AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.110

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 34 av 41
Jag tror t.o.m att det finns BMW-bilar från 2009 som har smutsiga golvmattor. Självklart kan vem som helst snygga upp en bil men denna ger ett seriöst förstaintryck, och ett sådant är viktigt.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Visa användare
148
Swensson
BMW E61 545i M-sport -05
Carbonschwarz
Ny annons, inrednigsbilder, seriösa exteriöra bilder. Låter som ett mantra här i tråden, men ett E38-köp görs med hjärtat - tro inget annat. Folk som handlar med hjärnan åker Honda eller Ford. ? !

Hörde en på jobbet son hojtade till över en "billig" 750 - men det saknades ju interiörbilder - och annonsen saknade ju den sedvanliga utrustningslistan. Gissa vilken bil. Hade alla pusselbitar fallit på plats hade man kanske haft en titt samma kväll. Det kan vara sådana petitesser det handlar om i ett inköp av en helt "onödig" bil som styrs av hjärtat.

Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Folk har delade åsikter det märks.
Jag brukar räkna bort dom som har tagit "för" fina bilder på bilen i fräcka vinklar och så. Brukar vara ungdomar som inte skött bilen känns det som!
Känns bara överdrivet för mig! Jag vill se bilen som den ser ut!

Bilder invändigt det klart att det kan vara bra.
Men om man ska köpa en E38 så vet man väl hur den ser ut invändigt eller???
Står ju beskrivet vad det är för inredning i annonsen!!!

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Tänkte inte på det, klart man vet hur inredningen ser ut.

*letar efter E38 broschyren*

:O
"Bilder invändigt det klart att det kan vara bra.
Men om man ska köpa en E38 så vet man väl hur den ser ut invändigt eller???"

Skön inställning du har... Varför har du ens bilder på bilen med i annonsen då? Letar man E38 så vet man ju ändå hur bilen ser ut!!!
Visa användare
148
Swensson
BMW E61 545i M-sport -05
Carbonschwarz
Joviist Craile, sen hänger det gärna en gul wunderbaum (vanilj) i backspegeln, ett nyckelband hänger från tändningslåset, en halvdrucken colaflaska i mugghållaren, solkig golvmatta på trekvart, en McD-påse skymtar på passagerarplatsens golvmatta etc.

Klart man vet hur interiören ser ut om man bläddrar i i originalbroschyren från 1995 - lever din bil upp mot de bilderna?

Gör den det så visa det.

Bilder invändigt det klart att det kan vara bra.
Men om man ska köpa en E38 så vet man väl hur den ser ut invändigt eller???
Står ju beskrivet vad det är för inredning i annonsen!!!

Craile skojar du eller? *skrattar så jag får ont i magen*
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Hmm är det förbjudet att äta McD i en 7a?
Fan då måste jag vara riktigt kriminell!
hatter
1.Det företag jag arbetar på har inget med detta att göra.
2.Privat annonsering är inte detsamma som företagsförsäljning.
3.Tack Beckis för du svarar för mig.

Jag förmodar ni talar om Crailes bil och generell prissättning privat, åtminstone är det detta jag intresserar mig för i denna tråd.

Mvh / R

Nu kör vi riktiga bilar i familjen - Type-s och Civic ;)
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Personligen tycker jag inte att det är så konstigt att man säljer en BMW snabbare på Blocket än på Autopower.Skilljer vel en del på antalet besökare
per dag.
Håller givetvis med Hatter att i första hand är det priset man tittar på i en annons.Men om man har en bil i bättre skick än genomsnittet tror jag att det
kan vara bra att visa detta med en utförlig text och några bilder som visar detta.
När det gäller Crailes bil.Så är inredningen förmodligen inte så fin,med tanke
på alla ursäkterna som dyker upp för att inte lägga ut sådana.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Ja jag skriver ju att bilder invändigt kan vara bra i en annons!!!
Vad är problemet???

Det jag menar är att folk vill se bilder på stolarna.....hhmm
Allt annat ni skriver med skräp hängande saker osv....Det förstår jag...
Men om folk ändå städar bilen innan fotning som ni föreslår spelar dom bilderna ingen roll i alla fall.....För då ljuger ju dom bilderna!!!
Om ni förstår vad jag menar???

Ni skriver ju att man ska städa och tvätta innan man ska ta kort...

Men tänkte faktiskt fixa lite bilder från insidan och lägga in i annonsen.
Så lugn dom kommer!!!

Men att ta andra kort i annan miljö i fina vinklar osv....Det skulle jag aldrig göra för en annons!
Känns bara överdrivet.
Möjligtvis för att lägga upp på garaget eller så...

hatter
M.A

Jo, visserligen är det så men å andra sida finns här fler intresserade av just BMW. Skitsamma, man säljer sin bil snabbare på blocket än powerbörsen.

Craile, jag sålde min bmw med foto på baksäte med barnstol och solskydd hängandes på rutorna. Var nog nåt chokladpapper som låg nedpregat i sidan med :) Fast jag sålde på priset och inte på bilderna. Jag hade accepterat priset själv innan jag sålde.

Skriver det återigen, lycka till Craile. Som sagt testa lite olika saker ...du har massor med personer som ger "råd" testa något.

Craile: stackare, alla hackar på din annons! Det är nog ingen som menar illa, även om en del "tjötar" för att retas. Men generellt tror jag Swensson har en poäng, en 750 köper man med hjärtat. Och för att man har en passion för bilar. Och för att man har råd.

Klart du ska lägga upp fina bilder på bilen, en framifrån, en bakifrån och en från sidan, två på inredningen. Ta bilderna på en neutral plats, inga soptunnor eller industrigarage i bakgrunden - det drar bara ner intrycket. Det är inte alls överdrivet, om det hjälper dig att sälja, eller hur?

Gör nu som jag säger... jag vet alltid bäst! Hahahaaaa ;) ;)
hatter
jag tycker faktiskt inte jag hackar alls i mina inlägg längre, jag har mjuknat inför Crailes annons, dels tycker jag synd om killen överhuvudtaget som skapade tråden i tron att det skulle bli fina tips men istället övergick tråden till personliga påhopp på killen. Tråkig inställning en del har men å andra sidan mobbar barn än idag så varför skulle då inte vuxna män då göra detta?

Felet är helt klart ett fallande intresse ... titta på hela branschen det går inte bra alls ... så varför skulle det gå bra att sälja en e38a från 95 för ett överpris idag? Jag menar att det hade kanske funkat för 1 år sedan med de priset. Men eftersom jag också får intrycket att Craile faktiskt inte ÄR i behov av pengar så tycker jag inte han heller ska göra så mycket annorlunda än vad han gör nu.

Rätt som det är så står han där en solig dag och överräcker dig stålarna för din bil och du springer hoppandes och glad över en grön äng med pengarna på fickan ;) (kan ni se det framför er? hehe)

Bästa lyckönskningar åt dig Craile!

Nu ska pärlan bort haha

Länk

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Ra
23
RallyGubben
735iAL -91
Helt underbar! Bara McDonaldspåsen som saknas.

Beamish
hatter
herregud !

Besserwisser forum? Kan man döpa om forumet till de tror ni? Det skulle passa ypperligt.

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Detta hade ju varit ett synnerligt tråkigt forum om alla bara klappade varann på axeln och tyckte likadant.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Ja och man hade inte längtat efter att läsa mer av denna tråden. Den har bitvis varit riktigt rolig och jag hoppas den lever många år till :-)
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Hehe såg ut som att 540in hade brunnit. Gav knappast ett fräsht intryck.. Men var ju bra pris, och säkert mkt prisvärd.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.