AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.120

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 20 av 41
sn
100
snodas
BMW 740IA -00
Ja man kan sammanfatta denna tråd med följande:
Lag 1 äger redan en e38
lag 2 vill äga en fin e38 men har inga pengar
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
hatter, vem sätter egentligen priserna på din arbetsgivares begbilar? Säg nu bara inte för allt i världen att det är du, för då har du verkligen kastat sten i glashus =)
Tex denna Länk också över ett år i lager.. Priset stämmer också dåligt med simon_ens föreställninar om vad man skall betala för en sådan bil..

Du skrev tidigare att ni tvingats till stora prissänkningar på begagnade lagerbilar bla. BMW, men det är väl inte så konsigt om man prismässigt "svävat i det blå" tidigare??

BMW CS #5139
hatter
jag lägger ner nu ... hela tråden har ballat ur ... prissättning var frågan från början och huruvida man kunde sälja sin bil. Jag tycker nog saken har visat hur det ligger till: Bilen är ej såld för begärd summa = fel prisläge eller rentav ingen köpare överhuvudtaget på denna bil (andra säljs dock).

Min mening har ej varit att vara oförskämd i mitt sätt att värdera eller uttrycka min åsikt i detta. Jag tycker man bör vara realist.

Jag hoppas du Craile får sålt din bil oavsett men som du säkert förstår så säljs inget annat heller om det inte är skamligt billigt. Det handlar nog inte om priset. Försöker själv sälja min 520 som är svensksåld men saknar böcker för 39000 kr, det är en 99a och om jag skulle sälja på priset borde den vara såld redan nu då andra begär runt 60 för likvärdiga bilar.

Lycka till alla som ska köpa o sälja, många kloka inlägg har man funnit i denna tråd men lika många oviktiga som mer skänkt goda skratt //

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Hatter kommer tillbaka till tråden, var så säker. Efter ett tag kliar det i fingrarna och han blir tvungen att skriva något. Det är lika säkert som att simon_en aldrig kommer att köpa en E38 750!
hatter
nä ;)
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ha-ha, du har verkligen humor hatter!
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Nä varför lämna en tråd?

Kan vi inte hjälpa Craile med försäljningen istället? Som J.L redan påpekat finns det en förbättringspotential i annonsens utformning (bilder, text, attityd etc). Troligen spelar sådana aspekter mycket större roll än priset i just detta fall. Och just därför känns trådens fokus lite komisk, när det egentligen kanske bara skulle räcka att ta några steg bakåt, ta några djupa andetag och tänka efter.

Men hittills verkar ju dock viljan att lära sig vara lägre än drivkraften att vinna en strid.

Men lycka till i alla fall.
Haha, kan inte låta bli att garva lite... det här är kul, o det är Lördag - då får man ha kul!

Jabbal: kul att du är med i matchen. Du påminner lite om Dr Dängroth - du vet, han som hela tiden sa "Ähhhhh, jag är skeptisk!" :)

Det var inte jag som jämförde med Rolls Royce, det var han som vill köpa den. Han sa att Peter Sundfeldt på Motorjournalen sagt det om 750 när den kom.

Nu har ju inte du någon E38 ännu, så du har inte koll. Men 740 med lite utrustning låg mellan 700 och 800 000 som ny. Och jag tror han syftade på kvaliteten, inte priset, i jämförelsen. Det är lite annat än din S80 med orange blinkers det! ;)
Nu började ossa brännt för Hatter när firman han
jobbar på kom i dager och får alla sina klipp i från och kan pris sätta alla e 38
i vårt avlånga land skulle varit roligt att höra vad firmans VD tycker om att hatter skriver ner e 38 då dennes bror driver Förenadebil i Malmö

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
En sak jag funderat på är hur många möjliga köpare det finns till en FIN E38 med många options idag. Som dessutom är beredd att ge lite extra för denna bilen pga fullständig historik, bra skick, rätt utrustning, och som inte redan skaffat vad han vill ha (eftersom priserna redan tidigare ansetts låga). Dessutom måste ju denne köpare vara såpass på jakt att den kollar tex Blocket, annars kommer det inte bli någon affär.
Hur många sådana köpare finns det i Sverige idag???
Att det finns köpare som kliver in om bilen blir tillräckligt billig är helt klart, det har vi läst (även jag är en sådan)
Eftersom det finns flera bilar till salu i alla prisnivåer verkar det vara rejält underskott på köpare, och då är det rejält svårt att hålla uppe en prisnivå om man är tvungen att sälja, men som J.L. nämner så kan man stöta på en och annan köpare som är beredd att betala, men det är nog sällsynt, och då lär kraven på bilen vara extremt höga.

/Mats J
sn
100
snodas
BMW 740IA -00
..som jag sa tidigare, tillgång och efterfrågan styr,så är det med allt idag oavsett om det gäller bilar eller vad man nu ska köpa..Väldigt få köper lyxbilar i dagens ekonomiska läge.
Behöver man inte sälja så avstå...annars så är det nog köparens marknad idag.
Att vara bilhandlare idag måste vara dödsdömt..då de få kunder som kliver in i hallarna är som hatter o co :-))
hatter
Jag måste försvara mig nu, när personangrepp och att fara med osanning här då tycker jag nog det är bra.

Vad är ditt problem Beckis? Att föra in saker som inte har med tråden att göra är ju inte speciellt intressant. Att dessutom komma med påståenden tagna ur tomma intet om att jag skulle köpa bilar genom firman?? Vilka belägg har du för detta? Mitt yrke sköter jag ypperligt medans mitt privata intresse sköts som jag skriver privat. Jag behöver inte en "bilfirma" för att hitta mina bilar billigt, det finns gott om folk som är beredda att sälja.

