|
Sida 7 av 41
|
|
|---|---|
Gemini__ |
"Det är bara för han inte kan släppa sin före detta spekulant C.Jonsson ur tankarna han använde samma grej(=" Haha, där har vi det. =) |
|
Pedantskötta E38:or är morgondagens förebilder och de som kör sönder en BMW borde och kommer alltid vara en modern variant på flaggelanter? God meningsbyggnad kan alla lära sig som vill det. Mvh Asken |
|
|
Om inte denne komiker underhåller forumet med diverse mer eller mindre intellektuella inlägg så väcker han i alla fall känslor åt ena eller andra hållet. Frågan är dock om han är medveten om det själv ;-) Jag börjar dock luta åt teorin att vederbörande skämtar eller som man säger på internet språk, han är ett troll. "the intention of provoking other users into an emotional response" Länk |
|
|
Visserligen är jag själv ganska bra på en del tvära irrationella kast när det gäller bilprojekt, men efter att ha scannat igenom tråden blir jag inte riktigt klok på en del detaljer. Det ena är när trådskaparen påstår att han behöver sälja snabbt eftersom han köpt ny bil (320 E91 -06). Inget konstigt i sig men detta känns å andra sidan som raka motsatsen till alternativet att att behålla bilen. Oavsett vad 750 entusiasterna hävdar rör det sig inte om "Corolla-kostnader" att ha en 750 som andrabil. Är man lite desperat att sälja pga att få ut pengar bör väl en fågel i handen vara bättre än 10 i skogen som det heter? Det andra jag undrar över är vad kostnaden för omlackeringen har med saken att göra, enligt det första inläggen var det en försäkringskada pga skadegörelse. När man betalar försäkringskador får man aldrig se vad de egentliga kalaset kostar utan man betalar endast självrisken direkt till verkstaden, vilket också är summan på garantikvittot. När det gäller pris har jag ingen aning och tänker inte lägga mig i :-) Enda tipset jag kan ge är att försöka göra en så bra annons som möjligt och sätta ut ett pris du är nöjd med. Får du den inte såld för det är det bara att bita i det sura äpplet, en bil är aldrig värd mer än vad någon är beredd att betala för den. |
|
| coldhex: Håller med, jag har fått den känslan efter att ha läst ett antal av inläggen i andra trådar. | |
|
Ni är vaksamma!....Gillar jag! :) Kan erkänna att allt inte är helt seriöst..........Lite ironi får man ju ha! Kul att jävlas lite ibland!....;).....hehe Läste det du skrev Kristoffer_L, Och det stämmer att det var en försäkrings skada men jag känner lackeraren så det var så jag fick fram vad kostnaden för kalaset var! Sen stämmer det att jag köpt ny bil en E91 06:a. Så jag behövde sälja min 750 hellst. Men et löste sig fint med ekonomin ändå till den nya. Så jag kan ju behålla den om jag vill. Men kommer det någon som är seriöst intresserad så kan jag sälja! Men att den kostar vet jag inte direkt. Jag kommer att ha den avstäld så det enda som kostar är garage försäkringen som ligger på 300/år. |
|
|
Jag har inte kollat på ett halvår, men tycker nu dom verkar stiga i pris, åtminstone på blocket. Kan det ha med det sänkta bensinpriset att göra? Ni som inte har råd ska inte köpa en sån här bil. Spar pengarna och köp i stället en Big Mac meny på MacDonalds, en leksaksbil i plast ingår då. |
|
|
Tråden handlar inte om att ha råd eller inte att äga en E38. Det är dessutom inte speciellt dyrt att äga den. (Om den är rätt skött). Det handlar om försäljningspriset. Där har säljare och köpare svårt att möta varandra. För min del får en E38 gärna kosta över 100k. Det gynnar även mig. Men man får vara realist. Vill man få sålt en E38 så är det i slutändan priset som avgör. Jag har alltid skött mina bilar som barn och vid försäljning är det tyvärr endast priset som varit i fokus. Dock tillhör jag den gruppen att jag gärna betalar 20% mer om bilen är i bra skick. De flesta resonerar inte så och det är tråkigt tycker jag. Nu tar det emot att lägga för mkt på bilen då man vet att man med största sannolikhet ändå inte värderas högre än andra på Blocket. |
|
|
Jag skulle ha lagt till en smiley, klart jag retas lite :) Inte dyr att äga? Jag gjorde nyligen fyrhjulsinställning - två glappa länkarmar fram och två justerbultar bak behövde bytas. Det gick på 8.500. Det handlar visst om att ha råd, det är ju dom som gnäller här? Dom som inbillar sig att dom kan köpa en fräsch lyxbil med all utrustning för 25.000... Det är dom som ska gå till MacDonalds i stället, där finns det fina leksaksbilar... ;) |
|
|
Inbillar sig att man kan köpa.... det är ju ett helt gäng eller i vart fall några stycken forumanvändare som har köpt sig riktigt hyfsade E38:or för småpengar. Jag förstår inte varför en E38 skulle vara värd speciellt mycket, tillverkad i stora upplagor, liten skara entusiaster (alldeles för få för att de skall kunna påverka priset...). Visst kan man ge det sex månader för att hitta rätt köpare till rätt pengar men då skall ju eländet vara försäkrat, skattat och skötas under denna period, vilket gör att det i princip alltid är vettigare att få ett snabbt avslut och kanske ett lägre pris. Gruppen av penningstarka köpare som vill ha en tidig E38 är minimal, om inte obefintlig, priserna är därefter. Kristoffer_L; man brukar få kostnaden för skadan om man frågar, jag har i alla fall aldrig fått ett "nej, det är hemligt...". |
