|
Sida 25 av 41
|
|
|---|---|
|
hatter, jag tror inte det är några problem att plocka drygt 60.000 för 740n du länkar till, under förutsättning att den är i ett sådant skick som det kan förväntas av en 7000-milare, och att fullständigt dokumentation finns. Som exempel kan nämnas att Olle Rutgersson BMW i Uddevalla sålde en extremt lågmilad sv-såld 740ia-95 (tror den hade gått 4-5000 mil bara) förra våren. Tror de begärde 89.000 för denna, jag hade själv tänkt åka och titta på den men hann inte, den var borta inom några dagar.. Blev lite förvånad själv över detta då priset var så högt, men det bevisar ju att marknaden ändå finns. Det blir dock nog väldigt svårt för att sälja den med en så fattig annons som det är idag, och en enda bild där bilen ser ungefär lika normal-sunkig ut som vilken 30.000-kronors E38 som helst =) Sen gör det väl heller inte saken bättre att den säljs en av en av Malmös mindre välrenomerade handlare.. Mats skrev "Så vill man få bra betalt för en bil som verkligen är bra så är det viktigast att ha en mycket tydlig och informativ annons med bra bilder" och det är nog bland det bästa som sagts i denna tråden tror jag... BMW CS #5139 |
|
hatter |
Ja men ja tänkte med de, ja vet mycket väl vem denna handlare är men bilen är inbytt hos Theanders i Lund så de kanske e nåt ändå? Men men, ja tycker de e konstigt den inte är såld!? 20000 milare kostar ju ungefär samma på blocket :) |
|
hatter Läs tidigare inlägg i tråden angående annonsutformning, bildtagning etc. Och försök att ta till dig det andra skriver även om det är traumatiskt för dig. Ingen bil är lättsåld idag och läget förbättras knappast av att fota av fordonet en fuktig vinterdag. Sen kan man ju tycka att annonsen talar sitt tydliga språk i form av en svensksåld lågmilare, men 79.800 kr är trots allt pengar för en -95 som är två generationer gammal. Men åk dit och bjud 30.000 kr och hänvisa till denna tråd. Ingen E38 är ju som sagt värd mer ;-) Lycka till! Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Ok, jag misstänkte nästan att den var inbytt av BMW. Tidigare ägaren kanske köpte sig en ny F01 7-serie istället =) Det är ju precis sådana vagnar man skall komma över, ägda av välbärgat folk och ordentligt underhållna och servade och skötta. Det är ju då det är roligt att äga en äldre 7-serie, då finns lyxkänslan bevarad. Snålservade, saltkörda och misskötta exemplar med 15 ägare från förorten är ju mest pinsamt att köra runt i. Då är hade jag till och med hellre kört en ny Honda =) BMW CS #5139 |
|
hatter |
J.L, ska kolla den för att se hur det ser ut. Den verkar ju vara som sagt med låga mil ett kap för den som vill ha en, det är just priset som är i över det normala. Om man nu försöker hålla sig till lite seriösa spekulationer så borde den gå att få ruggigt billigt. Sen vad ruggigt billigt är behåller jag för mig själv för att slippa upprörda reaktioner i tråden. Ha en fin dag // |
|
VADÅ HUVUDET I SANDEN??? Jag skrev bara lite hur jag tittar på en annons.... Inte vad som var rätt eller fel! Annonsen är ju ändrad nu om ni tittar!!! Nya bilder kommer... |
|
|
Låt mig förklara vad de menar med huvudet i sanden. Varje gång någon kritiserar din annons så går du i försvarsställning och argumenterar för den befintliga annonsen. Folk kommenterar för att hjälpa till, inte för att vara elaka. För trots allt så om annonsen vore perfekt, bilen i supersick och priset i rätt nivå så hade den ju varit såld redan, right? Sen vilken faktor som felar kan jag inte ta ställning till är inte ute efter att köpa en sådan bil. En sak som roar mig med att läsa tråden är att alla som försvarar en hög prisnivå, sitter själva på E38:or. Dessutom så slänger de sig med insinuationer om att de med en lägre prisnivå för ögonen (de utan e38 i garaget) inte skulle ha råd med en sådan "lyxbil". Men jösses, de äger ju redan bilar som är betydligt nyare och dyrare än dessa gamla stridsvagnar. En 14-15år gammal bil med närmre 20k mil på mätaren dessutom med en 8:a eller 12:a i är ganska sval på marknaden, den kan bli mardrömslikt dyr när saker börjar gå sönder.. /Christofer |
|
|
