|
|
|
|---|---|
|
Hej, Som frågan lyder, passar dessa fälgar rakt av på en 118dM-08? Mvh Kristoffer | |
|
Sorry, glömde länken: Länk |
|
| Dom ska passa, lite annat ET, men inte så pass att det faktiskt märks. | |
|
Blev lite snopen idag när jag skulle sätta på vinterdäcken som jag hade liggandes, dom passade inte. Antagligen för att dom endast är 15"...någon som vet om det är så att det endast är 16" och uppåt som passar på 1-serien? Mvh Kristoffer |
|
|
Det är riktigt att det måste vara minst 16", mindre fälgar tar i bromsoken. Däremot har E36/e46 och 1-serien samma offset, bultmönster och centrumhål, så alla E36/E46-fälgar 16" och uppåt passar. |
|
| Har försökt googla - men jag kidnappar tråden en smula och undrar om någon sett någon bild på en 1xx (gärna vit) med E46 M135-fälgar, 18"? | |
|
Hej, Skulle dessa passa min bil? Tänkte mest på ET:n? Har för jag sett att det ska vara ET:42mm till 1-serien? Dom ska ha suttit på en 120 men det skiljer sig väl inte något på en 120 och en 118d inte ens om min är ny och 120 mer än två gammal? Tacksam för snabbt svar =) Mvh Kristoffer |
|
|
Oj, sorry! Glömde länken... Länk |
|
|
ET44 funkar bra, det är samma som original stålfälgar till 1-serien. Men undvik RFT-däck om du kan, särskilt vinterdäck kan vara ganska läskiga i RFT-utförande på 1-serien... |
|
|
Tack för snabbt svar...=) Anledningen till att jag ska undvika RFT däck på vinterdäck är samma anledning som att undvika dom på sommardäcken eller? Att dom kan uppträda spårigt osv... Grejen är den att våran 1-serie med 17" RFT däck aldrig har uppträtt spårigt än så länge och den har rullat ca 1000 mil nu. Mvh Kristoffer |
|
| Har själv Dunlop Winter Sport M3 RFT, hur nöjd som helst. Spårar inte och går skönt. Väldigt bra grepp på barmark, knappt att man märker att det är vinterdäck. På snö känns de bra också. Medveten om att de är så kallade kontinentala vintersdäck, men det passar Malmö-vintern bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.