AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.111

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 37 av 41
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Diesel är underskattat. Åker nu 3-serie med BMW:s 3-literssexa och saknar ibland vridet i min tidigare 170-hästars turbofyra (Audi). Folk som klagar på diesel har ofta inte kört nyare dieselvagnar. Men, åter till den osålda 750:n.
lofgren: vad dillar du om? ;) Jag kör hoj också, och har en Honda 750 VFR - en sport/touring tungviktare med en V4:a, den låter helt annorlunda än min andra hoj, en Kawa 900 ZX9R - med rak fyra. Visserligen har Kawan 158 HK mot Hondans 105, och vissa gillar V-motorns ljud bättre, men jag föredrar turbinljudet från en rak fyra när hojen skenar.

Kör Transit du. ;)

Går det att få en diesel att låta som en riktig bil, så man slipper gubbknattrandet? Och finns det dieslar som inte stinker? I så fall skulle jag lätt köra diesel.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag får skrattkramp, tyckte precis att den här tråden hade somnat in.
Mixtus: OT, men jag har nog inte kört några nyare dieslar. Beskriv gärna hur vridet är. Själv gillar jag ljudet i BMW:s V8 när den går över 4500 och verkligen börjar dra, eller ljudet i mc:n när den går över 10 000 varv.

Jag vet att en diesel varvar max 3000 varv eller så, så man går miste om den upplevelsen. Men dom drar mindre, och nu för tiden finns det många hål att stoppa i - tanka är inte så kul.

On topic: hur går det med 750:n Craile?
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Ja som ni ser så finns inte annonsen kvar!!!

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Lasse: Det verkar som du inte visste att V4or används i bilar också. Vet inte varför du började dra in motorcyklar i det hela.

Ha en god dag.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Sååå får man höra vad slutpriset blev då? eller blev det för lågt för att nämna?
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
craile säger att annonsen är borta. men bilen e kanske kvar i hans ägo?
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Ford 17 M kunde också fås med V4.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Craille,om bilen är såld.Så är det bara att gratulera.Hoppas du fick betalt så att du blev nåt så när nöjd iallafall.
OT:

Var det inte så att SAAB köpte sina motorer från Ford?
Samma maskin satt väl i Ford 15M (15=1,5 l)

/Magnus
Bostongurkan: Länk
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det stämmer,Saab köpte sina motorer från Ford.Det satt V4-motor i lite olika Ford modeller.Kommer dock inte ihåg alla.
Bilen verkar inte vara såld, iaf inte enligt följande information:
"Senaste EU-regbevis del 2: 2008-08-18"

Det är bara att inse, begagnade bilar är knappt värda något nuförtiden..jag tittar på min egen bilpark och skakar på huvudet...

Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Nej han har inte sålt bilen.

Det är ingen mening att sälja nu. Jag tittar på min e38 och tycker att den hellre får förfalla än att jag säljer det för kaffepengar.
hatter
oj Honda 750 VFR!? en jappe i din ägo Lasse-SL500 ? ;) trodde du körde tyskt rakt igenom!

Nu kör vi riktiga bilar i familjen - Type-s och Civic ;)
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Några bokstäver tycktes falla bort i hastigheten hatter:

"Nu kör vi riktiga LÅGBUDGETbilar i familjen - Type-s och Civic ;)"

;)
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Den här tråden kan aldrig få tillbaka sitt liv om inte Craile är med :-) Allt annat är konstgjord andning.
hatter
mixus: njuter varje dag jag startar och inga felindikationer lyser om havererad abs/antisladd styrenhet eller en tank som sugit ihop sig eller varför inte en framvagn som säckat ihop ... de e sååå underbart varje dag att veta att ... ja ... att man kör just en riktig bil ;) vet att de gör ont att höra sanningen ... så är mitt liv nu ... lika underbart som vädret varit idag över vackra skåne ;)

Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

hatter, -jag njuter nog ännu mer, kör felfri 750 e38 varje dag. Sanningen gör inte ont, den är ganska skön :-)

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.