AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.061

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 3 av 41
Du behöver läsa på hur marknadsekonomi fungerar.
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Där är ingen efterfrågan på en stor bensinslukande v12 i dag. Får du mer
än 40000:- för den så får man gratulera dig .

mvh stefan
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Det har aldrig varit någon stor efterfrågan på en bensinslukande V12, men ändå går det definitivt att få betydligt mer än 40-45.000 kr för en tidig 750 E38 om man har ett riktigt bra exemplar i "entusiastskick" tex denna: Länk
Om Crailes bil är ett sådant exemplar vet jag däremot inte

BMW CS #5139
Craile,

som jag sagt innan så håller du precis på att testa om din prishypotes är korrekt
eller inte. Tiden får utvisa om våren blir en bättre tid att sälja.

Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Ja det är inte säkert att det är lättare och sälja till våren!
Men det måste jag inte heller!
Lutar åt att jag behåller den..........Är ju en helt underbar bil i grymmt skick!

Efterfrågan eller inte skiter jag i.......Den som vill ha en 750 V12:a köper det!
Klart det inte är efterfrågan..........Det är INTE någon svensson bil!!!

Cr
1.095
Craile
BMW528M skrev: Du behöver läsa på hur marknadsekonomi fungerar.

Är du avundsjuk bara för att du bara har en "tråkig" 728 som man inte får något för eller???
Absolut inte avundsjuk. Jag skriver inte i tråden för att hoppa på dig. Utan för att du bör inse den bistra sanningen. Tyvärr. Om din bil hade varit värd det du begär i marknadsekonomisk värde så hade din bil blivit såld. Som Simon_en skriver så får tiden utvisa detta. Sedan om 728 är en tråkig bil sitter i betraktarens öga.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Craile. Om din bil nu är så underbar samt grymt fin och i yttersta toppskick som du nu hävdat i cirka tre stycken inlägg på raken, varför vill du då sälja den?

Tycker det låter som du försöker hitta ursäkter till varför du ska behålla den nu när försäljningen går trögt. För att justera till ett marknadsmässigt pris går ju inte?
Craile,

jag tolkar ditt uttalande:

"
Efterfrågan eller inte skiter jag i.......Den som vill ha en 750 V12:a köper det!
Klart det inte är efterfrågan..........Det är INTE någon svensson bil!!!"

som att du inte ännu greppat att alla bilar omfattas av ett utbud och en efterfrågan. Diskussionen förs i denna tråden på två plan, vilket gör det svårt att nå varandra.

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Craile: Ska du bli av med den för 60k så måste det dit bra bilder. Tills du löst det är det bättre att du tar bort annonsen för just nu luktar det mera lik på biltorg än lyxbil med den bilden.

Sedan lever vi och alla andra (undantag nordkorea) i en marknadsekonomi och där är grejer värda precis det någon är beredd att betala för det. No more, No less.

//Magnus

Cr
1.095
Craile

Vad är det för fel på bilderna om jag får fråga???
Helt nytagna utanför billackeringen efter omlacken!
Du måste ha bra höga krav på bilder!!!

Varför jag säljer den......Det beror på att jag köpt ny bil. Och denna blir lite överflöd!
Men funderar på att behålla den dels för att den är så fin nu och för att ha den som lite finbil!
Glida lite i ibland!

Problemet är ABSOLUT inte bilen, jag är övertygad att J.L hade sålt den i ett nafs för vettig summa (60-80tkr) om den är i bra skick, men med hård attityd blir det värre att sälja ödmjukhet är A och O, man måste få förtroende för säljaren, där har du en hel del att jobba på Craile!

Värderingsforumet är ärligt talat inget jag skulle använda mig av åtminstone inte för entusiastbilar, det finns en bristande insikt att priset på bilar varierar kraftigt beroende på omständigheter, vem som är säljare, hur länge bilen är ägd av säljare, utformning av annons etc.

Stephan

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Är det inte denna annons vi pratar om så ber jag om ursäkt Länk

//Magnus

Personligen tror jag att en nylackad 750, avställd, med en ägare i halvåret i snitt och bara några månader kvar till besiktning inte är så värst attraktiv på marknaden. Vänta istället några månader, besikta bilen och tryck inte på att den är nylackad. Då tror jag att du har ett bättre läge för affär.
Cr
1.095
Craile
Har inte bytt ut bilderna på den här på AP!

Men på blocket är det rätt bilder!
Säljer ju alldrig en bil via AP ändå!.........Så farför lägga möda på att byta bilderna!

Och bilen är Besiktigad i Augusti!

Cr
1.095
Craile

Nu är bilderna ändrade!

Det är en 4 som slutsiffra om du inte såg det!!!!
Så den ska knappast in o bes snart!
Sommar period på den du vet!!!

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
I annonsen står: PDC (ställbara dämpare från coupén)
Har den PDC eller EDC eller båda?

F.ö. så tycker jag att annonsen saknar information om hur den är underhållen t.ex. En beskrivning av bilens servicehistorik är mycket värd.

Att fota en blöt bil är ett typiskt bilhandlartrick så om du är seriös så bör du byta bilder. Det bör alltid finnas bilder på inredningen då den är både svårare och dyrare att återställa än lacken. Du talar ju om en entusiastbil, eller hur!

Hur mattan framför föraren ser ut säger ganska mycket!
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
4 som slutsiffra betyder att du skall besiktiga i April, inte senast möjligt i perioden!
Så om jag hade varit kund räknar jag att det är dags att besiktiga om några månader bara. En sexa som slutsiffra är sommarperiod om man nu skall kalla något för det.
Du måste förstå hur en kund tänker, du kan inte kräva av en kund att han tänker som dig.
Fotona är helkass. Tagna på en parkering i ett industriområde!!! Välj bättre omgivning. och flera kort på inredningen.

/Mats J
hatter
vilken tråkig tråd...jag tycker iofs priset är i överkant...om man nu ska få sålt en sådan bil idag. Enligt mig bör den ligga runt 40 papp för att kunna bli såld efter lite trugande.
Hatter och BMW528M är de som i tråden mest nyligen köpt e38. Deras ord borde väga tungt i prisdebatten.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.