|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min cd-växlare slutade fungera en dag..den går igenom alla 6 skivor men kan inte dra fram den jag valt. Läste på forumet om hur man kunde åtgärda dett då det var motorerna som oftast hade kärvat. Så jag skruvade isär allt och det rörde sig som det skulle igen men när jag monterat tillbaka så satt det fast igen.. =( Nu tänker jag köpa en ny cd-växlare men det jag undrar över är om jag kan köpa vilket märke som hellst, gamla växlare är för mig av okänt märke, står endast Compact Disck på den och BMW orginal. Jag har HiFi-paket i min bil och vad jag har hört så använder sig BMW av 2 märken på sina orginalstereos? Mvh | |
|
Alpine och pioneer cdväxlare, men tyvärr har alla bmw nyare än 1997 ibus styrda cdväxlare och då funkar inte tillverkarens icke BMWanpassade cdväxlare såvida man inte köper en konverterlåda. Själva headunitarna hos BMW är antingen Becker, Philips eller Alpine. /Andy |
|
|
Tack för svaret, nu fick jag allt klart för mig. =) Hur funkar dom där converterlådorna då? |
|
|
Dom funkar bra, men kostar en slant extra. Mao, köp en begagnad orginalväxlare om du enbart vill har igen samma funktion. I annat fall: Köp en mp3 / ipodadapter och ersätt cdväxlaren med den. /Andy |
|
|
Tjena! Inte så lätt att hitta org.växlare men hittade en från en M3 e46 och den ska väl passa? Vad ska jag jämföra mot? Modell numet? -- DTM system och rak 6a ;) |
|
| Här Länk hittar du alla möjliga adaptrar för att köra standard växlare ( och en massa annat kul) till original radion | |
|
Åh man tackar! Mkt bra sida =) -- Eisenmann Race Exhaust |
|
|
Tyvärr så brukar ju adaptrarna kosta 500-1000:- bara de, En begagnad bmw växlare brukar kosta mellan 750-1500:- /Andy |
|
|
...men å andra sidan 1000:- för en adapter och sen 2000:- för en HELT NY växlare som spelar MP3or (eller annars lämplig adapter för iPod eller Walkman luren...) är väl helt ok jämfört med en beg växlare som KANSKE fungerar... Jag vet ju vad jag hade valt iaf... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag vill egentligen inte vara tjatig Magnus, men om du lägger ihop 1000+2000 så blir det 3000:- vilket överstiger det pris man kan köpa en ny BMW orginalcdväxlare som spelar mp3:or för... Sträcker man sig sen till 3500:- så får man en BMW DVD växlare med MP3 stöd och videoutgång. Hade jag själv valt så hade jag skrotat allt vad cdväxlare heter och kört med mp3spelare. för de ovannämnda slantarna så får man betydligt mer musik och funktion med den investeringen. Om det nu inte är så att man enbart vill få igen den gamla funktionaliteten som fanns före cdväxlaren gick sönder. /Andy |
|
|
Då har BMW klart prutat ner sig sen jag kollade växlare, för då var pris lappen ca 6000:- får en E39 original växlare så då var det sannerligen inget att fundera på i det läget.. Jag håller med om att om jag var i detta läget skulle jag spolat växlaren och gått på nån iPod/MP3spelar aux ingångs lösning till original radion i stället. Fast med DVD växlare och 6x4,7Gb MP3 låtar behöver man bara ladda om när man byter Sommar/vinterdäck... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Orginal cd kostade 4000:- sist jag tittade på BMW i sverige och 2500 i tyskland. Problemet med en MP3växlare är att man enbart får en förbaskad massa låtnummer. Ingen titel, text eller spellistor. Att radion sen inte kan visa mer än 99 låtar på samma skiva är sen ytterligare ett problem. Om man vill se mappar / spellistor & låtnamn mm. på mp3-skivorna i växlaren krävs en orginalväxlare med mp3 stöd SAMT en radio som är nyare än 2005. Men en Dension eller intravee mp3 adapter däremot klarar allt av ovanstående utan att byta till nyare radiomodul /Andy |
|
|
När jag kollade detta var fortfarande E39 den 5-serie som gällde...så det var väl ett tag sen då då... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
För ca 3000Skr kan man bygga ihop en Bil-PC som kan spela ALLA filtyper, det ihop med möjligheten att spela från DVD spelare, memory sticks etc så är det en oslagbar kombination. Har haft PC'n i bilen i ca 1 år och kan inte tänka mig vara utan. PS! Allt styrs via board monitor, rattknapparna //Tobmag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.