|
Sida 9 av 41
|
|
|---|---|
hatter |
Weeman: Håller fullt med dig, men ja skrev hellre köper "jag" en långmilare eller hur? jag vet solklart hur man värderar bilar på marknaden. Jag tror inte i min vildaste fantasi att den blir såld för dom pengarna men likt mig kan den kanske väcka ett intresse och sen tar man priset. Craile: Håller med dig helt med att man inte kan lita på vad förre ägaren säger, men nånstans får man försöka hitta en balans vad som är sanning hos tidigare ägare. Men ser man att bilen gått 2-4000 mil om året med stämplar i boken och egen "ritad" servicehistorik av en man i övre medelåldern som köpte bilen då den rullat 4000 mil, tja då får man väga sanningen något själv. Sen vill jag dock komma med en hint om vad som händer idag. Det är så enkelt idag att skruva mätare på bilar, 36 månaders tiden som man har vid en nyinköpt bil innan den ska in för kontrollbes är katastrof. Många bilar skruvas tillbaka just där och det är ofta bilar som körs långa mil. Sen vet ja folk som sysslar med återställning av mätarställning varje år inför service/kontrollbes. för att ha en bil med "riktig" historik som aldrig går att se bakåt. Det är en balansgång verkligen ... därför tror jag man får lita lite på den man köper bilen av hur det känns ... det är en djungel där ute med bilar som har många fler mil på sig än vad mätaren och böckerna visar. Hemskt men sant, men sen tittar vi här mer på milen än skicket medans i övriga världen har man ett annat sätt som man värderar bilen på ... och det är skicket. Jag är glad om bilen kan säljas med pengarna tillbaka vilket jag också tror med den historik och skötsel på bilen. Nu är de dock min första bil med så höga mil men den känns verkligen som en 10000 milare även med sina dryga 30000 mil på mätaren. Sen får man ju också vara något "stolt" när en bes. kille (som för övrigt brukar försöka hitta de mesta på en sån bil) hittar ett fel efter lite letande (yttre styrleden) och säger sen "bilen var i ett mkt fint skick för sina år och mil, har sett värre spöken". Lite av värde finns ju i att bilen går att köra 14 månader till nästa besiktning. Men skit i de nu, jag vill önska er alla ett gott nytt år och en god fortsättning ;) |
|
Vad gäller mil så är det ju så att olika bilar tål mil olika bra. En XR3i jag hade tålde väl knappt 10000mil innan den känns väldigt sliten... Sedan har jag kört ett antal Saab 9000 och dom börjar kanske bli slitna vid 25000mil. En 750 känns som att den tål mycket mer, och det är väl därför dessa bilar varit populära att skruva för man har svårt att bedöma miltalet efter slitaget. Själv gillar jag att köpa en bil billigt pga att den gått långt :) Speciellt om skicket fortfarande är bra. Vad gäller bilen hatter har till salu tycker jag den verkar vara ett klipp både för honom och för nästa ägare. Väldigt trevlig färgkombination och bilen verkar vara i ett prisvärt skick. Men jag skall inte köpa fler bilar på ett tag... /Mats J |
|
| ja du har ju 4 bilar det kanske räcker. | |
|
Ja frun tycker ju det... Dessutom har jag tvä jänkejärn och en skrotSaab... /Mats J |
|
|
Håller med dig hatter när det gäller skruvade bilar! Har jobbat ett par år med bilförsäljning nu... Och man ser allt oftare skruvade exemplar! Därför skulle jag alldrig köpa en import av nyare årsmodell! |
|
hatter |
