AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.137

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 8 av 41
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Länk hatter du verkar ju inte bli av med din 740 för varken 28 eller 38.000 kr? Kanske är den bara värd 15.000 kr?
Jag hade inte "viljat" ge mer iaf =)

BMW CS #5139
Scheckheft
med den tonen i annonsen och dessa intetsägande bilder så blir det svårt. Oavsett bil. och sedan plåtfälgar på en 740???

Mvh
Scheckheft
J.L, du får prut(t)a...:)

Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Hatter som var SÅÅÅ nöjd med sin 740!.....
Men det har väl blivit fel på den så han tröttnade antar jag!
Pinsamt för honom!

Vad ni hackar på varann och är taskiga... vad ska det va bra för?

Ut och hyr Transporter 1 nu och njut av snygg bil, snygg miljö och snygga tjejer.

Ha de gött :) /Lasse
co
1.144
coldhex
BMW M135i
en off topiq fråga, vad är det för internskämt om att prut(t)a? :-)

(den här tråden kommer att gå till historien som AP:s längsta)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Många nysvenskar har en förmåga att stava fel på just det ordet i sina annonser. Ofta står det "färdigpruttat" och så vidare i annonserna.

//Lövet
snodas
BMW 740IA -00
asg...hahaha
"ingen pruttning" Hahahaaaa
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Den här tråden är så full av trams så det liknar ingenting, men ja kan inte låta bli att följa den:-)

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Tja, vad skall man saga? Hogt underhallningsvarde om inte annat.

simon_en: Du har val hangt med i alla E38-prisvarderingstradar som skapats de senaste fem-sex aren, men fortfarande har du aldrig kommit till skott. Mycket kommentarer kring pris, men nar skall du handla? Upp till bevis om du ar en verklig E38-entusiast!
Hatter: det var billigt... jag gav 16 för fälgarna och däcken till min, o det är ju inte långt ifrån vad du gav för hela din bil. Har den kebab-fack i bakluckan? :)

Min kärra:
Länk
Mixtus,

har inte förekommit i alla, men kanske många. Betraktar mig inte som en e38entusiast, men visst är det en cool bil. Dyker det upp någon vettig så kanske. Känns dock i nuläget som om andra bilar är mer intressanta som extrabil då e38 inte är en speciellt rationell extrabil med fru och två barn. Dock är e38 en mycket snygg bil.

Kanske får kliva av värderingstrådarna. I detta fallet så har det mer handlat om prissättningsmekanismer snarare än rent pris för mig.
Fortsättningsvis så håller jag mig utanför själva prisdiskussionen och följer med spänning hur det utvecklar sig.

"Craile", "Hatter" och andra roliga herrar förgyller denna tråd.

hatter
Nej nej nu har ni nog fel killar. Har inte fel på bilen numer, alles åtgärdat som jag tidigare skrivit om (för er som följer), men den som köper lär väl se.

Tröttnat och tröttnat? Tja, jag får en 04:a 320 automat som rullat 5000 mil om några veckor. 4 bilar är möjligen lite för mkt för 2 personer. (har en 09a accord tourer med + 520an som visserligen med ska bort)

Priset, är dock en slutlig förhandling och kommer ngn med ett vettigt bud så lovar jag att jag säljer bilen.

Men helt oviktigt hur eller varför jag vill sälja? Jag har aldrig bilar mer än 3 månader på sin höjd. Sån är jag men därav mitt yrke och mitt intresse.

Tråden handlade väl om bittra säljare som inte får vad man vill ha? Har jag någonsin här på forumet uttryckt bitterhet över att inte kunna sälja en bil? Jag är medveten om prisläget, och eftersom halva rosengård hört av sig på mail tyckte jag nog priset kunde justeras upp lite och få nån seriös som hörde av sig och som sedan lägger ett riktigt bud på bilen efter att ha sett den. Vad sen slutpriset blir vet bara tomten o alla andra 15 eller 25 för bilen ... den som har pengar får väl veta i så fall.

Till sist, jag kan ändå vara hur nöjd som helst med bilen och tycka det är en fröjd varje gång jag kör med den det har väl absolut inget med saken att göra att jag har ett sjukligt intresse av att köpa och sälja bilar ofta?? Är det månne avundsjuka de luktar??

Gott Nytt

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Miltalet på din bil förklarar ju att den var så billig ;)

vill osse besvara killen som antydde på att jag bytat in bilen. Såhär ligger de till. Bilen kom ut på blocket för 40000 kr uppe i Hedemora. Ja ringde på bilen och mannen som ägde bilen sedan 99 berätta om bilen och jag fick ett förtroende vi kom överens om pris och jag satt på tåget upp till stockholm o han körde ner för att möta mig. Kom dit, han var förstörd för han hade backat o skrapat lite på sidoskärmen bak och drog ner priset själv (obetydlig skada som är åtgärdad). Så fick ja en billig bil ... för övrigt killen som sålde hade gått o köpt sig en lexus o ville helt sonika bara bli av med bilen o att han förlora från 360 000 kr sedan 99 till 25000 kr 2008 ... de förstod även han som vilken annan tomte. Det finns även dom som inser att bilar inte för evigt håller värde i den övre klassen ... det finns gränser ...
hatter
men allvar weeman, du kan inte mena på fullaste allvar att milen enbart avgör?? Då måste ja säga med min erfarenhet att ja hellre köper en bil som rullat 20000 landsvägsmil än en som gått 10000 innerstadsmil ... slitaget är så oerhört mer på den som kör mindre sträckor.

En skött bil med historik och många mil behöver inte vara i sämre skick än en 15000 milare.

??
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det är klart det avgör!!!

Håller med dig fullständigt att jag hellre köper en bil som rullat på landsvägen och inte körts i stan hela sitt liv.

Men likt förbannat värderas bilar med stor hänsyn till miltal, 95% av alla normala bilägare som inte är "motor-människor" och har inte en tanke på landsväg eller stadsmil utan stirrar sig blinda på miltalet. Det är bara acceptera läget.

Jag har haft många långmilare i mina dar, och dessa är alltid trögsålda trots bra skick. Motsvarande bilar med lägre miltal jag sålt har alltid gått iväg lättare.

BMW 520da Touring M-Sport -14

Håller med om det med landsväg och stads mil!

MEN... Man kan ju aldrig veta om bilen gått landsväg eller mest stadskörning!
Även om ägaren påstår att den gått mest landsväg så är det inte säkert den har det för d!
Hans ord är ju knappst någon garanti för det!

Och har det vart fler ägare så vet man ju inte vad dom kört mest!

Så det där med att bilar rullat mest landsväg tar jag med en nypa salt när säljaren säger det!

Intressant vändning, nu handlar tråden om milskräck..:) Håller själv med "Weeman" här, den sitter oftast djupt. Därmed finns det möjlighet till en vettig affär för en köpare!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.