|
|
|
|---|---|
|
Jag tittar på lite olika BMW 3-serie E91 i Tyskland nu. Jag funderar lite på alla olika motoralternativ. Jag är inne på 318d eller 320d. 318d E91 har jag sett med 150hk (110kW) och 122hk (90kW) motor, vilken ska man satsa på där? Den med 150 hk motor kallas ofta för "edition fleet" (Johan Autopower, du nämnde något om detta). Ska man undvika någon av dessa? Eller bägge kanske? Vilken av dom kostar mest i skatt? Någon som kört 122 hk varianten? Är den mycket slö? Angående 320d, är det bara 120 kW man ska satsa på där? | |
|
Har hört att edition fleet skall vara en som rullat osm företagsbil, skulle väl bara vara fördelar med denna |
|
|
122 hk är slö och har höga utsläpp = dyr skatt. Akta dig för den. Vet att J.L. hade en sådan som han försökte sälja i Sverige, det tog ett halvår att bli av med den. //Lövet |
|
|
Nu har jag "slagit till" på en 320d istället med 120kW motorn. Lyckades hitta en som har allt jag vill ha, t.o.m. sportchassi och dragkrok! Lyckades pruta ner den till ett enligt mig bra pris också :o) |
|
| grattis till bilen, får man fråga vad du gav? | |
|
Jag kan avslöja det när jag har bilen i hamn. Jag har inte hämtat den än så jag ska ju kanske inte ropa hej, speciellt inte nu när det visade sig att tyska banker inte accepterar betalningar med VISA-kort - som jag hade hoppats på. Enda alternativet nu är att säljaren (som är en privatperson) accepterar en expressöverföring till hans konto. Någon som har erfarenheter om hur detta fungerar, tar det verkligen bara en bankdag? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.