|
Sida 27 av 41
|
|
|---|---|
|
Hur värderar eliten en 740/750 -99 med 15-20.000 mil på mätaren i bra bruksskick? Har själv en -96 som blir inbyte i sådana fall. Obligatoriskt är ju navi, skinn, xenon osv. Alla firmor begär ju sina 80-100.000 kr. Är det någon i forumet som känner sig sugen på en liknande affär är det bara att kontakta mig. Import eller inte spelar föga roll, det flesta BMW tror jag kommer från Tyskland ändå ;-) Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Fick precis den här länken Länk av J.L. Helt sanslöst att en bil av denna kaliber ligger i följande prisklass. Det skulle förvåna mig oerhört om bilen inte är såld innan onsdag, torsdag. Jag hade gärna köpt den om jag inte suttit fast med en avställd E38 från -96. Gud hjälp mig ;-) Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Mums, X5 kanske blir den "nya 7-serien" när det gäller mest BMW för pengarna? Med dagens SUV-hat/bensinhysteri osv. _______ |
|
|
Sahlsten, det är sådana annonser som trycker ner priset på gamla E38:or... /Mats J |
|
|
Visst är det så att man gärna vill ha mest bil för pengarna, men frågan är om det automatiskt drar ned priserna på stora lyxbilar/E38 med tanke på att det fortfarande än idag är ett väldigt begränsat antal människor som kör stora BMW-suvar. E38 eller E53 spelar ingen större roll för min del, även om jag bara vågar fantisera om vad däckbyte samt fyrhjulsdrift kostar att underhålla i längden. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
X5? För de pengarna köper jag hellre denna: Länk ;D |
|
|
Tänkte bjuda på en kavalkad intressanta länkar för 30000 kronors-gänget i tråden (Honda och Ford-entusiasterna) :) En läcker Honda för 33.000 (sportig inredning helt i massiv plast, sportratten och de sportiga 14-tumshjulen) :) Länk En fin Mondeo med kjolpaket och extraljusramp där allt fortfarande fungerar: Länk Som mitt nick antyder har jag haft (förutom BMW 740) ett antal Mercedes-Benz SL500. När jag skulle sälja en förra året kom en kille och kikade på den, och jag undrar om det kan ha varit simon_en? För han verkade tycka att den borde kosta ca 30000, och sen övergick diskussionen till att han berättade om sin Subaru (en sån här, fast brun) Länk ... och hur otrroligt bra bilar som japanerna bygger. Hans fruga inspekterade SL:en och hade synpunkten att det var lite dammigt i bakluckan. Ehhhhhh......? Jag visste inte vad jag skulle svara dom, så jag bjöd på kaffe och lät honom berätta om sin Subaru, och sen åkte han och frugan hem. Jag antar att dom bestämde sig för att leta efter en till Subaru i stället. Två subaru, en sommar-subaru och en vinter-subaru känns ju lyxigt. Då kan den ena användas samtidigt som man putsar på den andra? Och så praktiskt att inte taket behöver fällas ner? ;) Kanske två Honda hatter? ;) Ha en god dag vänner... |
|
|
... för övrigt kan jag instämma med bl.a J.L. om kostnaderna. Jag hade en Vovlo V40 T4 för några år sen, och jag har för mig att jag gav ca 6000 helår för försäkringen. Jag vet inte vad en 750 kostar, men min 740 kostar ca 8000 helår försäkrad. Då bor jag i Sthlm, har hus med låst garage. Förutom utrustning (som tex Xenon, fungerande ac, navi etc) skulle jag kika efter glappande leder, dåliga bromsar och EDC-stötdämpare. Samt naturligtvis det allmänna skicket - snarare det än milen faktiskt. Jag hade en E39 M5 för två år sen, och även om mycket påminner mellan e38 och e39 så är ändå M5 ett helt annat väsen... MYCKET vassare, manuell etc. Men också betydligt dyrare i försäkring och bensinförbrukning. Min drog ca 1.6-1.7 "normal" blandad kärning (vad nu det är? :) mot min E38 som drar 1,33. Och e38 är mer ombonad, mysigare kupé faktiskt. Mycket ältande, men för att vara seriös tror jag att det gamla talesättet att man "får vad man betalar för" generellt gäller. Visst kan man ha mer eller mindre tur med bilaffärer, men jag tror inte man ska drömma allt för mycket om att hitta någon "förmögen" person som skänker bort sin gamla fina e38 som dricks för att han/hon ändå har så mycket pengar? Det är naivt att tro att förmögna dricksar mer än andra... Varför tror ni att förmögna personer har gott om pengar? För att dom envisas med att ge bort sina tillgångar? Eller för att dom är bra på att göra affärer? |
