AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.038

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 35 av 41
Begreppet otvättad bil har fått en helt ny innebörd. I så fall har min bil aldrig varit smutsig ;-)

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Jag skulle lätt bjuda 20 000, 15 Armanislipsar, 2 äkta mattor och 15 kebabpizza för pärlan! Nypolerad med kebabdressing och pitabröd väl? ;)
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
en upplevelse? kanske en skitig sådan :) Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Visst, skitig och inte direkt lockande finish på bilderna. Priset är också helt galet och jag tror inte han får ett enda samtal. Men, sett till bilen som sådan tycker jag att färgkombon var snygg och årsmodell 2001 är inte helt fel. Undrar om han tar simon_ens nya Ford Mondeo i inbyte ...
Har bilen orange piping?
sn
100
snodas
BMW 740IA -00
hatter ring och bjud 20K!! man kan ju inte få mer än ett nej :-)))
gud vad skitigt motorrummet är..skandal
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Ja det motorrummet var ju inge vidare!...
Men övriga bilder är väl inget direkt att klaga på. 3 bra bilder utvändigt på bilen. Hyfsat ren!

Haha såg den E38:an idag men han inte länka. Är det något f.d akvarium eller?

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
"skandal" och "ha ha ha"... tar ni inte i lite? Den ser väl ut som vilken bruksbil som helst, och en BMW skall väl hålla bara man ger den service, inte skall man behöva tvätta och putsa på den överallt också?
hatter
en tapper e38a entusiast som försöker hålla uppe priset ... tur det finns dessa tappra "soldater" i fronten så alla drömmare inte ger upp hoppet om att få igen åtminstone något för det investerade objektet man innehar. När en hel bransch går på knäna så går vissa i fablernas värld.

För det kan väl knappast vara så att han slog en nolla för mkt i priset ? ;)
E65 -05 under 300-sträcket. En fantastiskt stor och fin bil som jag ser som lämplig efterträdare till min 740. E38 ser ut som en Volvo 740 om man jämför linjerna.
Länk

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det tråkiga är vel bara att innom ett år ligger dom på mellan 200-250.000.
Annars så hade jag gärna ställt en 750i E65 i garaget.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Ingen tråkig bil!!!
Gillar den skarpt!

Ju mer jag ser exemplar som denna Länk desto mer vill jag byta till 728 så snart som möjligt. Helrätt pris, färg och spec.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Sahlsten, ta allt den säljaren säger med en nypa salt.
Skulle köpa fälgarna (som syns på annonsbilden) av honom, och däcken var enligt honom så bra att dom garanterat skulle klara en besiktning bla bla (frågade detta flera gånger och sa att jag kommer mäta innan jag köper).
Så jag flexade ut tidigare från jobbet och satte mig i bilen och körde 3h T o R, kommer fram och däcken var totalt kass. Påpekade detta och killen ryckte bara på axlarna... Var tvungen att gå ut och ta några djupa andetag för att inte ryka ihop med puckot.

______

Tack för svaret weeeman!

Är det en riktig skojare eller? Jag är lite fundersam ang ny topp på en bil som rullat 18.000 mil. Men den 728:an föll mig verkligen i smaken.
Likaså den svarta som är sänkt från 85.000 kr ned till 50.000 kr i Karlstad.
Länk

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Riktig skojare kanske är att ta i, men jag skulle inte lita på honom överdrivet mycket. Min egen högst personliga åsikt :)

______

weeeman har du kört 728 någon gång? Ska som sagt köpa en till våren som är 3-4 år nyare än den jag har med mer utrustning. Den borde räcka gott som bruksbil.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Tyvärr inte kört en 728, men funderat på en sådan som bruksbil. Men nu kör jag så få mil så att det lönar sig inte så mycket att byta till 2,8.
Längtar efter en fullsmetad 750iAL istället :)
740d måste jag prov-äga nån gång med.

______

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.