|
Sida 33 av 41
|
|
|---|---|
|
Instämmer, bra interiörbilder så att man ser det du själv skulle vilja se om en bil; klädsel, utrustning innan du tar dig omaket att åka och titta på den. Själv sorterar jag bort såna annonser som saknar detta, om inte bilen är exceptionell i övrigt orkar jag inte ringa och fråga om sådant. Jag tycker det är lite slarvigt av säljaren, det är enkelt att vara tydlig och lite arrogant att inte vara det som säljare. Då blir i varje fall jag lite avig, jag har bättre saker att göra med min tid än att prata i telefon... :) |
|
hatter |
e38 Guru utlåtande av alla med bilder hit och dit ... ska du sälja ska bilen ner i pris mer. Tycker du att du inte behöver stålarna nu ska du inte sälja den eller sänka priset. Väck med annonsen och vänta någon dag och in med den igen utan "röd" pil som bara indikerar att bilen är svår att sälja och ingen visat intresse tidigare. Hade det funnits intresse på bilen hade man kunnat komma överens om pris men eftersom röd pil finns kommer du troligen få oseriösa bud. Jag hade raderat annonsen, väntat till nästa fredag och in med den på morgonen. Craile det är inte fel på bilen säkerligen, det är fel på köparna och marknaden för tillfället. Uthållighet och satsa några annonser på bilen. Alla sitter inte och lusläser blocket på bilar så dom ser att det är samma bil. Det finns en del impulsiva köpare kvar även om det är svårt att tro i denna tråd. Lycka till, önskar dig bra betalt för din vagn ps. marknaden vänder något nu på begagnat ... i skåne ivartfall ;) alla har ju inte förmånen att bo här dock Nu kör vi riktiga bilar i familjen - Type-s och Civic ;) |
|
Upprepar det jag skrivit förut. En rödpil gör INTE bilen mer svårsåld, det lockar dit "klippare". Den sänktes 15 loppor på ett bräde och jag själv gjorde precis samma sak straxt efter nyår, den försvann oprutad samma dag. Men självklart kan det locka skambudare också. Lycka till! |
|
|
Har bara positiva erfarenheter av röd pil i annonsen. Det visar att säljaren är villig att bli av med bilen och inte envisas med ett för högt pris. ______________________________ //Lövet |
|
hatter |
det märkliga nu om jag får lov att återkomma till hur tråden skapades är prissättningen och alla dessa entusiaster som vill ha en sådan bil, var finns alla dessa nu? Även om det är få entusiaster torde någon möjligen nappat på usatt pris?? Det jag menar är att prissättning är fel från första början och då kan 15 "loppor" som ngn uttrycker det vara helt ointressant i en sänkning om priset är fel från första början! Färska annonser är de jag tittar på, för mig är en annons som legat inne ett tag lite skrämmande av den anledningen att varför är bilen inte såld? Är priset för högt? Fel på bilen som säljaren ej skriver och som gör sig sedda när man tittar på den? Det är mkt som man funderar över. Dock är det hur jag fungerar lika väl som andra dras till röda pilar och tänker "oj billigt nu ska jag handla" vilket jag för övrigt tror inte är så vanligt. Återigen, erfarenhet av många bilar som jag sålt talar för en färsk annons där man accepterat priset själv vad man kan sälja bilen för och som man då också går ut med med en viss justering nedåt. Min erfarenhet behöver ju inte gälla alla vilket jag kan läsa men jag har lyckats på det vis jag beskriver och jag ville bara ge ett nytt tips till Craile i sina försök att sälja sin bil. När det gäller bilder vet jag inte om det är så avgörande, möjligen för en entusiast men om inte ens en entusiast har bett om bilderna ännu tror jag inte så mkt på att hålla på med detta. Jag förmodar att om man är intresserad av en bil så får man nog också se den i verkligheten och kanske lita på säljarens information vid ett påkostat samtal. Lycka till ändå Craile hur du än gör ! |
|