|
|
Mycket prat om entusiaster. Varför skulle en sk. entusiast inte använda sig av marknadsekonomins spelregler? Jag har själv tänkt tanken att ha en andra BMW som hobby bil, men bara för det är jag inte beredd att betala mer än någon annan gör. |
|
|
Jag tror inte heller det är någon riktig entusiastbil. Jag tror många vill ha den för att den har lite "extra allt". En V8, TV, Telefon, lyx etc. Att den dessutom är snygg, är en Bond-bil och körs i filmen Transporter gör inte saken sämre. Jag kollade precis på Blocket, det finns några inrökta och buckliga lik med fula fälgar för 40, men de "normala" vagnarna verkar börja vid 50 och en bit däröver. Jag köpte min själv 2005 för att jag behövde en bil på vintern, på sommaren har jag en annan bil. Först hade jag tänkt mig en Volvo eller något, men när jag insåg hur mycket bil man fick för pengarna med en BMW 740 var det ett lätt val för mig! Den är full av lyx och enormt komfortabel, nästan knäpptyst i farter uppåt 200. Min har mycket utrustning, men saknar kylskåp, elreglerat baksäte och fax/telefon i baksätet. Med snygga fälgar och kolsvart polerad lack är den ganska läcker, och har inte krånglat hittills (annat än en vattenpump, ett trasslande fläktmotstånd, lite länkarmar och leder och normal service) Sammanfattningsvis skulle jag vilja säga till er som vill köpa en fin E38 för 25000 att LYCKA TILL, men gör det någon annanstans än här, detta är inget köpställe. Kolla istället på Blocket, ring på bilar där. Sluta vara Internet-fäktare som skriver sura inlägg på AutoPower om att ni minsann SKA köpa en bil för xxx småpengar, för "alla andra" gör det... gör verklighet av det, köp den bil ni tycker ni själva är värda. Om ni tycker ni är värda en rostig, sönderkörd och skabbigt vrak för 25000 så fine, bara det fungerar för DIG så... :) Lycka till. |
|
|
jag köpte min för att billen passar mig som handsken,snygg sportig och lyxig. En 740 tex i fint skick skulle jag betala för..skulle aldrig köpa ett lik .. |
|
hatter |
nä ursäkta jag måste faktiskt lägga mig i. Man måste väl inte vara bitter för de finns folk som köper sig en billig bil och som dessutom är i ett utomordentligt skick servicemässigt som karossmässigt?? Så sluta nu och vara bitter lille "Lasse-sl500". Jag kör i min vagn och njuter varje mil, även om bilen gått måååånga mil så är det verkligen ärliga mil som bilen rullat och inget skruvat skit som så många andra "under 20000 mil" bilar på blocket. Men vet du vad, jag är glad jag kör i bilen och jag känner mig nöjd även om jag får lägga lite på reperationer ... även då kommer jag inte ha bilen i ett för högt värde .... *ryser av bittra typer* |
| OT: Jabbal - OK där ser man vad det kan skilja mellan verkstäder. Fick aldrig reda på det ifrån BMW när jag hade bilen inne på plåt/omlack. De kanske var för lata för att ta fram det ;-) | |
|
Hatter: jag tror du missförstår, läs vad jag skrev en gång till. Det var inte alls meningen att förolämpa dig eller någon annan. Och jag vill *minst av allt* ta ifrån någon glädjen och stoltheten att köra någon av dessa härliga bilar. :) Det jag vänder mig mot är s.k. "fulprutare" (med ett 't' :). Dessa tröttsamma typer som bjuder halva priset och inte lyssnar på ett "Nej tack", utan inbillar sig att dom ska kunna snacka sig till bilen ändå? Nu var det Craile som blev ifrågasatt, och allt jag säger är att "köp en annan bil då, om priset inte är vad du vill". Det är ju ett fritt land.... Med vänliga hälsningar, från "lille Lasse-SL500" som är tretton år äldre än du ;) |
|
|
Bra med denna regelbundna uppföljning av försäljningsprocessen! Intressant! Bilen verkar fortfarande finns kvar till försäljning (den ligger iallafall kvar på blocket)! Länk Vecko eller månadsuppföljning behövs nog inte, den är på dagsbasis här! QL! |
|
hatter |
Jovisst men jag har faktiskt betalat 25000 för min 95a 740 och den är sv-såld och skött alla servicar av en snubbe. De enda ja la på den var en styrled som kosta mig 580 kr monterad på bilen ... jag menar bara att bara för att bilen är billig är det väl ej en garant för att bilen är skrot?? Jo du må vara 13 år äldre ... mig inget emot ;) nåväl denna tråd e så dryg hehe ,,, hade ju lovat mig att inte skriva i denna tråd mer men ändå kunde ja inte hålla mig från den ;) GoTt nYtT åR |
|
"hatter" Om du nu jobbar på en bilfirma ,så kan man misstänka att förra ägaren inhandlat en ny bil hos er med dvs rabatter på den nya. ..så tillsynes så ser det ut som ett rent skaminbyte som du har införskaffat 740 på! Alla har inte möjligheten att utnyttja sådana förmåner och rabatter, som vanligen inte råder på begagnatmarknaden. mvh |
|
|
hehe "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.