AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.044

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 26 av 41
Hubbe: om du ska ta åt dig så för minsta småsak kommer du få problem med blodtrycket... dubbla utropstecken och allt? Det enda jag säger är att dom som kör småbilar oftast är snåljåpar, det är allt! ;)

60.000-70.000 emellan? (det heter emellan, med 'e') I den här tråden kostar ju alla BMW 30.000? :) Så jag bjuder 28.000 och 10 Capricciosa för din!

Ha en trevlig kväll Hubbe-gubben, o ta inte så illa upp för lite skoj :)
Haha Lasse-SL500 är kungen här i tråden! Fortsätt fortsätt...

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Kan hålla med andreas_lovgren, Hubbe och diverse andra att den här tråden tar nog priset avseende mängden av människor med dålig självbild. Det är något gulligt över det hela att läsa hur ni bråkar över vems bil som är mest värd.

Underhållningen är hög, fortsätt så :-)
sn
100
snodas
BMW 740IA -00
Lasse-SL500 jag håller på dig :-)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Lasse sl500, nej det heter inte emellan... möjligtvis kan man skriva "i mellan". + jag vill minst ha kebabpizza om det ska bli affär.

/Christofer
Så otroligt rolig tråd, det är sååå mycket kärlek, en härlig nivå på gnabbandet:) Det här var den mest underhållande tråden på länge :D

Mvh Stephan
Jag håller med till 110% Kungligaste tråden på länge...
Kan inte bara hatter och simon_en komma igång med sina bilvärderingar?!
Någon ytterliggare E38, Ford Mondeo eller varför inte Honda, som kan granskas och bedömas ned till minsta beståndsdel.

Keep up the good work!

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
sn
100
snodas
BMW 740IA -00
Hatter sprang över till den där 7000milaren som han länkade till.
skulle inte förvånas om han slängde fram 30000kr och inte ett öre till på denna :-))
skulle de gå så dödar han tråden på stutt ..hehe..de vill vi inte.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ok, alla, E38-ägare kanske inte är rika idag. Men ovanligt kloka är dom, för så mkt komfort, kvalitet och teknik som knappt står dagens bilar efter hittar man sällan så prisvärt. Men skall man underhålla en E38 som det är tänkt, krävs faktiskt väldigt god ekonomi. Så det så=)
Själv tillhör jag motståndarna mot alltför lägre värderingar på dessa gamla fina bilar, trots att jag inte äger ngn E38 idag, och troligen inte kommer göra det i framtiden heller. Jag hade väl kunnat få säkert 5-6 fina E38 prefacelift till samma pris som jag gav för min 520d, nej förresten jag menar 10-12 st med simon_ens värdering =)

För övrigt måste jag också hålla Lasse-SL500 som kung i denna tråden=) Kul med lite underhållning på lättsam nivå. Men vart är simon_en?

BMW CS #5139
Så länge inte alla E38:or mfl annonseras ut för 30.000 kr, så kan denna tråd fortlöpa en lång lång tid framöver. Väntar med spänning på resultatet från bilfirman.

Sköt om er till dess

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
J.L är tillbaka också, var änna orolig där ett tag...

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Några av er måste lugna ned er med argumentet "Ja ja, köp en M5 -07 för 30´ då, om ingen BMW är värd mer...". Ingen har ju sagt det, ingen har väl ens sagt att en fin E38 har ett marknadsvärde runt 30´, frågan var om man kunde hitta en hyfsad och väl fungerande E38 för låga pengar, och det tror och tycker jag fortfarande man kan göra utan att det skall anses som "världens rån".

Fina E38 är värda mer, betydligt mer, men fortfarande inga fantasisummor. I synnerhet inte sönderstylade exemplar med framdragna avgaspipor och allt. E38 freaksen vill ha udda och orginal, stekarna som tycker att det är ball med styling vill ha en prestigebil, något direkt länkat till årsmodell, E38 blir därför mer och mer ointressant, i synnerhet i takt med att E65 blir billigare.

Redan när E38 testades framåt slutet av karriären kunde reportern konstatera att "ja det är ju en fin bil men prestigen är redan som bortblåst då modellen sedan länge setts står och sloka i de sämre förorterna" eller vad man nu sa.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Själv sitter jag som på nålar och väntar med spänning på att höra simon_en presentera sin nya begagnade bil. Kanske en "nästan" rostfri Mondeo med plåtfälgar - men billig!
JL: Hur är det tänkt att man ska underhålla en E38? Och hur god ekonomi måste man ha för att vara en fullvärdig E38 ägare? Eller rättare sagt hur många tusenlappar per månad måste man lägga ner på underhåll av en E38 för att den inte ska bli förstörd?

