupp jag vet att det är en visko diff.. därför är jag lite fundersam på den... hmm har bara haft lamell förut.. några ideer??? mvh Peter |
Peter |
app app app... grejade lite med diffen igår och sprayde då på lite 556 samt tog stora rörtången och vred runt en liten bit.. sen efter de började den gå lätt och den verka faungera fint nu.. så det ordnade nog sig! mvh Peter |
Peter |
app app app... grejade lite med diffen igår och sprayde då på lite 556 samt tog stora rörtången och vred runt en liten bit.. sen efter de började den gå lätt och den verka faungera fint nu.. så det ordnade nog sig! mvh Peter |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.