Jämfört med en Honda för 200.000 är den RUGGIGT billig i alla lägen. Men smaken är som baken... ;) OT: Som hojåkare måste jag dock erkänna att Honda bygger förträffligt fina MC. Deras CBR1000RR Fireblade är grymt fin. Jag är nöjd med min Kawa ZX-9R, men en svart 2006 Fireblade skulle inte vara fel. Det är fö nästan märkligt att en tillverkare kan ha så olika profil på sina produktlinjer. Bilarna får väl nästan klassas som väl fungerande sömnpiller, medan deras mc är väl fungerande OCH sexiga. BMW är mer enhetliga, de tycks medvetet fokusera på en lite ungdomligare, sportigare kategori. E38 är speciell där med sin skönhet anser jag, i jämförelse med senare t ex E65 som ju får klassas som en gubbil, något att transportera kulmagen med. J.L: Håller med om begreppet "snålservade" - det är tråkigt att se så fina bilar förfalla i händerna på "fel" ägare. Oavsett om det beror på att ägaren inte har råd eller inte vill så är det trist att se en så fin bil förfalla hos svettiga slarvgökar. En av dom saker som slits snabbt på dessa tunga bilar är leder och bussningar i fram och bakvagn. När bilen gått drygt 20.000 behöver i princip alla dessa bytas, om man vill slippa vibrationer och dålig väghållning. Och känslan med att ha och köra en E38 går ju helt bort om bilen darrar och vibrerar. Men det är den typen av E38 man får för så billiga pengar, tror jag. Jag har själv lagt ca 15.000 på att byta leder och bussningar på min egen bil, och det blev en jäkla skillnad. |
|
|
Hubbe325 (med en 320): Jösses hit och jösses dit ;) Det är ju det vi säger: en E38 ska man helst inte skaffa om man inte är beredd på kostnaden. En V8 eller V12 är dyrare i drift en än enklare bil. Så enkelt är det. Det behöver inte ha något att göra med att "ha råd" - det kan gott ha med prioriteringar att göra. Låt Craile ha SIN annons som HAN vill om HAN nu vill det... Det är inte upp till dig att avgöra hur den ska se ut, eller hur? :) Ha det bra. |
|
|
Att det blivit lägre priser på bilar med stora motorer hänger mest ihop med att vi sett en stadig stegring i oljepriset (bensinpriset) i åratal. Psykologin hos folk blir mer och mer negativt inställd. Trots skattehöjning nu vid årsskiftet på 29 öre Länk är vi tillbaka på en prisnivå runt 10 kr (5-10 års tillbakaskruvning). Faktum är att det inte är speciellt dyrt att köra v12:a. Särskilt inte för den som kör med förstånd alternativt cruisar runt mest på landsväg. Med ett fint exemplar blir det ej heller mycket som går åt i reparationer. Självklart är det så att de med de fina bilarna fortfarande ska ha bra betalt för att sälja. Alternativt så annonserar dessa helt enkelt inte ut sina bilar på blocket. Vilka kärror är kvar då på annonsmarknaden och sätter prisbilden? Svekke |
|
| Lasse-SL500 skriver, Jaha nu har man en gubbil en sådan som man transporterar kulmagen med,har ingen kulmage.får väl sälja eländet då .Bilen,Länk | |
| >Hubbe. Jag är ägare till En E38 och har inte någonstans i tråden försvarat höga priser. Snarare tvärtom. | |
|
WAN: Sorry, din bil är vrålsnygg! Det är bara det att jag retat upp mig på vad den där märklige Chris Bangle påstod: att han med E65 skulle ha lyckats designa en bil som var sportigare och smäckrare än E38 (han gav sig själv stort beröm). Med all respekt för dig WAN - och din snygga bil - så tycker jag det var så himla skadat sagt... karln kan inte vara klok. Jag har aldrig hört någon hålla med honom iaf. :) |
|
| ja de kan jag hålla med om är knappast smäckrare,men det verkar gå i den riktningen bilarna blir ju större o större tycker jag titta på 7 serien. | |
|
WAN: E65 är fläskigare (tycker jag), i övrigt ber jag dig bortse från mitt raljanta uttryck om "gubbil", det var inte riktigt genomtänkt. Jag har själv fått höra av andra att min E38 är en gubbil, och det har jag då tolkat som avundsjuka med tanke på att den som sa det kör en sunkig Volvo V40, hahahaaaa... och det kanske var ett utslag av avundsjuka från min sida också? (dock ej missunnsamhet, en jäkla skillnad!) :) simon_en iakttar radiotystnad, kanske på jakt efter en läcker Ford Mondeo? Likaså Hatter: det knastrar bara svagt från den delen av Sverige idag - kanske på jakt efter en tuff Honda? (Dom har iaf väldigt låg och bra lasttröskel har jag hört) ;) |
|
|
Idag när det var plusgrader tog jag ut min kära E38 på en "söndagstur", älskar verkligen känslan den bilen ger :) _______ |
|
|
Lasse Sl-500: Du lyckas i din första mening med att bekräfta det jag skrev. " Hubbe (med en 320)" Precis den här attityden jag menade, du sitter med en bil som är 14år!! och rackar ner på mig för att jag har en liten billig bil. Trots att den nog är värd runt dubbla pengen. (innan du nu går an om en det ena än det andra så vill jag påpeka att jag INTE har använt min egen bil som ngn del i argumenteringen här inne, det var det du som gjorde.) Men du kan få byta.. om du lägger en 60-70000 imellan.... |
|
|
Intressant att självbilden hos E38 ägare är så skev att de tror att alla innerst inne vill åka E38 men de inte har råd. Självklart är det så... Min egen bil kostar väl ungefär som E38 -95 bara i värdeminskning årligen, men inte åker jag E38 ändå. Halva autopower åker bilar som kostar mer än en 15 år gammal E38. ______________________________ //Lövet |
|
| Bit ihop grabbar. Det är bara att inse att dom som åker E38 är typ rikast och dom som åker andra bilar än E38 är fattiga avundsjuka typer. | |
|
Härligt.Tonen skruvas upp igen.Då blir det vel ett par sidor till på denna tråden innan kvällen är slut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.