Jag har haft min i lite drygt ett halvår och tvärtom så förundras jag nästan dagligen över hur mycket bil man få för så lite pengar som en E38 kostar. Och underhållet är inte mycket dyrare än till andra BMW jag har haft, så snacket om att "en E38 är dyr att underhålla" är bara bullshit.
Tack grabbar, och kul att du är med i matchen också Hubbe - det är ju aldrig nåt illa menat...

Nu är det väl egentligen bara Jabbal som är förfärad och tar allvarligt på allt (framdragna avgaspipor och allt), kan vi få med dig i matchen också? ;)

Det är ju aldrig särskilt trevligt att tala om pengar, särskilt inte om man gör det för att försöka imponera eller hävda sig? Det är lite "B" tkr jag... slänga lite käft kan vara kul dock... Jag tror inte NGN här försöker "imponera" med att sin E38 är så värdefull - det är väl snarare det som är poängen - att man får ovanligt mycket för pengarna med en E38? För 60000 - 100000 får man ju en enorm vagn, samma belopp ger ju knappt en V70 med glapp framvagn och trasig inredning.

Och jag håller med Henke att E38 inte kostar så mycket att underhålla. Bilarna är tunga, vilket sliter på leder och bussningar. Sj har jag lagt 13-14000 på att byta leder och bussningar i min för att få bort alla vibrationer, men det är nog vad det kostar till andra BMW också, om man vill ta hand om bilen och hålla den fin - inte bara "hasa runt" med den. Och det är en sån sak som ofta skiljer en billig vagn från en lite dyrare.

Och nästan alla här håller nog med om att bilintresset inte i första hand handlar om hur dyr bilen är? Utan mer om att den har känsla, och att man tycker om att ta vara på den? Sen kan bilen kosta 5 eller 10000 eller 300-400000, det är inte det viktiga.

Jag tkr oxo tråden är grymt kul - det blir festligt när det plötsligt dyker upp Ford Mondeo och Honda som vissas drömbilar. ;) Inte för att BMW är så märkvärdiga (eller hör hemma i de "finare" förorterna - vad nu det är), men kontrasten blir ganska "bjärt" mot Ford Mondeo. :)

Ha en bra dag
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
När jag köpte min E38 trodde jag att ägarkostnaderna skulle höjas jämfört med forden jag hade innan, det gjorde den också.. tyvärr Mycket mer än jag trodde! Ska man inte vansköta sin E38 så Blir den dyr att äga, både i reparationer, service och soppa.

Vågar inte skriva gott om Ford här, men kan säga att jag har lite svårt att skratta när nån börjar fundera på Mondeo.

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Så hur mycket kostar det att äga en 740/750? Är det skillnad på dessa två, när den ena har en fet V12:a? Motsvarar kostnaderna en 320, 330 eller M3/M5 eller i vilken härad ligger det uppskattninsgvis?

Vore det inte kul att diskutera detta istället för att tjafsa och upprepa samma saker som om ni vore högstadieungdomar?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Det jag syftar på är Inspektion II hos BMW, byte av bussningar och leder i framvagn, byte av EDC stötdämpare, nivåreglering etc. Förbrukning på 13-15 liter/100 km, skatt och försäkringkostnaderna speciellt i storstad är inte heller obetydligt. Så att kalla E38 för en billig bil att äga tycker jag är väldigt felaktigt. Man kan då och då läsa på detta forum att E38 har liknande driftskostnader som en Volvo V70, men det har jag svårt att se.
Skillnaden mellan 740 och 750 är däremot inte speciellt stor har flera gånger tidigare konstaterats. Jag tror totala driftskostnaden för en V8- eller V12 försedd-E38 är grovt räknat dubbelt så höga som för en tex 320 eller 525. Därmed närmare M5 alltså.
Det är ju också av den anledning som värdeminskningen på dessa vagnar är så hög dom den är.

Sedan går det ju givetvis att ha halvförsäkring, skruva själv, serva hos fristående verkstäder osv och detta är ju många gånger vara väl så bra, och det självklara alternativet för en 50.000 kr vagn.
Men det var ju inte det jag syfte på när jag lite skämtsamt skrev "underhållas som det är tänkt" =)

BMW CS #5139
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

"Själv sitter jag som på nålar och väntar med spänning på att höra simon_en presentera sin nya begagnade bil. Kanske en "nästan" rostfri Mondeo med plåtfälgar - men billig!"

Tycka vad man vill om Simon_en, men han är grym på att förhandla priser när han köper bil. Till skillnad från många andra lägger han inga känslomässiga aspekter i förhandlingen. Många har mycket att lära av honom.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
J.L. I valet mellan E38:or så är det 750 som gäller tycker jag mig läsa ut av det du skriver.

Man vet aldrig vad som kan hamna i garaget den dagen man är lycklig ägare av ett hus (eller så är det just den dagen man inte längre har råd med en massa bilar). Personligen tycker jag dock att den är lite väl stor. Kan nöja mig med en M5:a, E34 verkar vara det som gäller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.