Det här med röda priser eller ej på Blocket,tror jag personligen inte spelar nån större roll.Tror inte att en annons blir mindre interessant bara för att säljaren sänkt priset. Letade själv E60 för ett par månader sedan.Märkte att det var stor spridning på priserna.Det samma gäller dom flesta bilarna på Blocket. Blir ju svårt att få ut 225´för en 530,när någon annan begär 175´för en jämförbar bil.Ska man genomföra en snabb affär,så gäller det ju att vara rätt ute prismässigt.Jag brydde mig inte om dom dyraste,men när säljaren sänkte priset till en akseptabel nivå,så tog jag kontakt.Störde iallafall inte mig att det var en röd pris. Sen tror jag att bra bilder hjälper.Det är lättare att som spekulant bilda sig en uppfattning tidigt om det finns klara bilder på kaross och inredning.Men om man har en sliten skinnklädsel,så kanske man inte är så sugen på att lägga upp bilder på den. Sen beror det vel också på vad det är för typ av bil man söker.Ska man bara ha en halvgammel bil att köra till jobbet med,så kanske man inte bryr sig om hur inredningen ser ut.Då är det ju andra saker som är viktigare. Om man är spekulant på en E38,så har man förmodligen högre krav på skicket. |
|
|
Bra bilder väcker intresse hos köpare redan när de sitter vid datorn = bra för affärerna. Bilaffärer görs med hjärtat - inte hjärnan. ______________________________ //Lövet |
|
hatter |
kul att man är olika. Bilen är såld, eller? Testa lite annat Craile de kostar dig 90 spänn plus bilderna. Önskar dig bästa pris !!! / R |
|
Hatter: kul att du är med i matchen, tillbaka från HondaPower eller? ;) Det är väl inget att snacka om en sån självklarhet att utförliga bilder bör läggas ut på det man vill sälja? Det kostar någon tusing att åka och kolla på den, om man som jag bor i tjockholm. Jag - och många andra - väljer bort en sån annons, då jag känner att om säljaren inte orkar bemöda sig om det, så vill inte jag bemöda mig att visa intresse. Det handlar om ömsesidig respekt. :) I övrigt vill jag önska Craile lycka till! Gör som hatter säger, ta bort den en vecka. In med den, med nya fina bilder och höj priset till 65 000! :) Ha de bra grabbar (o töser) |
|
| Nya bilder i ny miljö, nya vinklar, interiört och exteriört och vänta en vecka eller två kan lura även den bäste ;-) När du ändå är på gång ändra i texten för att sopa undan all historik och ta bort det där med "Mycket fin". Den är säkert fin, men jag stör mig på sådana rubriker. Bättre att vara lågmäld och hålla sig till objektiva fakta tycker jag. I övrigt lycka till! | |
|
Jag är helt på coldhex linje, annonsens utformning är extremt viktig. Det är så dags att tänka på nu när Craile:s 750 varit ute i minst tre olika omgångar. Så många nylackade blåa 95:or med 20" fälgar och angeleyes finns det inte i Tibro så att folk inte skulle känna igen den. Över lag när säljare skriver "OBS! Bilen är skitig på bilden" brukar jag dra öronen åt mig. De har alltså inte ork att åka och tvätta bilen in- och utvändigt före fotografering. Då undrar jag i mitt stilla sinne om de haft tid och råd att underhålla bilen överhuvudtaget. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Kan tilläggas att när jag köpte min 740 var annonsen extremt dålig. På något sätt väckte den ändå känslor inom mig eftersom priset var helrätt. Bilen var fotad en solig sommardag i juni -08 inne i Linnéstaden i Göteborg. En bild på baksätet med borden och speglarna och en på hela bilen på långt avstånd från vänstersidan. Informationen om bilen var följande. "Bra skick, mycket bil för pengarna" Jag ringde på tidigt på dagen och säljaren kom och visade den samma kväll. Jag blev hänförd med en gång jag såg den, jag tänkte kan en bil som är 12 år gammal se ut så här. Rostfri och glansig med gedigen historik sedan importen -04 från Tyskland. Miltalet var endast 18.394. Jag provkörde och blev ännu mer övertygad. Den växlade mjukt och fint och inga missljud hördes till skillnad från tidigare exemplar jag provkört. Då bestämde att den här bilen ska jag ha. Affären gjordes upp dagen efter på Heden i centrala Göteborg. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
