|
Sida 38 av 41
|
|
|---|---|
|
Galant turbo, vägen till en felfri E38 var ju inte helt spikrak :) Men det är ju tur att det löste sig med elfelen! /Mats J |
|
|
HAHA, nä det vart jag ju faktiskt gråhårig på. Men när man åker så gott som nu så glömmer man snabbt sånt :-) Förnekelseförmågan skall man ta tillvara på! Man kan ju trösta sej lite med det att det ursprungliga felet var en klåpare som inte fått vindrutan tät så vatten rann in i datahallen. Hade ju kunnat hända på en riskokare lika gärna. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
hatter |
Galant turbo: *hehe* bara alla är lyckliga så är jag lyckligast :) men faktum är att alla mina BMW bilar har förr eller senare havererat på något vis. Peppar peppar ta i trä så har jag inte haft några som helst fel på ngn av mina Honda bilar någon gång. Kan ju vara tillfälligheter men tvivlar starkt på det. Men visst, en 7 serie är en fin och skön bil men det ligger inte i mitt intresse att underhålla en bil i den klassen när det är som att slänga pengar i havet ... jag menar man kan hålla på rätt länge utan att det märks i havet förutom då i ens egna lilla plonka ;) Nåväl, lycka åt alla ... hittar jag en fin e30 cab så slår jag till gärna en 87a eller ngt liknande. De e en vacker bil! Gärna vit med gräddfärgat skinn ... *ryser* Nu kör vi riktiga bilar i familjen - Type-s och Civic ;) |
|
Hej allihop. Har ni vaknat till igen. Kul! Pengar i havet vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om... Man underhåller ju en underbar bil som man åker otroligt gött i... Men smaken e ju som baken. Och sen så förstår jag att dina BMW har gått sönder hatter , när du köper E38:or i 25-35 tusen klassen. Då kan man inte räkna med att det är några underhållna pärlor! |
|
|
Pratar vi om en 22 år gammal bil? Ja då får man nog vara glad om det bara är havet och inte hela universum. :) BMW no 1 |
|
|
22 år??? Nä det är ingen 87:a!!! Snarare 12-13 år gammal!!! Och det är inte bara en bil tycker jag... Det är en klassiker. En före detta lyxbil. |
|
hatter |
oh please :) vad jag betalar för en bil har inget med hur den kommer hålla sen. Tro mig ... jag är inte grön på detta. :) Ha en go helg / R Nu kör vi riktiga bilar i familjen - Accord Tourer -09 och Civic 1.8 -06 ;) |
|
Det känns som att denna tråd kommer att fortsätta ett tag till...XD Pris kontra skick...aaaaa....ok. Alltså, ponera att jag ska köpa en 01ans 735a för cirkus 120k och räknar kallt med att en E38a för 20k (alltså hundra-tusen-kronor-mindre) och årsmodell 94/95 har jämförbar driftskalkyl? Jag vill nog påstå att man får vad man betalar för. The way we see the problem is the problem. |
|
| kaptenlöjtnant: Du har missat hela grejen, det finns ingen E38 för 120 000, alla kostar 30 000:-;) | |
|
AVSKRAPET KOSTAR 30 JA. Ska man ha en vettig så får man lägga lite mer än så! 50-70 tycker jag är en rimlig prisnivå för ett vettigt exemplar! |
|
|
Har precis levererat min 740 ´97 sv-såld, denna såldes på en dag och var i fint skick. Jag har även lämnat tillbaks min frus Toyota Aygo som var en abonnemangsbil Det som införskaffades efter detta var en st 320 m-sport touring ´03 och en st 530 m-sport sedan ´03 båda sv-sålda |
|
|
Hatter,då får man gratullera till ny tjänstebil. Tittade på F1 idag. Det räkte tydligen att fimpa Honda-motorn,så går man från ett blåbär till en vinnare :-) |
|
Gemini__ |
Den här från powerbörsen verkar ju klockren: Länk |
Gemini__ |
Ja, om allt stämmer vill säga. ;-) |
| Grattis till både försäljning och nyköpen pagerm! Vad fick du ut för din 7:a? Va den välutrustad och fint skick? | |
|
Hej xjml Min 740 var i bra skick, bilen hade gått strax över 20000 mil. Utrustningsväg var det som vanligt, dock ingen gps och tv. Men jag fick vad jag begärde och det var hyffsat. Men det var en seriös person som köpte den som ville ha exakt en sådan bil och färgkombination Det var dock många som hörde av sig och trodde de var på ullared och skulle handla |
|
hatter |
haha ok. Låt oss invaggas i tron att "betala mer för bilen så är bilen i ett bättre skick" ... nooot. 1)BMW 740 - 1-2 ägare, gott skick och servad alltid - BEGÄRT PRIS 45000 kr - Slutpris: 25000 kr 2)BMW 740 - 1-2 ägare, gott skick och servad alltid - BEGÄRT PRIS 79000 kr - Slutpris: 50000 kr Efter ett par veckor upptäcks en del fel på bil no1, kostnad ca 9000 kr för att åtgärda problem. Bil no1 är nu uppe i 34000 kr. Bil no2 får samma haveri som bil no1, total rep.kostn. bil no2 9000 kr och då är bil no2 uppe i totalt 59000 kr. Båda bilarna var som sagt fina i skicket, välskötta exemplar med 1-2 ägare bakom sig och svensk sålda och väl stämplade böcker. Då väljer du bil No()? Nu kör vi riktiga bilar i familjen - Accord Tourer -09 och Civic 1.8 -06 ;) |
|
bilarna är ju givetvis billiga av en orsak!!! Kollar man på blocket så ligger nästan alla 750 mellan 50-70 tusen! Om du har en 750 och sälja... varför skulle du lägga den på 30-35 när alla andra begär mycket mer??? Jo du vet att den inte håller speciellt bra skick! Finns ju ingen som tar underpris frivilligt! hatter du pratar om 740......LÅNGT ifrån samma bil som 750!!! Kan meddela dig att 750 står mycket högre än andra E38!!! Kan inte jämföra priser på 730/740 mot 750! |
|
|
Hur är det med Honda, kostar alla lika där oxå... The way we see the problem is the problem. |
|
|
Frågar du hatter så kan du köpa en Type-R för samma pengar som en 1,4. Samma skick o mil och årsmodell. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.