|
| Kan inte säga att jag tycker att priset på X5:an var något konstigt. Det är en 6 år gammal SUV med nästan 15000 mil på mätaren. Dessutom gammal modell med pre-facelift. Inget extraordinärt? | |
|
Lars, klart man kan fynda bland bilar som inte längre är speciellt attraktiva och lättsålda längre. Givetvis ska inte alla e38 kosta 30' (är det någon som verkligen påstått detta i tråden?) men ska man sälja en relativt gammal lyxbil som är dyr i drift får man nog vara lite ödmjuk och beredd att anpassa sig till marknaden. Sen finns det givetvis en mkt liten marknad bland entusiaster som kan betala bra för en riktig pärla men dessa entusiaster är ytterst få och kräsna. Därför kommer vi hitta exempel på fina bilar som säljs runt (och över) 100´. Men jag är övertygad om att för varje 100' kronors e38 säljs det 50 st för runt 30´. |
|
hatter |
Vill passa på att tacka Lasse-SL500 för inlägget. Med andra ord instämmer du att både Honda, Ford och Subaru håller ett avsevärt högre andra hands värde än en BMW t ex 7 serie av modell E38a. Tack Lasse ;) precis vad jag menat innan med! Läs o lär av Lasse ni andre som moppsar o trilskas för högre priser. |
|
Lasse-SL500 : Med tanke på att en arbetskompis till mig köpte en R129 500 SL i somras för runt 40000 kr så hade väl subarufarbrorn rätt om prisbilden på din merca... :p |
|
|
Till hatters ära Ytterliggare prissänkning på en redan billig bil: Länk Någon som varit och tittat? Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Om Lasses SL håller samma klass som E38:an,så är den nog värd lite mer än 40.000. Men vissa är ju på väg ner: Länk Ärliga mil,eller hur? |
|
hatter |
Riktigt synd att man sänker bilen på de viset. Väck med annonsen och in med den igen med ett nytt pris. Röda pilar är ingen bra signal på en bil. Även om priset är högt så borde det finnas ett intresse och en diskussion borde kunna få till ett avslut. Sahlsten, du behöver inte skriva så. Jag njuter inte av folks misär att försöka bli av med dessa bilar. Det är dock synd att man inte uppfattat den verklighet som råder på vissa bilar idag däribland t ex en E38a av äldre årgång. Röda pilar känns helt enkelt inte seriöst/bra, speciellt inte idag under rådande omständigheter. |
|
750;n,som Philip länkar till verkar ju vara påkostad. Dock så känns det lite trist med E60 hjul och dubbfria vinterdäck.Tycker inte riktigt att dom passar.Ska vara orginala 16 tums E38 hjul,eller en omgång med t.ex. M-Paralelleker eller Radialeker. |
|
|
Lade in denna köpesannons idag Länk d.fagersten skickade tidigare info till mig ang en liknande bil, 740-99 "SNE220" 14.844 mil, grå metallic, svart skinn, navi, xenon, pdc för 65.000 kr i Örnsköldsvik. Hade detta varit i GBG-trakten hade jag slagit till direkt, men jag sitter ju redan på en avställd -96. Är som sagt intresserad av en liknande bil för samma pengar. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
| M.A. Den där mercan på sasas skulle jag hålla mig borta från. | |
| Coldhex,det var sarkastiskt menat från min sida.Har svårt för att tro den bara gått drygt 11.000 mil. | |
| Röda pilar är skitbra när man ska sälja, finns massor som bara letar efter just dem med pilarna på. Min förra såldes samma dag som pilen kom ut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.