hatter |
haha kul läsning. Men man kan ju inte säga generellt hur de funkar idag när det är så speciella tider. Det är ju svårt överallt med försäljning. När jag sålde min E39a nu för nån vecka sen så var mina bilder askassa för ja tog en dimmig kväll vid macken. Hade den på autopower typ 2 veckor tror jag men efter att nötter hört av sig ett par gånger så tänkte jag att jag testar blocket även om jag vet hur det oftast är där. Det tog väl 2 dagar på blocket, så var bilen såld trots mina dåliga bilder som man inte såg skicket på bilen. Hade utpris på 38 och fick 35 = nöjd. Notera min prissättning, en 99a svensksåld på dryga 14000 mil 520 utpris 38 sluta bra på 35. Vissa tomtar tror ju på att sådana säljs för 60 loppor än idag. Jag måste ju säga de, jag trodde de var mer lättsålt här än på blocket men så fel man hade. Trodde fanns liksom mer folk som uppskatta fina bilar här men det är nog inte så trots man kan få den uppfattningen av all aktivitet i alla forum här. Priset är nog rätt avgörande, och kan inte den som är intresserad bemöda sig att komma och titta på bilen så känns det inte speciellt seriöst heller. Så tänker jag som säljare. Jag avskyr röda pilar - ser rött då ;) Nu kör vi riktiga bilar i familjen - Type-s och Civic ;) |
|
Bara att gratulera hatter! Det verkar som folk inte bryr sig när det handlar om så "lite" pengar som 30-40.000 kr. Precis som du säger så är det speciella tider nu på gott och ont... Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
hatter |
tackar det viktiga tror jag är att som säljare inse prisbilden på sin egen bil och inte lägga personliga känslor i det vilket jag tror många gör när man ska sälja sin finfina BMW som man vårdat så ömt under den tid den varit i ens ägo. Jag kan försäkra att de få som betalar för detta är så få att risken att träffa rätt tidpunkt med den köparen vid sitt eget säljtillfälle är så liten risk att den möjligen skulle vara obefintlig. En annan kul grej var att jag satt o kolla lite på powerbörsen och jämförde bilarna på blocket. Det är ju ljusår mellan prissättningen här inne och blocket, kan det vara så att man tror man får bättre betalt här och att man är envis? Jag tror det är så att man vaggas in i en tro att ens bil är värd så mkt mer och har då svårt att acceptera den "riktiga" världen utanför powerbörsen eller den krets man rör sig kring. Ett tips är att ligga "topp 5" på blocket t ex, ligger man där och har riktigt mycket tur nu i dessa tider så kan det rätt som det är smälla till :) Nåja, nu ska vi ha lite libanesisk mat ... gott .... / haet / R Nu kör vi riktiga bilar i familjen - Type-s och Civic ;) |
DA 245 318d Touring -10
X3 3.0i-04 523iT-00 850ia-91 850ia-90 320icab-91 2002turbo-74 M2-75 2002tii-73 2000touring-72 2002-75 2st 2002-69 |
Hatter, vilken firma jobbar du på? Skulle vara intressant att se priserna på bilarna där. |
|
Där lär man nog kunna fynda, om man är intresserad av Honda vill säga. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
´Förenade motor i Malmö |
|
|
Craile och övriga medlemmar, precis så här ska en annons se ut. Övergripande fakta, historik och riktigt fina bilder. Jag vill bara ha den. Länk Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
| Njaä tycker mig kunna se lite smuts på golvmattorna så den är förmodligen ganska misskött. Jag menar vem som helst kan snygga upp en bil så att den lurar de flesta men synar man den i sömmarna så kan man ge sig fasen på att dom har fuskat och därför går den bort. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.