|
Sida 39 av 41
|
|
|---|---|
hatter |
det sunda förnuftet får väl ändå tala för sig ... ;) mår man bättre av att betala mer än nödvändigt för att trösta sig att det är en mer hållbar bil så gör man självklart det, konstigare än så är det ju inte. Kände bara att jag måste uttala mig återigen kring priserna på bilar. Jag mår bättre av att köpa en fin vårdad bil billigare än andra och sen ändå lägga stålar på den och ha den i minst lika fint skick som många påstår sig sitta med och ändå ha den i mindre pengar än många här inne verkar ha. :) Nu kör vi riktiga bilar i familjen - Accord Tourer -09 och Civic 1.8 -06 ;) |
|
Hatter, det har inte slagit dig att du befinner dig på ett BMW-forum? Finns det inget Honda-forum för dig? Beamish |
|
|
hatter vi undrade ju hur du ser på priserna mellan modellerna av samma bil... Men det undvek du att svara på! Tycker du en 740 ska kosta lika mycket som en 750 samma årsmodell o skick??? Då är du ute och cyklar i alla fall! |
|
|
Helt underbart och fantastiskt att se er gnabbas. 1: Den försmådda bilägaren som inte lyckas sälja sin ögonsten till det pris han anser den vara värd. Som fortsätter hävda att bilarna visst kostar så mkt. (tips: Om resten av folket också tyckte det skulle den vara såld, ingen vara är värd mer än vad ngn är beredd att betala) 2. Hondaägaren som hänger på bmw-forumet bara för att påpeka Hondas förträfflighet. (Tro fan att en bil från 09 är bättre än en från 95?) Älskar er båda för ni förgyller mina måndagar! Puss på er! |
|
| JAG FÖRSÖKER INTE SÄLJA BILEN! | |
|
Citerar "Crailes" första inlägg i tråden: "Jag ska sälja min 750 -96:a.....Men jag har hört att det är svårt just nu. Den ska in och lackas om nu i veckan pga att den har blivit repad.......Så den kommer ju vara i tipp top i lack o så........" |
|
|
Nej, det var just det som är det roliga, du ska inte sälja den för du fick inte ut de pengar du vill ha för den. men ändå så hävdar du med en dåres envishet att prisläget är där uppe där ingen vill betala. Ingen bil är värd mer än det marknaden är beredd att betala. Ang 750 vs 740 prismässigt, så kan jag tänka mig att folk inte vågar lägga ut ens samma pengar på en 750 som en 740, för att om/när den pajar (det är trots allt bilar som är 10-15år gamla, och de går sönder) så kan det kosta precis hur mkt som helst. |
|
|
Bilen har varit till salu en längre tid men nu verkar alltså Craile ha insett att hans förväntningar på försäljningspris inte kan förverkligas. ______________________________ //Lövet |
|
|
Har följt denna tråd med stort intresse då den verkligen har varit roande. Men jag orkar inte läsa genom hela igen men har inte Craile sålt bilen enl vad han skrivit? Fast det är ju bra att han har kvar bilen så tråden lever=) |
|
|
Med tanke på vad han skriver i inlägget ovan så är bilen garanterat kvar i hans ägo. ______________________________ //Lövet |
|
| Det är väl bara att inse fakta. Har bilen varit till salu ett antal månader utan att bli såld så är priset för högt. Jag har själv sålt två bilar de senaste månaderna och båda såldes på någon vecka. Men jag har också insett hur bilmarknaden ser ut och tagit betalt därefter. | |
|
Jodå bilen är kvar ser den parkerad utanför ett garage varje dag. |
|
hatter |
Jo de finns nog ett Honda forum. Är dock inte intresserad av att gnabba där. Roligare här :) Sen har de väl mindre med saken att göra vad jag gör här ... jag kanske har en bmw i min ägo fortfarande?? Kanske en 740 av 95 års modell som går som den ska (peppar peppar ta i trä) ?? Men Craile, vad vill du ha sagt?? Va stimmar du om nu? Prisskillnaden mellan en 740 och en 750?? Fruktansvärt ointressant kan jag tycka. Det jag uttalar mig om är just prisbilden och att man envisas med att tala om för andra som köper bil "billigt" och att det då innebär att bilen är kass/vrak/skrot/skit you name it! Jag menar att mår man bättre av att betala 20 lök mer och att man då går i tron att bilen är "supderduperskick" som "aldrig" ska gå sönder för den kostade ju så mkt så tror jag man är ute på riktigt hal is. Försök inte övertyga mig att så är verkligheten för det vet varenda funtad köpare att så är inte läget. Den som påstår annat är ju inte riktigt vaken. Tycker faktiskt att hela denna tråd har bevisat att du inte har rätt överhuvudtaget och många med dig. Hade det överhuvudtaget funnits något rätt i det du och många andra försöker propagera för så hade väl din och mångas andras bilar varit sålda rätt så snabbt för utsatt pris vilket uppenbarligen inte varit fallet. Var inte så envis om detta. För övrigt en underhållande tråd ;) |
|
Lämnar denna tråd åt sitt öde. Beamish |
|
|
Bilen går underbart. Påstäld nu efter vintern! Men suget efter cab börjar bli stort nu! ;) hittar ni många 750 E38 under 45-50 som inte rullat jatte långt eller??? Länka dom då! |
|
|
Craile: Du måste snart lära dig skilja på annonspris och försäljningspris. Vad bilar annonseras ut för är inte samma som de säljs för. Det är bara ett mått på vad ägaren hoppas få ut. Lättare att visa annonser på dem med hög prissättning som finns kvar på blocket efter flera månader. Men jag tycker du gör rätt som hellre behåller en härlig bil än säljer den för kaffepengar. |
|
|
Craile, du som har så god ekonomi, det är väl bara att investera i en cab om du är i behov av en? Avslutningsvis veckans fredagsfika-fråga: Vad är skillnaden på en mening som avlutas med tre utropstecken jämfört med en mening som avslutas med ett utropstecken? |
|
|
Ja ser ut som jag behåller den! Men får se om den lägs ut på annons. Jo jag kan väl köpa en cab ändå. Men det känns sådär och ha så mycket penga på bilar. Har redan 3st. Skillnaden mellan ett utropstecken och tre är att skriver man 3 så betyder det lite mer bestämt...hehe....typ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....;) |
|
| Craile: Lycka till med försäljningen denna gång! | |
|
Min 735 går iofs som en dröm - och man vet vad man har men aldrig vad man får. Elsystemet funkar perfekt, växellådan är renoverad, serviceboken är full. Facelift och dessutom raka rör så den låter trevligt =P´ Inte minst har jag precis bytt alla högtalare och diskanter mot bra prylar. Bara monteringen av det gick på 4.500. Enda tråkiga med bilen är att det hamnat tegelpannesplitter på huven. Den borde lackas. Men... MEN - lite sugen på en 12a... Man ligger ju här lite halvlatent och är oerhört sugen och småkikar konstant efter en E38 750. Dessvärre har jag inte hittat nåt som känts kanon. Funderat på att åka och titta på den här; Länk Samtidigt känner jag direkt - orka börja om, stå utan feta raka rör, och ha hela stereokalaset kvar att bygga IGEN... :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.