AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.594

Var finns alla fina 328or?

Sida 1 av 2
Som sagt, var har alla fina 328 e36or tagit vägen? Blocket är ju helt länsat på fina exemplar med bra utrustning. Någon som har förklaringen?

Mvh Felix
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Har själv letat efter en fullmatad 328 touring ett tag nu men verkar hopplöst.. Visst ja vill ha den så fullutr som möjligt o då blir d givetvis värre men touringar verkar haft 1a ägare som beställt bilen me mindre utr.. Hoppas du hittar en fin 328 iaf! Själv sålde ja min 328 limo i sommras som va fullmatad o näst intill utställningsskick då ja behöver en touring nu ist..
Själv man spanar man ju efter en coupe...Men det är inte många som uppfyller ens baskriterier; skinn, manuell, möjligtvist M paket och givetvis fullstämplad servicebok.

Mvh Felix
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
ptja, jag letar ju också. fast automat snarare då :)
M3
380
M3Crille
Eftersom man inte får ställa en enkel fråga i detta forum utan o få d raderat (som DESSUTOM inte lagt in en funktion så man kan editera sina svar o detta år 2008...!!!) så du som oxå skrev här innan som hade en fin 328 -97.. PM:a mig!!
yttryck
generellt så tror jag att det blir svårt at hitta en väldigt fin och välbehållen 328:a e 36. man får sänka kraven på hur bilens skick ska vara samt utrustningsnivå. köp hellre då en mindre utrustad bil utan m-paket samt sportstolar och eftermontera det själv om man nu är torsk på sådana detaljer.
de flesta inkl mig använder en sådan bil som en bruksbil..
jag kan inte säga att jag tok sköter bilen,, men det jag underhåller är bilens abc, täta oljebytesintervall, luftfilter , tändstift mm. servar den givetvis själv.
min bil som nu börjar komma till åren har sina små blesyrer i form av begynnande rostangrepp på vissa ställen. motor och drivlina tuffar på väldigt fint med tanke på bilens 24500 körda mil. vore det inte för rosten så skulle jag kunna ha bilen många år till(är någon intresserad + hör av er isåfall). automatlåda med den motorn funkar klockrent ihop. grymt vrid på lågvarv och bra knuff upp till 5700 varv, därav automatlådans överlägsenhet.. man behöver aldrig varva mer än 3000 varv.
godkänd bränsleekonomi, 1,05 /mil bl körning

Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Var bor du yttryck?

jag skulle gärna ta en titt på den.

Om någon i Östergötaland kan tänka sig att ta mig på en runda vore det trevligt :)
M3
380
M3Crille
Visst e d väldigt svårt o finna en 328 i kanonskick o fullutr... Men dom finns om man bara har tålamod!! Min fd 328 limo va nog bland landets finaste i skick o i stort sett fullutr men d tog oxå ca 8 månader av letande o luskande o kosta därefter givetvis..
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Det är inte så konstigt att det är lite svår hittat....
Dom börjar ju bli till åren ju!......
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Som det näms ovan så används ju många 328:or som brukisar, och kör man dessutom året runt så blir det ju lite skavanker med tiden.
Ska man hitta en i absolut toppskick ska man kolla på dom som inte körs på vintrarna, eller alt importera eller köpa en relativt nyimport.

Sålde själv en för ett par veckor sen,som i princip va fullsmetad med allt inkl M-paket,men med några småskavanker...fick inte speciellt bra för den,är hårda tider nu.
Får man tag på ett riktigt toppskicks-ex så får man ju vara beredd att lägga ut en del också!
Letade länge innan jag hittade min. Men så är den en av dem bästa i sverige oxå. :-)

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jag kom över en väldigt fin 328i för 30k för 1år sedan. hafft mindere bekymmer med den. nu är det co värdet. va in och besiktigade igår. soppafiltret ska bytas, växellådsolja, och vad som nu kommer bli på verkstaden. måste väll lämna in den.. :S

kärran Länk

cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Överdragsklädseln och krimskramset i backspegeln ser övertygande ut...
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Hoppas att jag tog den siste då, för den verkar vara ett fynd hittils i alla fall ;)

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Visa användare
83
DonThomaso
328i Coupé Individual -95
om man sätter upp specifika utrustningskrav och kräver fulltecknad servicebok och mint condition på en över tio år gammal bil så får man nog vänta länge, men det är ju klart att det dyker upp exemplar ibland!

Hjälpte min mor köpa bil förra året och vi hittade en i mitt tycke fräsch 328a. Ursprungliga kravet var fyra dörrar och AC, fast det blev en coupé utan AC... Bilen verkade bra både på papper, men framförallt i verkligheten.

Angående service så är det nog vanligt att man sköter det själv på dessa bilar. I mitt tycke gör jag det minst lika bra själv, men det ska jag ju övertyga en ev. köpare om med...

Länk
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
krimskramset är borta nu. vet inte varför det följde med till den... :S har kört runt på en massa hundar och andra djur i den. så feltemaklädseln är skyddar bra. bilen är ju till för att andvändas. annars kan man lika bra köpa en annan billig skitbil och köra runt i den i stället medans bimmern står hemma.

Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
var och tittade på en fin idag, lutar åt att det blir den
Ah
3
Ahaja
328iM -95
Vad tror ni man kan begära för en -95 med m-paket? (chassi, speglar osv.)
25k mil

Är lite sugen på att sälja min nämligen..
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
jag hämtar min nya pärla på torsdag eller fredag :)

blev en 328 coupe med det mesta. Dock inget larm eller farthållare.

Ruggigt bra skick på bilen, och väldigt få mil. Känns riktigt rätt detta köp. Synd bara att det knappt går att hålla bilen ren såhär i början pga vädret :(
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
nu är bilen hemma!

Känns riktigt bra. hoppas känslan håller i sig!
Visa användare
83
DonThomaso
328i Coupé Individual -95
Ahaja: det finns ju en mängd faktorer som priser beror på. Mellan 25-50k ligger de flesta, rätt stor skillnad alltså.

Ett gäng bilder + fullständig spec och historik så kan man nog ge ett bud vad den är värd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.