|
|
|
|---|---|
|
Under värme/kyla knapparna på ac:n sitter ett litet "fläktgaller". Innanför sitter en liten fläkt(?) och snurrar. Denna fläkt snurrar trots att jag stängt av bilen och tagit ur nyckeln. Någon som har ngn erfarenhet? Har just köpt min 528 iA Touring och den förre ägaren påtalade att batteriet ibland var tomt när de skulle ha bilen på morgonen. Har läst att ett fläktmotstånd på denna modell har spökat,, men den vanliga fläkten går som vanligt och stannar så fort jag stänger av bilen. Hoppas någon kan hjälpa mig. Är ny här på forumet, men har kollat runt lite och det verkar som om det finns en hel del personer som vet vad de pratar om här! | |
| Den fläkten ska snurra när du har stängt av bilen den stannar efter 16 minuter. | |
|
Nu var det 2 timmar sedan jag startade bilen senast. Fläkten snurrar än. Vad är den till för? Känner den av kupétemperaturen? Jag kanske har konstiga frågor, men jag fick inte med någon svensk intruktionsbok med bilköpet. Bilen har importerats från italien, och min italienska är inte så bra :P |
|
|
Jag skulle gissa på att det är fläktslutsteget som är defekt. Har fått byta detat på mina tre senaste bilar (två E39 + en E46). ___ //Ulf |
|
|
Den starter hver gang du åpner døren. Lukk døren og sitt i bilen i 16 minutter,så stanser den tenker jeg |
|
| Fläkten startar så fort du öppnar dörren du måste vänta i bilen om du ska kunna märka om den stannar. | |
|
fläktens uppgift är att cirkulera luft framför en sensor som känner av lufttemperaturen. Om den fläkten går sönder blir det väldigt kalt efter ett tag jag vet det för den gick sönder på min. |
|
| tack för svaren. Nu vet jag varför den fläkten går! Återstår att utreda vad som drar ur batteriet ibland. Skall hålla koll på den vanliga fläkten och se så att den inte spökar! | |
| Jag tror också det är fläktmotståndet som är boven det kostar 825 kr och tar 10 min att byta. Det fins en guide under gör det själv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.