Tycker inte alls det är speciellt kul att man talar i negativ mening om min arbetsgivare eller deras koncern. Har INGET med saken att göra och definitivt inte i denna tråd!

Jag vill understryka även att jag INTE har gjort några personangrepp på ngn här och trodde nog att vuxna lät bli sådant, uppenbarligen inte ser jag nu.

Mycket tråkigt och NEJ jag är inte det minsta orolig för något vare sig för arbetsgivare eller nån annan.

Beckis: dessutom är det väl för fasen inte hans bror som driver de stället, snälla läs på innan du hittar på massa saker som saknar sanning!

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Mats, du har helt rätt i att dessa köpare är få. Men dom finns =) Det finns alltid folk som är ute efter en riktigt bra E38, och i synnerhet 750n.
SOm du skriver blir kraven på bilen helt annorlunda också för dessa människor. Saltkörda, snålservade bruks-exemplar går ju bort direkt. Men min fd 750-97 levde tydligen upp till detta och såldes på några dagar för nästan 70.000 kr, och 2 till köpare stod på kö.

Men det är ju olika perspektiv man har på det. Vill man bara ha en billig häftig bil med stor motor och mkt utrustning att rulla i några månader, och har överseende med lite småfel, rostfläckar och slitage är det ju en annan sak.

Jag tillhör ju själv en av de få köpare som (tidigare iaf) ville ha ett riktigt fint och och välskött, rostfritt och välservad exemplar med speciellt utrustning och var berädd att betala lite mer för detta. SOm exempel kan jag inte hitta ngn 750 E38 på blocket som jag hade viljat köpa just nu. 2 av de dyraste verkar iofs bra, men prisnivån är nog före hög även för att jag skall tycka det är intressant.
Dessutom kan jag nämna att jag jag köpte min 750-97a i juli 2007letade jag under ca 2 månaders tid både i Sverige och Tyskland, men det var väldigt svårt att hitta en bra och riktigt intressant 96-97 under 6500-7000 euro då.
Nu kan har de tyska priserna gått ner en del, men väldigt mkt är rent skrot, även där nere tyvärr....

BMW CS #5139
Va hände me Hatter?????????

Scheckheft
här kanske?
Länk
bjuder 30´ för 525:an på förenade bil:)

Mvh
Scheckheft
Det är nog tänkbart.
Känslig person!!!!!!!!!!!!!!!1

lasse sl500: Jag gillar japanska bilar? Såvitt jag vet är inte min E38 750 tillverkad i Japan, eller vet du något jag inte vet om min bil?

Att du inte sålde din 740 för 80 tusen kan jag inte begripa.
snodas; att de i tråden som tycker det finns en levande marknad för vettiga/billiga E38 inte har pengar är urfånigt. Jag skulle gärna äga en E38, inte nödvändigtvis en fin, men än dock gärna en väl fungerande. Tror du verkligen att vi som värderar modellen lågt omöjligen kan skrapa fram de 35 (som vi, eller jag, hävdar räcker) eller de 70´ som en del andra hävdar? Att jag inte kör E38 har andra orsaker, tex att jag inte tycker att den verkar så spännande att jag vill sälja någon av mina nuvarande för att få plats och tid med vagnen.

J:L, 500SL; Var tror ni att marknadspriset för en tidig och hela livet brukskörd E38 med normal utrustningsnivå ligger? Besiktigad, servad och utan fel. INTE fina sommarexemplar, inte 750, inte Indvidual etc... Om J:L fick 70 för sin fina 750 torde väl en normalsliten 740 med många bil inte vara värd några jättesummor?

500SL; Kvalitetsmässigt är en E38 säkert helt överlägsen en Rolls, det tvivlar jag inte på. Lustigt att du har fixerat dig så vid orangea blinkers, samma här. En bil med vita ser så lätt mjölkig ut, orange krävs för kontrasten. Som sagt, jag köpte orengea blinkers till båda mina från USA, då de hade vita/tonade från fabrik, och så kan man ju inte åka runt och skämmas! Men, någon S80 är det fortfarande inte... vad kom det ifrån?

Jag tror inte att du har bättre koll än mig på E38:ans nypriser, bara för att du har en och jag inte, hur svårt är det för mig att googla/kolla i gamla tidningar/plocka fram en gammal katalog?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jabbal, du får specificera närmare med motorversion, årsmodell och miltal för att jag skall kunna ge dig ett bra svar. Men naturligtvis tycker jag att en sådan bil som du generellt tar som exempel skall vara betydligt billigare än en sommarkörd 750 i "entusiastskick. Ngt annat har jag aldrig sagt =) Däremot tycker jag bara det är trams när det påstås att man kan köpa E38 i "toppskick" eller "väldigt fint skick" för 25.000 kr.... speicellt när det gäller 10-15 år gamla bilar som rullat lika många saltvintrar... sådana bilar finns nämligen inte, för så bra är tyvärr inte E38....

Men, som tidigare skrivits, största skillnaden när det gäller äldre 7serie bilar är nog vad folks uppfattning om vad "bra skick" eller "toppskick" innebär...

BMW CS #5139
La
39
Lars B N
740IA-98
Det är nog så att priset om det är rätt eller fel (lågt högt) beror nog på en själv, vill man ha en fin E38 så får man betala det man tycker den är värd och vad andra tycker är ju inte så ...viktigt. Köpte själv en 740 årsm 98 tyckte den var välvårdad inget rost och den går som en klocka det är en drömbil. Så om man vill ha en fin och bra bil så köper man den om man har råd om inte så är den ju för dyr för dig och då återstår att titta på något annat.

BMW no 1
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.