happ då var de nytt år ;) nåja ... tror inte bilen blir såld direkt men å andra sidan står ja inte o har panik. Har 520an till salu med, bara ja blir av med nåt ;) Får se om ja ska ut med nån av dom på blocket, sambon vill behålla 740 istället hehe ... fast då kommer den gå 1 mil/dag ... gillar inte riktigt de ... blir ju aldrig riktigt varm då .. nu går den 15 mil/dag. nåja, ha de bäst alles ... hörs |
|
hatter: 38 låter som ett väldigt bra pris för din bil, ett kap. December och januari är nog de två sämsta månaderna att sälja bilar, ingen har pengar efter jul. Lycka till och god forts på er alla :) |
|
hatter |
isch första dan man ska tillbaka o jobba nu på 5 månader ;) Har varit pappaledig jue (740 passar EJ med barnstol i ... ja säger bara de hehe men va gör man) Ja skulle nog vilja påstå att bilar som importerade eller sv-sålda ... samma sak. Har sett två bilar nu på kort tid som precis innan första besiktningen skurvas tillbaka 10-12000 mil så bilarna fick "lagom naturlig" miltal. Bilarna hade gått på företag (ej taxi) ... killarna köpte bilar o skruvade ... ordnade en ny bok o fejkade alla stämplar igen .... (går att beställa alla stämplar idag ju hur enkelt som helst). Dessa bilar var sv-sålda och 1 ägare histotrik. Bästa är om bilarna ägts av en vagnpark då kan du omöjligt få reda på historik bak. Många bilar syns hos kvarndammen. Lätta att ordna till och sälja och tjäna en sisådär 50-80 papp på ett skruvat exemplar. *ryser*. Så sv-sålt eller import allt beror på hur bilarna körts innan och när ägarbytena skett :( man får kolla upp o hittar man nåt som inte går att kolla bakåt så ska man nog låta bli ... om inte det är extremt billigt ;) Jaha nä ja ska väl ta o göra mig iordning ... de visar -13 ute nu ... brrrrrr i lilla Helsingborg. Hoppas de e varmare på de sydliga breddgraderna ja ska till .... hehe |
| E38 passar alldeles utmärkt med babyskydd, barnstol eller vad du nu vill kalla det. Om passformen är dålig på den modell du har går det alltid att byta. | |
| Det är inte E38 med barnstol som inte passar ihop, det är cylinderhatten (som E38-ägare har) tillsammans med barnstol "som sticket ut"! | |
hatter |
nu sålde man sin 740 till en kille i Kristianstad. |
|
"MAN SÅLDE 740 TILL KILLE I KRISTIANSTAD" vilken nyhetsrubrik:P |
|
| Kul gratulerar. Hur mkt fick du Hatter? Jag ska försöka sälja min till våren också så får vi se hur det går. | |
| Hatter sålde sin bil inom några veckor. Gratulerar! Förvånar mig dock inte, eftersom mycket handlar om rätt inställning och attityd om man ska sälja bil smidigt och snabbt. | |
|
Coldhex....Rätt attityd??? Vet jag inte riktigt om han har haft!!!... Men han sålde den ruggigt billigt det vär nog snarare därför han fick den sålt ganska så fort! |
|
|
Rätt attityd när det handlar om att sälja bilar betyder, förutom att man kan ta folk på ett korrekt och trevligt sätt, också att man har en känsla för vad ett rimligt pris är och inte inse att man själv väljer vad man ska sälja sin bil för. Du kanske har nåt att lära där Craile? |
|
|
Du ska inte va bitter Craile ring Jonsson!!!!!!!!!!!!!1 |
|
|
Hehe......En del är allt bra roliga! Jag ligger inte högre i pris än andra likvärdiga bilar på blocket. OCH DÅ MENAR JAG 750 INTE 730 ELLER 740!!! Och bitter är jag inte det minsta!.....Jag har en av sveriges finaste 750 E38. Jonsson pratade jag senast med igår faktist men han har köpt E65. Och jag undrar vad jag ska lära förutom och skänka bort bilen??? |
|
|
Studien i en 750 e38 verkliga pris fortsätter, ql!!! Fortsätt att hålla oss uppdaterade! |
|
|
Kan du inte sej till Jonsson att bli medlem här så han kan lägga ut lite bilder på sin e 65:a |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.