AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.041

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 40 av 41
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Den där 750 är importerad och har 5 ägare i Sverige vilket inte är något problem i sig men jag själv tycker skinnet ser ut som skit. Tyder det på att milen inte stämmer riktigt eller att den som har tagit hand om den egentligen inte gjort det?

Då har han alltså kört som en galning och kanske inte tagit hand om bilen? Den är superfin från utsidan annars.
De
232
Depeche_Mode
E30/318 Cabrio, 1992 (16000 mil)
F15/X5 xDrive40d
Aha! Du har redan kollat den.

Du kan ha rätt med skinnet, och slutledningen om milen.

5 ägare behöver inte vara problem, men man vill ju gärna kolla dom. Min tex har haft 4 ink mig, och då är 2 av dom i samma familj, det förra ägeren kallade "skattetekniska skäl" - han och frugan. :)

De
232
Depeche_Mode
F15/X5 xDrive40d
Felet med den där Alpinan är att det inte blir RIKTIGT lika roligt eftersom kostnaderna på delar säkert pinnar iväg 30% [rätta mig om jag har fel]. Fast detta med utbud... jag kan inte hävda att det är ett fantastiskt utbud. Jag letar E38, så ny som möjligt och i bra skick, men hittar inga alls :(
De
232
Depeche_Mode
F15/X5 xDrive40d
Rättar mig själv, eller snarare min kompis - det är inte en Alpina, fälgarna endast är Alpina.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
exakt, det är en E38 750 med Alpinafälgar bara. Men vad jag kan minnas har även denna annons funnits väldigt länge. Så om du är stor i käften kan du nog plocka den billigt.

Sen vet jag inte om det är smartaste att göra, dvs köpa en 750 idag.
De
232
Depeche_Mode
F15/X5 xDrive40d
Fakta säger ju "det finns små miljöbilar och dom drar 0.4, och man får premie etc", men sen säger min själ - jag vill inte ha en sån skitbil, jag vill ha en riktig - även om det kostar mer. Eller snarare - osmart blir det ju först om man inte är inbegripen i att det kostar mer pengar att åka ståndsmässigt :)
Annonsen ser mycket bättre ut denna gång, lär bli mer respons nu :)

Länk

Gemini__
Ser ju fin ut. Men en gammal 750 betingar inte ett särskilt högt värde, speciellt inte med detta i åtanke:

"Tyvärr en spricka i framrutan.
Och lite små fix."

Där sista meningen kan betyda ett stort gap i plånboken.

Finns faktiskt pärlor att få tag i, värt att vänta tills man kommer över ett klockrent ex. Alt. är att man prutar stenhårt på ovanstående och och struntar i alla ev./förmodade skavanker.

Har ni sett att priserna verkar stiga på e38? I alla fall om man vill ha en välutrustad i gott skick (Navi, Telefon, Sportstolar, Taklucka etc)
Ok Lasse, kan du ge något exempel? Tycker det mesta verkar vara svårsålt över 40.000 kr. E38 är väl ingen bil folk direkt sitter och letar efter idag.
Titta bara på Knopflers med navi, telefon etc.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Ja jag tycker det verkar trögt på E38 marknaden.

Jag sålde min i fredags. Bilen är fin, begagnad ja, men i fint skick och en lång lista av begärlig utrustning som t ex sportstolar, myrten-trä, navi tv, sänkt, telefon, solgardiner bak och i sidorutorna bak, taklucka, smakfulla hjul, sportigare avgas osv.

Det bevisar det jag sagt att en välskött bil med rätt kombination av färger och utrustning är eftertraktad. Så fet och maffig som den är.... one of a kind.

Hur går det för Hatter och simon_en? Har ni hittat några gröna dieslar med dragkrok och repig lack för 30 000 ännu?? ;) ;)

Sahlsten: du frågade efter exempel? Den var betydligt dyrare än den summa du nämner. Men den är heller ingen tråkig "standard-bil", utan lite extra på alla sätt. Bara man startar den och hör det öronfångande dånet från V8:an, ser den svarta, låga blänkande karossen och klämmer på en film i bilbion. Mycket nytt på den, jag anser att den var billig. Skulle du köpa en "billig" e38 idag och göra i ordning den på samma sätt skulle du hamna en bit över 100 000 kronor.
Jo fina bilar har alltid köpare även till "höga" priser, undrar hur det går med denna Länk hade ju förstås varit roligare att köpa lite tidigare i ägarlängderna, men en originalgubbe som jag börjar sukta lite smått ändå...
De
232
Depeche_Mode
F15/X5 xDrive40d
Jo... men jag letar dagligen efter rätt E38 :)
Hur gick det med Crailes? Är den såld eller inte?

För övrigt verkar 750 ha högre annonspriser än 740 här i sverige, men i tyskland tycks det vara tvärt om.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Japp den är såld.
Gick för 40k
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Det tog tid, det fanns skambud men...

Nu är min Sjua såld!

Så visst går det. 79000:-
Det var bra betalt för en 750 -98.

Grattis!

BMW CS #1812

Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Tack Sahlsten.

Bra betalt, tja kanske det. Jag har följt utvecklingen i denna tråd med intresse då bland annat min bil har varit objekt för viss diskussion. Det finns de som tycker att ALLA E38 betingar samma värde ca 25-40k och då kan köpas i nyskick.

Jovisst... En villa på Särö på 300m2 ska naturligtvis inte kosta mer än ett ruckel i Tranås med igenvuxen trädgård samt två PV fastrostade i varann på baksidan? Det är ju ändå bara två hus, och då ska de ju kosta samma!

Hela den jargongen haltar lika illa som när sunt förnuft lämnade kroppen på de som resonerar på det viset.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.