|
Sida 32 av 41
|
|
|---|---|
|
Jabbal: jag tycker TV/Navi är viktigt, då det är original. Jag vill helst inte ha en Navi från elgiganten för 999:90:- med en sugkopp i vindrutan. Vad gäller fälgar köpte jag mina alpina för 18 och sålde för 20, Min poäng är att det inte behöver vara en förlust att sikta efter lite dyrare saker. Förlåt, jag vill inte alls sänka den. Det låter som ett enormt fint köp, och det lär det väl ha varit eftersom den gick så snabbt. Kanske simon_en äntligen kom till skott? ;) Fast min gissning är att han skulle ha den för 25 o ändå gick miste om den för att nån annan hann före! ;) Gröna kan vara extremt snygga. Smaksak såklart, men det är vad jag tkr. Fälgarna på bilden är okej, men gör definitivt inte bilen rätta. Alla som sett en E38 med puts och riktigt snygga fälgar vet hur maffiga dom blir. Du har rätt i att dom är kvicka; jag har andra bakre slutdämpare (öppnare) med fyra blanka utblås (vilket inte alla gillar). På ett sätt kan jag hålla med, för E38:an ser snygg ut med bakre kjolen helt täckt också.. men med nya slutdämpare är bilen fortfarande tyst, men V8:an ryter klart maskulint när man ger fullgas, och bilen drar iväg förvånansvärt snabbt. Är många som blivit förvånade hur snabb den är. Ha det gott, kör försikitigt |
|
|
Var den grön, med ljus inredning? Orange blinkers och fälgarna på bilden? Ingen TV/Navi? Såldes den i Stockholm, den för 30? Kom på en annan mindre bra sak på E38, som kan kosta ett par tusen att åtgärda: man kan tycka vad man vill om orange blinkers, men oavsett om dom är vita eller orange så har tyvärr gamla E38 dåliga lyktglas. Dom blir repiga och matta, och ser tråkiga ut. Nyare modeller med kristallvita har inte samma kvalitetsproblem. Snygga bakljus och blinkers kostar 2-3000 beroende på om man tar dom via eBay eller ej. Dimljus en eller två tusenlappar till, om man vill att den ska bli snygg. Jag är den typen som Jabbal inte tror existerar - som tar hand om sin bil och kostar på den en del. Även om det "bara" är en E38 - som han tycker som kanske har en fårrd eller cheva? ;) Jag tycker det handlar om hur man ser på sig själv, vad man tycker man själv är värd. Dessutom är den inte så enormt dyr att äga, jag skulle tro som en nyare Volvo. Så Jabbal: sälj nu "fårrden" och köp en riktig bil, en fin E38 och kör den med stil! ;) Jag skulle helst se att dessa bilar INTE kommer i händerna på snåljåpar, som tror det är lyxigt att åka omkring i en snålservad och illa skött E38. Det ser bara pinsamt ut, och det ger bilen oförtjänt dåligt rykte. Behandla bilen som dig själv - med respekt! |
|
|
Håller med Lasse-SL500. Sköt om sådana fina bilar så kommer ni alltid vara nöjda BMW no 1 |
|
|
Lasse-SL500; Oklart om den hade navi men orangea blinkers hade den. Fanns inte i Stockholm, då hade jag nog åkt och kollat på den. Tror inredningen var grå. Men det fanns väl en bil liknande den du beskriver till salu i 08 för ett par veckor sedan, men den var billigare/-95:a. Visst vet jag om att det finns entusiaster som tar hand om sina bilar, absolut. Men jag tror inte att den genomsnittlige E38-köparen är beredd att lägga 20´ på en uppsättning fälgar, i alla fall inte de som äger tidigare vagnar. "Hur man ser på sig själv, vad man är värd". Jo, lite... men för mig skulle en E38 inte vara ett putsobjekt, lika lite som min Jaguar (inte tvättad sedan mars, och då bara halva bilen pga kort slang...). Jag putsar gärna på sommarbilen men skulle absolut inte lägga en massa pengar på att få en fin E38, Jaguar eller något annat om jag ändå bara skall sunka ned den. XJR:en jag körde i sommras putsade jag dock flitigt på, när jag inte körde ifrån E38:or;) Sälja Jaggan för en BMW? Nja... skulle inte få många kronor för Jaguaren så den blir kvar i stallet. Men gärna en E38, absolut... men då skall det vara den där svinbilliga halvburken som går bra. |
|
|
