AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.045

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 23 av 41
hatter
klistrar in direkt från Mats J kommentar tidigare ikväll:

"Det går att köpa en bra bil billig och en dålig bil dyrt, det är inte något speciellt för BMW.
Så det är inte så att man får den bil plånboken förtjänar, det handlar rätt mycket om att ha koll.
Det kan gå att pruta ner en lite för dyrt annonserad bil (som är i ganska bra skick) till ett pris som blir lägre än vad en bil i sämre skick går för. Pga att säljaren inte fått en enda spekulant och känner att marknaden är död.
Men bäst är väl att hitta den säljare som köpt ny bil och måste bli av med den gamla och bara är glad att bli av med den, då kan det bli billigt. Har själv fått bilar till typ halva annonspriset ett par gånger, när annonsen är gammal och nästan ingen har ringt.
Dessutom måste man kunna pruta på ett trevligt sätt så inte säljaren upplever det som personangrepp.
Jag brukar säga att jag ger ett bud på xx för det är vad jag kan betala (betyder ju inte att jag inte har mer pengar, men jag vill inte betala mer), sedan får säljaren bestämma om han tar det. Jag klagar inte på en massa detaljer hit och dit, då blir stämningen bara tråkig. Om säljaren vill försöka förhandla upp mitt bud så kan jag berätta om bristerna. Om säljaren inte accepterar budet så åker jag hem, men ofta lämnar man ju någon öppning för förhandling...

/Mats J"

*BMW och Honda. Likvärdiga bilar något bättre kvalité på Honda*
sn
100
snodas
BMW 740IA -00
Hatter..har du suttit hela dan och väntat på att någon skulle hålla med dig:-))
man måste vara bilnas för att hålla med.

hatter
nä de finns mååånga fler i forumet som har liknande åsikter .... men tydligast och mest diplomatiskt har Mats J uttryckt sig som du kan läsa säkert.

Sov gott killar/tjejer

Lika självklara ord som J.L och jag utformat under dagen. Men hatter hör ju det han vill höra och Mats J har inte ifrågasatt honom, därför får han givetvis medhåll.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
hatter
SRECNI BOZICNI PRAZNICI

Rätt forum att bevisa sina språkkunskaper ....pust....

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
hatter
eller för vissa ngt annat *suck*

ni skulle läsa va ni skriver, vissa av er skriver emot era egna inlägg. Intressant. Nu orkar jag inte mer ikväll.

Försöker hålla mig lite på nivå - svårt för en del

Gonatt :-)

hatter

Kostade din 320IA -03 också 30.000 kr?! Borde ju inte vara värd mer, jag menar begagnat som begagnat.

God natt gott folk

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
hatter
nivån är så seriös att ja knappt kan bärga mig // natti natti apeli apeli
Jag gillar E38 mer än E39 M5 på grund av känslan.... Hela bilen är mer onbonad, känns mer trivsam. Långsammare, förvisso, men hela kitet känns bättre, mer balanserat.

Något som Hatter förvisso inte bryr sig om - en Honda går lika bra för honom. Men det är okej - alla är vi barn på jorden och alla måste få finnas.

Men en Honda Hatter?????? ;)
Tack för svaret Lasse, jag har nämligen haft lite tankar på M5 fram och tillbaka men den är väl häftig i ett par veckor sen tröttnar man på kostnaderna. Man får väl offra 2 sekunder till 100 och åka lite mer onbonat.

Natti natti

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
hatter
Lasse *garv* ... orka inte mer nu snälla ;)
sn
100
snodas
BMW 740IA -00
Lasse-SL500 kanske man ska besöka bilfirman han jobbar på och slänga fram en 30000kr sedan kan man välja fritt av sortimentet...finns ju inga köpare ändå ,så de får vara glada för vad de får...haha

En honda är väl helt slut vid 20000mil!

hatter
ja välkommen kom du! man kan ju inte få mer än ett nej eller hur ;) hör ju att du inte kan nåt om Honda ... ge dig inte in i sånt du inte kan ;)

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag tillhör de som är beredd att betala lite mer för de fina bilarna, men tyvärr så avspeglas inte inte skicket i priset för äldre större BMW,

För några år sedan var jag övertygad om att köpa en bra 635:a och var beredd att betala en bra slant för den. Men efter att ha tittat på ett antal bilar i prisklassen mellan 24.000 kr och 75.000 kr gav jag upp eftersom ingen var i bra skick. De två billigaste var dessutom de som hade krävt minsta reparationerna för att få i bra skick.

Så vill man få bra betalt för en bil som verkligen är bra så är det viktigast att ha en mycket tydlig och informativ annons med bra bilder.
snodas verkar vara en klok man, orka japsbilar

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
hatter
vissa förstår man utifrån olika aspekter hur nivån kan vara så låg på de man skriver medan vissa inlägg förvånas man över mer :-)

(hoppas denna tråd försvinner för den fyller ingen funktion längre bara tjöt o massa smågnabb ... )

Lycka till va ni än må göra med era bilar ... // Godnatt
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Ett syfte med tråden kan ju ändå vara att försöka få ihop den längsta tråden någonsin på AP, någon som vet hur vi ligger till?

För övrigt: god natt!

/Mats J
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

ojojoj... Vilken soppa! "den är så god och matig" ... hehe!

Det går nog sälja enE38 från 20 och uppåt tror jag!... Handlar om skick osv tror jag!
Och rätt köpare som söker det man har... Och det skick ens bil har!
Men än så länge så är högsta bud 45.000:-

Men har ingen panik och bli av med den!...Så man får väl se vad som dyker upp!
Kommer en i början av veckan och tittar på den!

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Mats, nu ger du mig mardrömmar... :-/
Men det borde inte vara någon risk, 318is och 324td trådarna är riktigt långa :D

Ang. kvalitén på Honda, så tror (observera tror) jag att dom gott och väl är i klass med BMW, och pga all omfattande elektronik i våra älskade BMW är Honda säkert ett tryggare begagnatval.

Men som ägare av en styck Civic -97 så vet jag varför jag gillar BMW mer :)
Jämför man t ex E36 med min Civic så har Hondan komfort som en flakmoppe. Men bensin vill den inte ha nån större mängd av ;)

Ett klick för skogen www.ettklickforskogen.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.