AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.126

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 19 av 41
Hatter: haha, kromade lysen? :) Du är rolig du... Rosengård??? :) Hacka inte på dom i Rosengård, det är nog inget fel på dom tjejerna och killarna. Men tack för att du säger att bilen är snygg (förutom allt blingbling ;)

Jag sålde inte för att jag vill ha den kvar. Det är nog den mysigaste bil jag har haft. Det var en kille 50+ som såg bilen och kom fram och snackade på macken. Han gillade just kombinationen blanksvart med gråviolett skinn, och skicket. Han sa att när e38 kom jämfördes den med Rolls-Royce och sen frågade han om han fick köpa den. No big deal.

Sen att inte alla gillar färgkombinationen, det är ju en smaksak. Henke t ex verkar ju vara inne på Japanska bilar. Alla sorter ska finnas. :)

Först Ford Mondeo? Och nu japanska bilar? I rest my case....

Ha det! :)
Hej igen!

Kan vi inte bara enas om följande. Alla begagnade BMW-bilar är värda 30.000 kr, oavsett om de är 1 eller 10 år gamla.
Bilar som inte simon_en och hatter tycker är bra är också givetvis värdelösa.
Blingbling kan man ju inte heller ha, jag menar kosta på en bil nya fälgar, fjädrar samt klarglas. Hur vågar man?!?!?!

Kul och se hur många inlägg vi kan nå i tråden idag, topp 100 lär som sagt inte vara allt för långt borta.

P.S Lasse Du har den stiligaste 740 jag sett...

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
30.000:- Är för lågt hatter!

Vad är det du har bjudit då simon_en???
Men då får du den utan fälgarna!

Skicka ett PM!

sn
100
snodas
BMW 740IA -00
Lasse-SL500 är nog lite som mig,på den punkten att han har ett stort bilintresse och sköter och vårdar sina bilar väl.
I mitt fall så väntade jag länge på att rätt e38 skulle dyka upp,rätt färg,inredning,skick osv.
Alla Här vet hur lyrisk man var första gången man fick köra en fin e38 och hur man målade upp framtiden med det här ska jag köpa till,förbättra,förnya osv ..alla har sin drömbil i skallen.
Sedan så finns det de söm köper fel e38 där flera kriterier har valts bort pga priset.
Efter en tid så spelar priser mindre roll och man börjar misströsta på dvs detaljer.det känns inte bra tänker man.
Detta beteende gör att vissa bilar hamnar i en ond cirkel och syns med jämna mellanrum på blocket.
De riktigt fina exemplaren som alla vill ha ser man sällan,och dyker dom upp så är det helt andra priser.
Håller helt med snodas ;-)

Har du några bilder du kan posta på den?! Gillar speciellt faceliften...

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Craile, maila mig istället.

simon_en

era teorier om att alla bilar ska kosta 30.000 kr? Eller förlåt 60.000 kr var du beredd att ge för en "fin" Mondeo. Mycket pengar tycker jag. Skärpning!
Kan tänka mig att ge 30.000 kr för denna Länk
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
30.000 för den, nja vet inte om ja skulle våga ge det ens. Visst, den var ju ny.. men stod ju inget om servicebok.. då måste den vara helt misshandlad, krockskadad och ett vrak med andra ord!:P

Haha exakt Knopfler, lika bra att spekulera vilt från början så kan man pruta när man väl är på plats. Har du några bilder på din 740-99, gillar som sagt faceliften...

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Sahlsten, var saklig. Sarkasm klär inte. Höj nivån och sluta med pajkastningen, kritisera sakligt istället.

Nu är det väl guldläge för att alla som menar på att jag och hatter är lågvärderare utan verklighetsförankring att bjuda ordentligt! Vilken möjlighet!!!

Ni är ju dom två enda här som inte har en E38?

Verklighetsförankring eller vad det beror på, ni verkar ha svårt att komma till skott iaf. :)
Lasse-SL500, höhö...:)

simon_en är väl det största beviset på att man inte kan diskutera sakligt. Bara för att det är lågkonjunktur så ska alla bilar vara gratis. De är redan tillräckligt billiga!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Simon, tyvärr, för Crailes del alltså, finns ingen som vill köpa en 750 som deltar i denna tråd. Han får alltså harva vidare med sin blocket annons, men sannolikheten att bilen hittar en köpare bedömer jag som små.
Craile har gång på gång fått tips på hur en riktigt bra annons skall utformas, med många högupplösta bilder ur flera vinklar, på inredning, motorrum, detaljer mm, samt en välskriven text som grundligt redogör för utrustningsnivå, historik, skick samt åtgärder. Givetvis måste bilen även vara ett riktigt bra exemplar som lever upp till annonsens förväntningar. Gör man detta har man möjligheter att få riktigt bra betalt som sina större, äldre BMW, även om den råkar vara både gammal och bensinslukande.
Om sedan Crailes bil är ett sådant bra exemplar är en annan femma. Jag har själv sett bilen för några år sedan, och bedömer klart att så inte är fallet.

hatter: "dumpa bort några lik" säger du? Är det alltså sådan du vill att eran verksamhet på Förenade Motor i Malmö skall framstå som?? Mkt skall man höra i sin dag....

BMW CS #5139
hatter
hahaha sluta nu, kan det verkligen röra upp sådana känslor som jag läser här??

J.L: Begagnade lik som stått för länge .. japp de e precis så man kan säga om dessa ;)

500SL; E38, när den kom jämfördes den med Rolls Royce? Jag ställer mig ju lite tveksam, en bil med baspris på under 500´ vs en miljonvagn. E38 är ju inget speciellt så, ungefär samma skara entusiaster och utvecklingspotential som S-klass och A8. LS400 ligger kanske i samma klass. Serieproducerade mer eller mindre dussinvagnar. Väldigt få entusiaster, väldigt låg potential.

Shalsten, 500SL och alla ni andra; tror ni verkligen att de bilar jag länkade till, 8st E38 under 50´, är ren skit? Jag tror inte det, en eller ett par är säkert riktigt vettiga. Som sagt, jag tror inte heller att de är utställningsbilar, men poängen är att de är dugliga vagnar med många pålitliga mil kvar. Ni är bara fåniga när ni säger "så då ingen BMW är värd mer än 30´, köp en Mondeo om ni inte har råd...!" . Frågan handlade om ett vettigt marknadsvärde på en vettig och normalfungerande tidig E38, och jag vidhåller, det är mycket, mycket lågt.

Denna verkar för övrigt galet vettig;

Länk

Men, den står osåld... sänkt pris och två månaders annonsering till trots. Var är alla entusiaster?
Den här bör man kunna pruta ner rejält... Länk stått sedan sep-07!

Jag håller helt med J.L; om 750in i tråden.

Stephan

hatter
stephan735i: visst är de märkligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.