AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.113

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 31 av 41
hatter
jaja men då säljs den säkert snart ... om du har bud på den. Håller nog med om att ta 40 om du har en köpare där. Finns ingen anledning att inte ta köparen när denne vill köpa. Rör det sig om 5 lappar Craile så kan du säkert förlora dom och rädda de som går rädda ...

loosa 9 lappar på min e39a som ja fick iväg nyligen ... rätt skönt med tanke på hur utvecklingen ser ut ...

Nu kör vi riktiga bilar i familjen - Type-s och Civic ;)
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Bakluckan på den ser en aning mysko ut kan jag säga.
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Finfin 750. Men lite dyr, Crailes framstår som mkt mer prisvärd!

65-70.000 kr hade varit helrätt. 10% prutmån finns säkert.
Roligt att många säljare skriver maxutrustade. Finns det någon 750 som verkligen är det?!
Finns ju BMW:s som är extrautrustade för 300.000 kr som ändå inte har allt.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Man får hoppas att Honda är duktigare på att konstruera personbilar än dom var på Formel 1 bilar :-)
Hade varit roligt att lyssna av samtalen i styrelserummet,när ingeniörerna skulle förklara varför dom blev krossade av ett Energi-dryckes bolag på tävlingsbanan.
Fin 750. Den påminner om min egen bil, fast jag har (tvärr?) sålt mina Alpina-fälgar... Hmmm, dom är snygga, men jag kände för lite variation.

Angående "fullutrustad" så saknar den en knapp i raden under AC:n. På min bil sitter där (från vänster): stolsvärme förare, ASC, EDC, PDC, Elrollo, stolsvärme passagerare.

Jojje81: vad menar du med mysko baklucka? Vilken bil talar du om?
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Ajaj Lasse.Sålde du dina Alpina 20 tum?
E38 tribunalen i Gelsenkirchen kommer att höra av sig inom kort.
Ha ha... vilket lik;

Länk

(740 -98, 20´mil, sv-såld, 30´)

Visst har en hyfsad utrustning, vettiga mil och by the looks of it, rätt historia... Men till det priset, alla fattar ju att den är helt slut. Finns liksom inte en chans till att den ens är värd däcken den står på... Eller?
Lik och lik, nu får du allt specificera dig lite mer Jabbal.
Har man sett hatters tidigare 740 så framstår den här som rena entusiast exemplaret. Svensksåld -98 med 20.000 mil för 30.000 kr, åk dit och köp!

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Lite tråkiga bilder,lite svårt att bedömma skickaet. Finns ju t.ex. inga bilder på stolarna.Personligen tycker jag att magkänslan säger att det inte är ett lik.
skulle tro att jabbal var lite ironisk! ;)
Visst är det så, självklart ska man kunna förvänta sig en ny BMW för 30.000 kr.
Det är ju trots allt rådande finanskris.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Nej jag var ju faktiskt ironisk... jag tror knappast att bilen jag länkade till är i nyskick men den förefaller synnerligen vettig med tanke på priset. Köpläge!
Exakt, helt överens Sir!

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Varför jaga billiga E38???
Jaga Fina E38 istället!

Länken funkar inte, har du skrivit fel nu igen Jabbal? ;) Bara skojar, tack för tipset, tyvärr hann jag inte se den. Den såldes tydligen väldigt fort. :)

Det var säkert en fin bil, men sj gissar jag på en grön, med tråkiga småfälgar, rostfläckar, ingen Navi/TV/Stora ljudanläggningen och AC ur funktion. Man får vad man betalar för. Men även om jag skulle ha rätt så är det mycket bil för pengarna, om det bara var 30? Snygga fälgar är minst 15-20, fixa A/C och smått och gott är 5-10. Då är man uppe i vad Craile vill ha för sin.

Craile: om du inte är i panik ekonomiskt skulle jag inte släppa den under 55. Nu börjar folk få mer pengar efter jul och våren närmar sig.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Sv-såld 98:a med 21000 mil,såg hyffsad ut.För 30.000 så flög nog den iväg rätt snabbt.
Jag gissar att det var Hatter,som tröttnat på att åka Civic:-)
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Lasse: Länk Förstora bilderna och kolla bakluckan ner höger.

Mvh Jojje
Craile; varför satsa på en fin E38? Driftsskicket är säkert samma på den jag länkade till som en för det dubbla. Skall man vinterköra/lasta ungar osv... varför köpa en finare bil en man behöver? En snabb rekond och bilen ser likadan ut som ett riktigt mint-ex på några meters håll. Att det sedan inte är något för de sanna entusiasterna... ja det är en annan sak.

500; nu är det en dålig bild men den hade samma fälgar som denna;
Länk
Jag tyckte att de var ganska snygga... och i klassen bilar-så-billiga-att-man-inte-ens-behöver-serva-utan-kan-gasa-tills-det-rasar kan man inte vara så kräsen vad gäller sådana detaljer. Orginal var det i alla fall! Minst 15-20´ för ett sett fälgar? Kanske om man köper nytt, men vem lägger så mycket flis på en gammal pre-facelift E38 nu idag 2009? Framförallt är det ju inget som höjer värdet med samma pengar. Navi? Vem betalar extra för en seg gammal navi idag när en handhållen Tomtom kostar från ingenting? Gör det verkligen så mycket på värdet?

Grön eller blå var den nog, med ljus inredning. Du kan försöka sänka den hur gärna du vill men;

-rätt utrustning (kanske inte maxad men absolut inte snål heller!)
-rätt historia, få ägare
-låga mil, hyfsat i alla fall
-98:a års modell, ej att förväxla med första årsmodellerna
-Såg riktigt bra ut på bild
-Inga uppenbara fel eller brister

=en bra bruksbil till rätt pengar för den som vill ha en snygg, bekväm och hyfsat snabb bil. Att den gick så snabbt indikerar dock förstås att den var billig.
Det är just den typen av bilar som drar ned priset på andra liknande vagnar, om det gick en hyfsad E38 -98 för 30´ denna vecka kommer ju ingen vilja betala fantasipengar för en -95:a. Som sagt, jag pratar inte om mint E38 med all utrustning, utan bes/skattade exemplar med bra utrustning och vettiga mil.... och detta går att få ruskigt billig om man är snabb, och de behöver absolut inte innebära ruin.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.