|
Sida 2 av 41
|
|
|---|---|
|
Prioriteringar som med mycket annat, förstår att det svider men i procent är ju tappet inte i närheten av vad som hände under bilens första levnadsår. Jag menar nu inte att ni ska sälja dessa eminenta vagnar för 40-50 tusen, finns den ekonomiska marginalen kan ni åka i den på sommaren iaf? Sen finns det naturligtvis dom som har allt annat än matjord i fickorna och köper fel bil vid fel tillfälle och nästan är tvugna att ge bort bilen. Det som talar emot E38an är väl det astronomiska utbudet, bilar till salu överallt till ett kalejdoskåp av priser. Prima bil men som äger samma problem som många BMW gör, underskattad av spekulanterna och överskattad av ägarna. Har kollat på ett fåtal som varit allt annat än prima, oftast riktigt luggslitna och jag slantar inte för en bil som är i sämre skick än den jag har idag. The way we see the problem is the problem. |
|
|
Nja det var kronor jag menade, procentuellt är det kanske mer lika...? The way we see the problem is the problem. |
|
|
Hej allihop! Jag ska snart lägga en länk med bild på min 750....... Ska lämna in den på billackering för hellacken nu i veckan! :-D Och jag tänker inte skänka bort bilen.......mellan 55-65 för en helt nylackad 750 E38 med 20" hjul och facelift med angel eyes och xenon är ju inte mycket pengar!!! Om någon kan vara intresserad så skicka ett PM..... |
|
|
Här kommer en länk med bilder på min 750: Länk Står ute o fryser......ska köra den till billackering nu i veckan! :) |
|
|
Hur går det? Är det stort intresse för bilen? |
|
|
Sjyssta bilar dom där Snö... Kul! Dags att ta ut Thunderkissen 1140cc |
|
|
Ja det har vart en del intresse!......Väntar på att få tillbaka den från billackering! Har några som ska komma o kolla på den när jag får tillbaka den! :) |
|
| Hur har det gått? | |
| Väntar på att få den tillbaka från lacken.........Förhoppningsvis i slutet på veckan!.....Annars nästa vecka! | |
|
Vore intressant att höra hur det utvecklar sig! |
|
| Mindre bra verkar det som Länk | |
|
Nä det går inte så dåligt.......Måste ju få hem den innan jag kan sälja den!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men e bara så trött på alla idioter som tror jag tänker skänka bort bilen bara för att den drar lite mer bensin än Skoda!!! Har 2 seriösa som vill se den när jag får tillbaka den från lackeringen! |
|
|
Jag letade i evigheter innan jag slutligen bestämde mig. Att det ÄR en 10 år "gammal" bil gör ju att det blir en massa äpplen och päron att väga mot varandra - vad som ska fixas och vad respektive kostar. Sen tillkommer faktorn "vad man kan fixa själv", och det varierar ju - en del slänger sig på plåtjobb som ingenting men kan inte tvätta en matta... medans andra är fiffiga på el... etc etc... En av dom saker jag personligen kände var trögast var just fälgar. Vet inte hur många jag ringde eller tittade på, och det var "med andra fälgar", och så var det antingen hutlöst pris på dom den var snygg med, eller riktigt dj*vla skitfula som följde med... En bil för 60 och fälgar för 20 kändes inte som... "Ok"... [när bilen kostade 1.000.000 för 10 år sen, och fälgarna 40.000 för 10 år sen... inte riktigt - men ni fattar vad jag menar...?] Att jag valde den jag valde var det underhåll som var gjort på framvang + den renoverade lådan, plus att den verkstad jag anlitar kände till bilen. Jag ringde en snabbis på den här, men då var den på lack... och sen poppade den nuvarande upp och var rätt bil + rätt pris, så det var klart bums. Alla kostnader blir ju inte nödvändigtvis om man har bilen kvar. Man kan ställa av den [ingen skatt och inga reparationer]. Att köparen bestämmer är ju inte helt sant, för oftast vill man ju betala "ingenting och ha allt". Samtidigt som det är kul med bra pris, så sänker det ju värdet på alla andra liknande... |
|
|
Är bilen såld? |
|
|
Nix den är inte såld! Funderar på att behålla den. Blev så GRYMT fin efter omlackeringen! Ska nog köra in den på invändig recond. Får väl se om det dyker upp någon som är beredd att betala för en bil i topskick! Annars behåller jag den! |
|
| Nog inte många 750:s som blir sålda då alla säljare envist håller de runt 60. Ska en 750 försäljning bli verklighet måste man ner till 40 - 45 i slutpris. | |
|
Knappst 40-45 för en i topskick! Kanske för en lite sliten! Det är en 750!.....Inte en 740 eller 730! 750 Står betydligt högre än andra 7:or! |
|
| Craile, vilken referens använder du när du säger att 750 står sig bättre? | |
| Visst har du inte sålt heller? Märkligt att den inte blir såld när den är "värd" 60 000:- enligt dig. | |
|
Kan bero på att det inte är bra sälj tider nu direkt!!! Få som vågar köpa nu. Och runt jul och strax efter har ju alldrig varit bra säljtider av bil! Men jag har inte panik o sälja!......Satte mest ut den för att se om det fanns intresse för den! Sälja blir väl mer aktuellt till våren! Men kommer det nån nu så är dom välkommna! Att den är värd 60 kan jag lugnt intyga och mer där till! Försäkringsbolaget satte värdet på den till 85-90.000:- Efter omlacken! Det var ju på försäkringen jag lackade om den mestadels! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.