Bilen som du Sahlsten länkar till med den konstiga bakluckan är min. Jag håller med dig om att bilden ser konstig ut, men i i verkligheten är allt rätt. Huven är heller inte riktigt stängd på bilderna... Den är inte fullutrustad. (inte jag som säljer eller har utformat annonsen, gör så här för att slippa allt som denna tråden handlar om) Den saknar EDC som Lasse påpekade och baksätesorienterad lull som telefon bak, bildskärm bak, sminkspeglar bak, stereo bak och kyl bak. EDC är trevligt ända tills man har renoverat ett sådant system. Och det gör man bara en gång i livet, tro mig. MEN den har elbaksäten trots att det är en kort modell... Ett gäng Individualdetaljer, med mera samt god historik och få ägare där samtliga har haft råd att sköta bilen. Är det någon som har frågor så går det bra att svara i denna tråden, jag har följt den sedan dag ett. |
|
|
Iwarsson Jag tvivlar inte en sekund på att detta är rätt bil för en sann entusiast. Jag skulle personligen inte lägga 99.000 kr på en E38 av åldersmässiga skäl, men jag förstår att du begär utsatt pris eftersom du skött den exemplariskt och kan redogöra för historiken. Hur lätt är det egentligen att värdera en så fin 750 med 11 år på nacken?! Vad det gäller bakluckan förstod jag från första början att det var en synvilla. Det ser ju bra ut ur en annan vinkel. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Nu när ändå Sveriges E38-ägare är samlade finns det kanske någon som har en 728 facelift (99-01) till salu? Jag ska satsa på en nyare BMW till våren med bättre totalekonomi som jag kan bruksköra året runt. De enda kraven är navi, skinn och servicebok. Jag byter gärna mot min 740 4,4 -96 om någon skulle vara intresserad. Jag vill max ge ca 60.000 kr och några intressenter finns således på Blocket. Länk Länk Länk Länk Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
hatter |
läste lite inlägg ... kul att ni minns mig och mina förträffliga bilar jag kör. Men har ni sett: Länk de kan ju inte vara lätt nu ... oj oj oj ;) Nu kör vi riktiga bilar i familjen - Type-s och Civic ;) |
|
Märkligt att alla 728 facelift har oranga blinkers.. har inget emot det, bara slog mig. |
|
|
Ja det kan man undra, likaså verkar det vara ovanligare med komfortstolar under åren 99-01. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Kul att ytterliggare en e38 väcker hatters intresse. Är den värd 25- eller 30.000 kr denna gång? Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
se upp för 750 i solna för 46000:- Den har gått över 33000 mil |
|
|
Skönt att detta forum finns så det kan informeras om skruvade skrothögar. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Sahlsten, jag tog inte illa upp. Man kan se priset på olika sätt. 99000:- = dyrt, eller: Nypris ca 1100000:- nupris 99000:- = billigt Eventuell intressent får diskutera pris med han som säljer den. |
|
hatter |
Sahlsten: Jag kör ju redan riktiga bilar nu, jag tänkte bara tipsa andra. Var de inte snällt? För övrigt prissättningarna vet du mkt väl vad jag tycker om ... behöver jag verkligen upprepa detta? Nu kör vi riktiga bilar i familjen - Type-s och Civic ;) |
|
hatter Du syftar på Type-s och Civic som riktiga bilar förstår jag? Alla är vi olika och tur är väl det. Men varför hänger du här och inte på HondaPower? Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Iwarsson Jag hoppas verkligen rätt köpare hittar bilen och ger dig bra pengar. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Nu är min bil billig. Gör ett ryck och ser om det dyker upp någon intressant! Tänkte även fixa lite bilder invändigt på den oxå! Vad tycker ni om priset nu???...Nu kan jag väl knappast ligga för högt eller??? Länk |
|
|
Craile, jag tror att bra interiörbilder kan öka intresset rätt rejält! (om den är fin förstås, se till att den är kliniskt ren från godispåsar, damm mm...) /Mats J |
|
|
Instämmer till fullo med Mats J, den lär vara betydligt mer lättsåld nu... Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.