|
Sida 29 av 41
|
|
|---|---|
|
coldhex: "Lite off topiq, men jag är väl inte den första att hamna utanför ämnet i denna tråden :P " Den var bra, hahahaaaaa :) GE: det tror jag säkert, varför inte? Det är ingen tävling... ;) SL R129 är enorm kvalitet. Tyskarna kallade den "der Panzervagen" (stridsvagnen) för att den är så överdimensionerad och kraftig. För några år sen körde jag med den till en bilstereofirma för att se vad dom kunde göra åt ljudet, och killen blev så till sig så han sa: - Vet du hur många skruvar ditt handskfack sitter ihop med??? - Nej, svarade jag förvånat - 43!! Min Mazda sitter med två skruvar, och plasten gnisslar och knarrar! På en svart bil tycker jag det är snyggt med kromade skylthållare. Hur har det gått Craile? |
|
|
Sahlsten: Nej din E38 är så mycket snyggare än Lasse-SL:s. Färgkombinationen grönmetallic-beige skinn är mycket snyggt och fälgarna passar perfekt som andra tidigare har påpekat. Ett byte till en nyare E38 är nästan ett nerköp jag överdriver inte. Om jag ägde din så skulle jag, originalbög som jag är, sätta in en 4:3 originalnavi i din bil, sen är den snudd på komplett. Facelift fronten tycker jag är överskattad. Men du har helt rätt allt blir vardagsmat förr eller senare dessvärre. |
|
| Jag är inte ute efter att mobba LasseSL500 men jag avskyr lila skinn, och det har hans i övrigt fina E38. | |
|
Lila??? Ta av dig solbrillorna Henke!! ;) |
|
|
Vad är det då? Violett? Lika äckligt det med:) |
|
| Det är montana grau, och jävligt sobert!! Blindstyre... ;) | |
|
Så var det igång igen haha! De kromade skylthållarna är faktiskt borttagna nu till M.A:s förtret ;-) Beställde hem dekaler och skylthållare från BMW Club Schweden istället. Så nu ser den ut som en rullande reklampelare för klubben. Till saken hör att jag tycker svart metallic till violett läder är vulgärt, precis så det ska vara i en E38, man ska ha en färgkombination som utstrålar allt annat än normalitet. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
henke lexus Tack för komplimangerna, skulle man kunna få se lite bilder på din 750iA? Skulle vara kul att se en tidig E38 i strikt originalutförande, så det egentligen ska vara. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Ytterliggare en uppseendeväckande länk från J.L Länk Samma kille annonserade ut den för ca 119.000 kr förra våren. Nu skänks den bort med alla tillbehör för knappt 40.000 kr. Tråkigt att se för den sanne T5/R entusiasten. Måste nästan vara billigare att sälja alla delar separata därefter bilen. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Sahlsten: Usch nej min bil är inte alls i din klass, har bara den här dåliga bilden för tillfället Länk Bild på insidan måste jag låna från crewgalleriet Länk enda skillnaden är att jag har nappaskinn inte montana |
|
|
Henke: snygg bil du har, svart är snyggast och snabbast men orientblå är iaf näst snyggast och näst snabbast! ;) Mycket bil för lite pengar, en snygg E38 är så grym. I mitt tycke ska dom vara sänkta, ha en frontspoiler (gärna Alpina el Schnitzer) och ha lagom feta hjul, 18-20 tum. Alpina sitter fint. Jag har ännu aldrig sett en kromfälg som är snygg, men en blank rostfri fälgkant är snyggt. Sen behöver man inte göra så jäkla mycket mer, annat än att njuta... :) |
|
|
Lasse: tack det var snällt även fast jag har varit så taskig mot dig:) Men glansen på din lack kan den inte matcha. Är din omlackerad? |
|
|
Henke: hehe, kul att gnabbas lite, din bil e fin... :) Min var Cosmossvart metallic, men då den hade ganska mycket stenskott i fronten och andra små blessyrer lackerade jag faktiskt om den. Nu är den solidsvart vilket jag tycker är allra snyggast när det är tvättat och polerat. Den gnistrar som svart olja i solen. Svart metallic blir aldrig helt svart, den ser grå ut när ljuset faller på. BMWs nyare metallic (Safirsvart) är bättre, men ser fortfarande grå ut i jämförelse. Du kan lätt få upp en grym glans i din lack, Orientblå blir totalt grym; köp en cleaner (t ex Turtle eller Sonax) och Sonax polish (mer glans än vaxet). Tvätta bilen noga och torka den med skinn. Gå över den med cleanern först. Du behöver några rena trasor om du gör det för hand, annars gärna en dubbeloscillerande maskin. (Finns på biltema för 299). Lägg sen på polishen i ett tunt skikt, låt torka vitt (gärna någon timme - finishen blir slät då, inga virvlar) och torka av med en mikrofiberduk. Sånt e skönt å pyssla med en varm dag, med en eller två lättöl till.. :) (Sorry för off-topic som vanligt :) - lycka till !! :) |
|
|
Låter som Lasse-SL500 kan det här med bilvård. Behåller jag bilen kommer jag nog kosta på den en högglanspolering till våren. Svart är extremt tacksamt att vårda. Oxfordgrönt likaså, men inte riktigt det samma. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Lasse: Nej min bil är inte fin den ser bara fin ut på långt avstånd:) Det finns en mängd med bucklor som behöver knackas ut och lacken behöver en ordentlig polering eller helst av allt en omlackering. Men det skulle kosta mer än vad jag gav för bilen så det är inget realistiskt alternativ. Det får bli ett projekt framåt vårkanten, funderar på att lämna in den på någon Ditecfirma, för polera en bil tar en heldag minst om det ska bli snyggt, och så snyggt som Ditec eller liknande firmor får jag ändå inte till det hur mycket jag än gnider och putsar:) |
|
|
henke: vill inte vara den som tjabbar emot, men det tar INTE en heldag att få till det, men kanske ett par tre timmar. Klart, det beror på ambitionsnivån, och det är inte säkert att man tycker om att fixa själv. Men grejen är att du lätt kan komma nära ett Ditec-jobb själv, eller bättre, och spara grymt mycket pengar. Så märkvärdigt är jobbet inte. Dr Tinnitus har skrivit ett snyggt inlägg om polering, läs här: Länk |
|
|
Problemet är bara att jag inklusive många andra inte orkar ta sig igenom Dr. Tinnitus inlägg. Långa, osakliga och skrivna med obegränsad energi. Läs Micke Olssons bilblogg. Där snackar vi puts! Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
| Dagens ungdom är alldeles för otåliga. | |
| M.A.: Jag är inte yngre än dig | |
|
Sahlsten: nu är du inte rättvis. Visst är Dr T:s inlägg ofta långa, men jag tycker dom ofta är detaljrika och vettiga. Åtminstone detta inlägg om polering anser jag är utmärkt, kanon. :) Måhända att ni kommit i luven på varann? För det händer väl att det blir lite tjafsigt här? Det är ju synd i så fall, alltid tråkigt med tjafs. När sånt händer brukar jag tänka: "Tur att jag är så perfekt själv!" Hahahaaaa :) Kanske Dr T har svårt att motstå att kämpa mot alla tokfransar här, som står på sig i alla väder trots att dom inte har något på fötterna? Hehe, till viss del kan jag förstå honom... men, han kanske uppfattas som lite "mästrande" ibland? Well well, ha en god dag! /L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.